تبلیغات استوری اینستاگرام

تبلیغات استوری اینستاگرام

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه در اینستاگرام یکی از پر طرفدارترین روش‌های معرفی محصول خود به مشتریان جدید است.

تنوع شیوه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن در این شبکه‌ی اجتماعی محصول خود را معرفی کرد به گونه‌ای است که می‌توان بازخورد مطلوبی را از آن بدست آورد.

تبلیغات استوری اینستاگرام که رایج‌ترین روش تبلیغات در این نرم‌افزار است، با استقبال خوبی همراه بوده و بسیاری از افراد تمایل بیشتری به تبلیغ محصول خود از این طریق دارند.

تبلیغات استوری اینستاگرام با برخی از ویژگی‌ها، مزایا و معایب همراه است که در این مقاله قصد داریم به طور ویژه به این موضوع پرداخته و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام همانطور که از نامش مشخص است در واقع یک داستان کوتاه محسوب می‌شود؛ یک داستانی که به کمک مجموعه‌ای از فیلم‌ها و تصاویر روایت می‌شود و فرد می‌تواند محتوای خود را به مدت حداکثر 24 ساعت در قالب یک تصویر یا ویدیوی 15 ثانیه‌ای با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد.

رشد پیج سبب افزایش بازدید استوری و درنتیجه امکان اثربخشی دلخواه را افزایش می‌دهد، بنابراین پیج‌هایی که از نظر تعداد فالوور و بازدید پیج، پیج نسبتاً قوی دارند می‌توانند با دریافت تعرفه‌ی مشخص، اقدام به تبلیغ محصول یا خدمات سایر افراد کنند.

اما برای تبلیغ از طریق استوری اینستاگرام یکسری نکات را باید رعایت نمود تا مشکلی در انتشار تبلیغ شما به وجود نیاید. نکته‌ی اول این است که باید توجه داشته باشید که تبلیغتان استانداردهای جامعه‌ی اینستاگرام را رعایت کند، یعنی نباید تبلیغی که منتشر می‌کنید قوانین اجتماعی را زیر پا بگذارد.

برای مثال محتوای تبلیغاتی شما نباید محصولات غیر قانونی را ترویج کند. نکته‌ی دیگر که باید در نظر داشت این است که تبلیغ محصولاتی همچون مکمل های بی خطر، محصولات تنباکو، مواد مخدر و محصولات مربوط به آن غیرقانونی بوده تبلیغ آن در اینستاگرام غیره مجاز است.

علاوه بر این باید دقت لازم را داشت که تبلیغ شما نباید بحث و مشاجره به همراه داشته باشد و اطلاعات کاذبی را به مخاطبان منتقل کند، چرا که توزیع تبلیغ غلط یا گمراه کننده غیر قانونی است و اجازه‌ی انتشار ندارد.

افزون بر این موارد که عنوان شد قوانین دیگری نیز برای انتشار تبلیغ در استوری اینستاگرام وجود دارد که توصیه می شود حتماً پیش از تبلیغ، این قوانین را مطالعه نموده و در جهت عمل به قوانین، تبلیغ خود را به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید در استوری تبلیغ خود از باکس هایی که برای اینستاگرام در نظر گرفته شده است استفاده کنید زیرا به کار بردن این باکس‌ها ویوی استوری شما را افزایش می دهد و قطعاً بازدهی بهتری را به همراه خواهد داشت.

استوری اینستاگرام

مزایای تبلیغات استوری اینستاگرام

تبلیغ به وسیله‌ی استوری اینستاگرام همچون سایر شبکه‌های اجتماعی با مزایا و فوایدی همراه است که هرشخص با بررسی مزایا و معایب آن، تصمیم نهایی را برای انتخاب شیوه‌ی مناسب تبلیغ استفاده می‌کند.

اگر بخواهیم به برخی از مزایای تبلیغ در اینستاگرام بپردازیم، می توان گفت که تبلیغ در این شبکه‌ی پرطرفدار عموماً هزینه‌ی نسبتاً بالایی را در پی دارد و اگر بخواهیم مقایساتی درباره‌ی تفاوت تعرفه‌ی تبلیغات به شیوه‌های مختلف اینستاگرام بپردازیم، می توان گفت که تبلیغ از طریق استوری اینستاگرام نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه تر و مناسب تر است.

دیگر مزیتی که می‌توان به آن اشاره نمود این است که کوتاه بودن تایم ارائه‌ی تبلیغ سبب می شود تا مخاطب به دیدن تبلیغ شما ترغیب شود، چرا که همانطور که میدانید طولانی بودن ویدیو ممکن است باعث شود که فرد تمایلی به تماشای تبلیغ شما نداشته باشد.

همچنین می‌توانید برای تبلیغ در استوری، هم از روش تگ کردن و هم با استفاده از لینک، تبلیغ مورد نظر خود را منتشر کنید؛ که این مورد برای پیج هایی که فروش آنلاین دارند بسیار کاربردی است. توجه داشته باشید که از آنجایی که تبلیغات استوری اینستاگرام قیمت پایین تری دارد در صورت عدم بازدهی ضرر زیادی را نخواهید کرد.

مزایای تبلیغات استوری اینستاگرام

معایب تبلیغات استوری اینستاگرام

حال اگر بخواهیم به برخی از معایب تبلیغ در استوری اشاره کنیم به طور کلی می توان گفت که در این شیوه چالش هایی برای تولید تیزر یا بنر مناسب با تبلیغ وجود دارد و همچنین شما نمی توانید صحت آمار پیچ های تبلیغ گیرنده را بسنجید.

باید در نظر داشت که هماهنگی با تبلیغ گیرنده، کار زمان بر و دشواری است و ممکن است درخواست تبلیغتان را ادمین پیج مورد نظر نبیند.

البته این چنین اشکالاتی در اکثر شبکه های اجتماعی به دلیل ترافیک پیام هایی که وجود دارد دیده می‌شود و نمی‌توان گفت که ضعف بزرگی نسبت به سایر پلتفرم ها دارد. در نهایت شما میتوانید با بررسی سایر معایب و ضعف هایی که در این شیوه از تبلیغ وجود دارد، تا حد امکان این ضعف ها را رفع نموده و به کیفیت تبلیغ خود بیافزایید.

علاوه براین می توانید برای بازدهی بهتر با مراجعه به اینفلوئنسرها و دادن تعرفه بیشتر، تبلیغ سودمندتری را تجربه کنید، ولی اگر به دنبال تعرفه‌ی پایین‌تری هستید این روش به شما توصیه نمی شود.

معایب تبلیغات استوری اینستاگرام

میزان هزینه‌ی تبلیغات در استوری

میزان تعرفه‌ی تبلیغات استوری اینستاگرام بر اساس تعداد اشخاص بازدید کننده از استوری مشخص می‌شود، که بر طبق آن افراد تأثیرگذارتر (اینفلوئنسرها) تعرفه‌ی بالاتری نسبت به سایر پیچ ها دارند.

با وجود این تعداد فالوور ملاک مناسبی برای تعیین قیمت و هزینه‌ی تبلیغ نیست، چراکه بسیاری از این افراد تعداد قابل توجهی فالوور غیر فعال دارند که در دیده شدن تبلیغات موثر نیستند و نمی توان آنها را در دیده شدن کسب و کار دخیل دانست.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که ذکر شد و با وجود مدرنیته شدن ارتباط و تبادلی که بین افراد وجود دارد، به نظر می رسد که تبلیغ به شیوه های مدرن همچون تبلیغ در اینستاگرام بازخورد مناسبی را در پی داشته باشد؛ چرا که امروزه بیشتر افراد علاقه‌مندند به صورت مجازی و بدون حضور در مکان مربوطه، محصولات را با تنوع بیشتر و قیمت مناسب تر مقايسه کرده و انتخاب نمایند.

بنابراین شما نیز می توانید با در نظر گرفتن مخاطبان هدف خود تبلیغ خود را در پیجی متناسب با حرفه مد نظر تولید کرده و عرضه نمایید. اگر تصمیم دارید تا برای کسب و کار خود تبلیغات حرفه ای در سطح اینستاگرام داشته باشید می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 کمک بگیرید.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام همانطور که از نامش مشخص است در واقع یک داستان کوتاه محسوب می‌شود؛ یک داستانی که به کمک مجموعه‌ای از فیلم‌ها و تصاویر روایت می‌شود و فرد می‌تواند محتوای خود را به مدت حداکثر 24 ساعت در قالب یک تصویر یا ویدیوی 15 ثانیه‌ای با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام به چه صورت هست؟

میزان تعرفه‌ی تبلیغات استوری اینستاگرام بر اساس تعداد اشخاص بازدید کننده از استوری مشخص می‌شود، که بر طبق آن افراد تأثیرگذارتر (اینفلوئنسرها) تعرفه‌ی بالاتری نسبت به سایر پیچ ها دارند.

مزایای تبلیغ در اینستاگرام چیست؟

نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مقرون به صرفه است_ به علت کوتاهی زمان ارائه تبلیغات مخاطب را تشویق به دیدن و جذب آن می کند و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 9 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link