تبلیغات باید چگونه باشد؟

تبلیغات باید چگونه باشد؟

همانطور که می دانید امروزه جهان در‌حال تولید محصولات متنوع و گوناگون است، به طوری که رقابتی دوچندان را در دنیای فروش ایجاد کرده است. اکنون سرمایه‌ داران برای دیده ‌شدن محصولات خود، نیازمند رسانه‌ ای کردن و به نوعی تبلیغ گسترده ی محصولات خود هستند.

اما آیا هر تبلیغی بازده ی مورد نظر را دارد؟ اصول تبلیغات پر بازده چیست؟ و در‌ کل تبلیغات باید چگونه باشد؟ تا تاثیر به‌ خصوصی بر روی مخاطب بگذارد؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

تبلیغات

در نگاه اول بیایید به معنای کلمه تبلیغ بپردازیم؛ در واقع تبلیغ به معنای انتشار پیام به مخاطبان، به منظور جلب توجه آنان نسبت به ایده، محصول، خدمت یا شرکت مدنظر است.

شاید موفقیت در این عرصه‌ی پر هیاهو کمی دشوار یا غیر ممکن به نظر برسد، اما باید گفت که با تولید یک تبلیغ اصولی و درست می توان به نتیجه دلخواه دست یافت. اما این سوال پیش می آید که چه نوع تبلیغی اصولی است؟

تبلیغات اصولی

امروزه جهان اطراف ما سرشار از تبلیغات، به شیوه ها و مدل های گوناگون است؛ اما آنچه که تبلیغ شما را از سایر تبلیغات متمایز می‌کند خلاقیت شماست! تفاوت در تبلیغات حرف اول را می زند. سعی کنید ایده های تکراری و تقلیدانه را دور بریزید و به دنبال ایدهای جدید از سوی خودتان باشید.

در واقع این همان چیزیست که مخاطب را به وجد می آورد! باید در نظر داشت که تبلیغ مورد نظر، بیننده را نیز به عملی دعوت کند و مخاطب را به چالش بکشد، هر چه مخاطب منفعل باشد، انتظار نتیجه مطلوب را نداشته باشید. ‌میتوانید با یک سوال یا یک خبر و یا آگاهی دادن، مخاطب را به فکر فرو ببرید.

به این نمونه خوب دقت کنید! در یک تبلیغی عنوان شده بود که روغن‌های پالم، دارای اسید چرب اشباع بالا هستند که سبب بالا رفتن چربی خون و افزایش کلسترول بد و در نتیجه انسداد عروق می شوند و خطر سکته قلبی را افزایش می دهد، در مقابل روغن بدون پالم را به بیننده معرفی می کرد.

دقت کنید در ابتدا یک اطلاعات و آگاهی به مخاطب داده شد و در ادامه برای ارائه راه حل، محصول خود را پیشنهاد داد! اینگونه تبلیغ باعث می شود بیننده، با استدلال و منطق خود آن محصول را ارزیابی کند و اگر قانع شود به احتمال زیاد مشتری دائمی آن محصول خواهد شد.

اثر تبلیغ بر زندگی

جالب است به این مورد توجه کنید که گاهی تبلیغ به ما می گوید که به چه چیز نیاز داریم! شاید در ابتدا مسخره به نظر برسد، اما کمی که دقت کنید میبینید که تعدادی از وسایلی که در خانه هر یک از ما وجود دارد، ما به لزوم خرید آن توجه نکرده بودیم، ولی فروشنده ی محصول با تبلیغ جذاب خود، کالای خود را برای ما به یک نیاز تبدیل می کند و مخاطب را به این فکر درگیر می کند که نکند واقعاً من به این محصول نیاز دارم! همچنین برای خیلی از ما پیش آمده که تعدادی وسایل داریم که پس از خرید آن، فقط چند بار از آن استفاده کرده و الان در کنجی از خانه، بدون مصرف باقی مانده است.

به نظر شما علت اینکه ما این محصول را خریدیم چیست؟ درست متوجه شدید، تبلیغ!. به نظرم اکنون دیگر به قدرت تبلیغ پی‌بردید؛ و اما چگونه می شود چنین تبلیغی را تولید کرد؟

اثر تبلیغ بر زندگی

تبلیغات باید چگونه باشد؟!

در پاسخ به اینکه تبلیغات باید چگونه باشد؟ باید بگوییم که محتوای تبلیغ باید مفید‌، جذاب و دارای انرژی کافی باشد زیرا تبلیغ کسل کننده و بی محتوا مخاطب را به تماشای آن ترغیب نمی کند.

مورد بعدی که باید به آن توجه کرد این است که، لازم است گروه هدف تان را مشخص کنید، یعنی بدانید که چه کسی در نهایت خریدار اصلی محصولات شماست تا بتوانید شیوه مناسب تبلیغ خود را پیدا کنید. اما چند نوع شیوه تبلیغ وجود دارد، بیایید چند مورد از شیوه های تبلیغ را با هم بررسی کنیم.

شیوه های تبلیغ

تبلیغ به طور کلی به دو صورت آفلاین و اینترنتی (آنلاین) انجام می‌شود. روش آفلاین، همان بنرهای تبلیغاتی هستند که در سطح شهرها نصب می‌شوند یا نمایشگاه هایی که به منظور معرفی محصول برگزار می‌شوند و حتی تبلیغاتی که در تلویزیون بخش می‌شود نیز نوعی تبلیغ آفلاین است.

اما از قدرت تبلیغات آنلاین غافل نشوید، همانطور که مستحضرید، امروزه افراد بیشتر زمان خود را در شبکه‌های مجازی و اینترنتی صرف می‌کنند، پس در نتیجه انتظار می رود که نتیجه ی مطلوب تری نسبت به آگهی آفلاین داشته باشد. حال به شیوه‌های تبلیغاتی آنلاین اینترنتی می پردازیم.

بازاریابی موتور جستجو SEM

در این روش هدف این است که در زمان کوتاه، نام تجاری شناخته تر شود. به این صورت که از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار جهت نمایش دادن تبلیغات استفاده شده، که در صورت جستجوی کلمات کلیدی، تبلیغات برای مخاطب نشان داده می شود. در این روش هزینه بازاریابی موتورهای جستجو، به صورت cpc (هزینه به ازای کلیک) محاسبه می‌شود.

بازاریابی موتور جستجو

تبلیغات بنری (تبلیغات نمایشی)

یکی از رایج ترین روش های تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری است، که می توان با عضویت در سایت های مرتبط و ثبت بنر و آدرس سایت، شروع به تبلیغات بنری کرد. هزینه تبلیغات بنری، هم به صورت کلیکی یا به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید است.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بخش عمده‌ای از مخاطبان را شامل می شود. به طور کلی تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر و تبلیغات لینکدین، از مهمترین نوع تبلیغات به شمار  می‌روند. البته مدتی است که تبلیغات در اینستاگرام و یوتیوب نیز بشدت افزایش یافته و بازخوردهای چشم گیری را به همراه داشته است.

تبلیغات اپلیکیشنی

درطی پیشرفت علمی و تولید تلفن های هوشمند، تعداد اپلیکیشن‌های سیستم عامل‌های محبوب موبایلی، مانند ios وandroid هم افزایش یافته است. صاحبان این اپلیکیشن‌ها، برای کسب درآمد، اقدام به ثبت آگهی در اپلیکیشن های خود می کنند. تبلیغات اپلیکیشنی، موثرترین شیوه برای افزایش نصب اپلیکیشن است.

نتیجه گیری

در اینجا به تعدادی از شیوه های تبلیغات آنلاین اشاره کردیم و سعی نمودیم تکنیک های” تبلیغات باید چگونه باشد” را بیان کنیم.

تعدادی از این شیوه ها که گفته شد، باید با توجه به مخاطب هدف شما انتخاب شود که چه شیوه‌ای مناسب تبلیغات محصول مورد نظر شما است، و اگر مخاطب هدف شما عمومی است می توان از روش تبلیغات به صورت بنر در سطح شهر، یا آگهی های بازرگانی در صدا و سیما بهترین نتیجه را گرفت و در نهایت باید سعی نمود تا تبلیغات به بهترین صورت تولید شود تا بهترین بازخورد را داشت و از عملکرد آن لذت برد.

اگر نمی توانید مسئولیت تبلیغات کسب و کار خود را بر عهده بگیرید و از پس آن بر نمی آیید می توانید این مسئولیت را به تیم رشد 360 بسپارید تا به بهترین نحو ممکن بازاریابی را برای شما انجام دهند.

تبلیغات چیست؟

در واقع تبلیغ به معنای انتشار پیام به مخاطبان، به منظور جلب توجه آنان نسبت به ایده، محصول، خدمت یا شرکت مدنظر است.

روش های تبلیغات چند دسته هستند؟

دو دسته تبلیغات انلاین و افلاین

روش های تبلیغ شامل چه مواردی است؟

بازاریابی موتور جستجوSEM- تبلیغات شبکه های اجتماعی- تبلیغات اپلیکیشنی- تبلیغات بنری( تبلیغات نمایشی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link