تبلیغات در اینستاگرام یا تلگرام

تبلیغات در اینستاگرام یا تلگرام

اینستاگرام و تلگرام دوتا از شبکه های مجازی می باشند که امروزه بسیاری از افراد جهت تبلیغات از این دو استفاده می کنند. اما تبلیغات در اینستاگرام یا تلگرام بهتر است؟ قصد داریم در ادامه مطلب به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام از جمله شبکه های مجازی محبوب در بین ایرانیان می باشد که مخاطبان فراوانی از آن استفاده می کنند. به گونه ای که می‌توان گفت تلگرام ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دارد و اینستاگرام نیز نزدیک ۱۰ میلیون کاربر ایرانی فعالیت خود را دارد.

باعث شده است که کسب و کارها کمپین ها و تبلیغات خود را در این شبکه انجام دهند. اکثر کاربران که جهت تبلیغات از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند سوالی که دارند این است که کدام برنامه اینستاگرام یا تلگرام آن ها را زودتر به اهدافشان می رساند و تبلیغات بازدهی بیشتری خواهد داشت.

 

تفاوت های اصلی تلگرام با اینستاگرام

در پاسخ به مبحث تبلیغات در اینستاگرام یا تلگرام بهتر است بدانید در اینستاگرام همه افراد برای مشاهده کردن مراجعه می‌کنند. اما در تلگرام برای برقراری ارتباط حاضر هستند و تبلیغات را مشاهده می کنند. شما می توانید با توجه به نوع کاربردی که دارند منتشر نمایید از کیفیت محتوا غافل نشوید.

توجه داشته باشید کاربران در تلگرام می توانند پیام های شما را منتشر کنند تا با دیگران ارتباط برقرار کند. اما در اینستاگرام کاربران سعی می کنند تا دوستان خود را منشن کنند که چیزی را به یکدیگر نشان دهند. اگر شما تفاوت اینستاگرام و تلگرام را به خوبی درک کنید می‌توانید از پتانسیل این دو شبکه اجتماعی برای تبلیغات خود بهره مند شوید.

استفاده از این شبکه تعامل های پیوسته می‌باشد که با ایجاد گروه های مشتریان خود در تلگرام به دست خواهید آورد. البته این قابلیت فعلاً در اینستاگرام وجود ندارد امکان دارد در بروزرسانی آینده آن ایجاد شود. از طرفی اگر پیام های شما از نظر محتوای بسته در اینستاگرام قبلی باشد بیشتر دیده خواهد شد و کاربران این شبکه جذب فالوور شما می باشند.

تفاوت های اصلی تلگرام با اینستاگرام

انتخاب درست محل تبلیغات

در پاسخ به سوال تبلیغات در اینستاگرام یا تلگرام؟ باید گفت که اولین اقدامی که شما باید برای تبلیغات انجام دهید این است که بازار هدف خود را مشخص نمایید. برای تعیین بازار هدف باید دانش اولیه در زمینه بازاریابی داشته باشید.

شما در صورتی که بازار هدف خود را به درستی انتخاب کنید و می توانید به راحتی تصمیم بگیرید تبلیغات شما در کدام شبکه مجازی و چگونه انجام شود تا بازخورد خوبی را به همراه داشته باشد.

بهتر است بدانید تبلیغات تعیین بازار هدف باید به صورت منطقی و با فکر انجام شود. می‌توانیدد به این دریابید که کاربران شما چه رنج سنی می باشند؟ جنسیت آن ها چیست؟

وضعیت جغرافیایی، زندگی، سطح درآمد و … تمام این سوالات به شما کمک می کنند تا در جهت تبلیغات بهتر اقدام کنید. توجه داشته باشید در شبکه اینستاگرام متن نسبت به تصویر در حاشیه می باشد اما در تلگرام متن نسبت به عکس تاثیر دارد.

سعی کنید با در نظر گرفتن این نکات به اینکه مخاطبین شما متن در اینستاگرام بخواند؟ بهتر است دلیلی خوب برای آن ها داشته باشد. علاوه بر این باید حتماً در تصاویر و ویدیو هایی که منتشر می کنید نشانه از خود در آن داشته باشید که در غیر این صورت اینستاگرام از فرستادن آنها جلوگیری خواهید کرد.

همچنین متن و تصویری که در تلگرام منتشر می شود اهمیت دارد. باید استراتژی های بسیار مشخصی در خصوص متن و تصویر خود به کار ببرید و توجه مشتریان باید جلب شود. همچنین دلالت مستقیم داشته باشند در غیر اینصورت بازدهی مناسبی ندارد.

تفاوت شکل ظاهری اینستاگرام و تلگرام

همانطور که می دانید اینستاگرام و صفحات آن به صورت grid طراحی شده و در اختیار کاربران قرار داده شده است. اما برنامه تلگرام به صورت Stream طراحی شده است. این باعث شده است که در صورت یافتن صفحه اینستاگرام اطلاعات بیشتری به مخاطب انتقال داده شود و انتخاب بیشتر به فرد وجود دارد.

اما در تلگرام کانال ها این قابلیت را ندارد و آن ها را بالا و پایین می کند. بهتر است بدانید در شبکه اینستاگرام و تلگرام هر چه مطالب و محتوای شما جذاب و مفید باشند احتمال ماندن مخاطب در کانال و پیچ شما بیشتر می باشد. اما در اینستاگرام توسط طراحی صفحه باقی ماندن در اکانت شما بیشتر می باشد.

تفاوت شکل ظاهری اینستاگرام و تلگرام

تبلیغات بر اساس منطقه جغرافیایی خاص

اگر شما بازار هدف خود را تعیین کرده باشید که یک منطقه یا شهر خاص و .. است. بهتر است اینستاگرام را برای تبلیغ انتخاب نمایید چرا که برنامه اینستاگرام دارای طرح هایی می باشد که توسط این طرح های جغرافیایی شما به کاربران منطقه های خود دسترسی پیدا می کنید.

همانطور تلگرام نیز دارای کانال هایی می باشد که مختص مناطق جغرافیایی می باشد. اما کانال های تلگرام بسیار خلوت تر و کم کاربرتر از اینستاگرام می باشد. در این زمینه بر اساس منطقه جغرافیایی خاص اینستاگرام بهترین بازدهی را برای شما دارد.

مشتریان شما خانم یا آقا می باشند

اگر مشتریان شما بیشتر بانوان می باشند پیشنهاد می کنیم از اینستاگرام برای تبلیغات خود استفاده کنید. البته کانال های بسیاری در تلاش هستند که برای آقایان و خانم ها می باشد. اما اگر شما قصد دارید از خانم ها به عنوان مشتری استفاده کنید می‌توانید آن ها را در اینستاگرام به راحتی پیدا نماید.

ارتباط مستقیم با مشتریان

اگر شما قصد دارید به صورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشید پیشنهاد می کنیم از شبکه تلگرام استفاده کنید. چرا که برنامه تلگرام یک پیام رسان می باشد و مشتریان به راحتی با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

تبلیغات اینستاگرام یا در تلگرام بهتر است؟

تبلیغات در اینستاگرام یا تلگرام، همانطور که ذکر شد شما باید ابتدا بازار هدف خود را مشخص نمایید و نسبت به آن موضوع به راحتی تصمیم بگیرید که اینستاگرام یا تلگرام برای تبلیغات شما مناسب تر می باشد. اینستاگرام دارای فضای بهتری برای اشتراک گذاشتن ویدئوها و انیمیشن ها می باشد.

اما برنامه تلگرام برای اشتراک گذاری تصاویر و فایل های گیفت مناسب است. با توجه به محتوای خود می‌توان شبکه مناسب و تاثیرگذار را برای مخاطبان خود انتخاب کرده تا تاثیر بهتری بر روی مخاطبان خود داشته باشید.

تبلیغات در شبکه اینستاگرام و تلگرام را به تیم تخصصی رشد ۳۶۰ بسپارید تا مشخص کردن بازار هدف شما با توجه به تجربه ای که دارند بهترین تبلیغات را برای شما انجام داده و مشتریان مناسبی را جذب نمایند.

جهت راهنمایی و مشاوره بیشتر کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید. به صورت کاملاً رایگان اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

برای ارتباط مستقیم با مشتریان شبکه تلگرام بهتر است یا اینستاگرام؟

اگر شما قصد دارید با مشتریان و دوستان مستقیم ارتباط داشته باشید پیشنهاد ما به شما برنامه تلگرام از شبکه تلگرام یک پیام رسان می باشد و شما به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار خواهید کرد.

اگر مشتریان خانم ها باشند کدام شبکه مجازی برای تبلیغات مناسب است؟

اگر مشتریان شما بیشتر بانوان باشند پیشنهاد می کنیم از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده کنید.

آیا می توان تبلیغات اینستاگرامی تلگرام را به گروه تبلیغاتی سپرد؟

تبلیغات اینستاگرامی و تلگرامی خود را به گروه تخصصی رشد ۳۶۰ بسپارید تا بهترین تبلیغات برای کسب و کار شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link