تولید محتوا با پاورپوینت

اصول تولید محتوا با پاورپوینت

در این مقاله قصد داریم به نحوه تولید محتوا با پاورپوینت بپردازیم.مایکروسافت پاورپوینت یک برنامه آسان برای استفاده و یک ابزار قدرتمند برای ارائه است. این که آیا ارائه شما به یک ضربه بصری ، ابزارهای همکاری ، دسترسی آسان یا توانایی به اشتراک گذاری اطلاعات فراتر از جلسه اولیه نیاز دارد ، پاورپوینت گزینه خوبی است.

این کار حتی می تواند با کشیدن چشم ها از بلندگو به سمت صفحه نمایش ، به کاهش اضطراب در صحبت کردن کمک کند. فقط انتظار نداشته باشید که این فناوری جایگزین مهارت های صوتی و پویای صحبت کردن شود.

تاثیر تولید محتوا با پاورپوینت

تاثیر بصری

جذابیت ارائه شما از طریق استفاده از چند رسانه ای می تواند به بهبود تمرکز مخاطب کمک کند. پاورپوینت به شما امکان می دهد از تصاویر ، صدا و تصویر برای تأثیر بصری بیشتر استفاده کنید. این نشانه های بصری و صوتی همچنین ممکن است به مجری کمک کند تا با مخاطب بداهه تر و تعاملی تر باشد. با این حال ، سعی کنید بیش از حد به این منابع اعتماد نکنید زیرا ممکن است پیام شما در بی نظمی گم شود.

همکاری

پاورپوینت به شما این امکان را می دهد که با دیگران به صورت مشارکتی کار کنید. این امر به ویژه در محیط های اداری که کار گروهی مهم است مفید است. افراد متعددی می توانند در ارائه همکاری کرده و در ارائه آن مشارکت داشته باشند. با رفتن به برگه “مرور” در بالای برنامه و کلیک روی دکمه “نظر جدید” ، می توانید یادداشت ها را بگذارید و آنها را روی صفحه قرار دهید تا سایر اعضای تیم بتوانند آنها را مشاهده کنند. نظرات می توانند ابزار مفیدی برای روشن شدن مطلب باشند.

اشتراک گذاری محتوا

پاورپوینت خود را با جهان به اشتراک بگذارید. می توانید ارائه خود را در وب سایت هایی مانند YouTube با همه موارد موجود در کار خود از جمله همه اسلایدها ، تفسیرها و انتقالات بارگذاری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به “پرونده” ، “ذخیره و ارسال” و “ایجاد یک ویدئو” بروید. فایل با فرمت WMV ذخیره می شود که قابلیت پخش در Windows Media Player را دارد و می تواند در اکثر سایت های ویدیویی بارگذاری شود.

انعطاف پذیری

پاورپوینت می تواند به روشهای مختلف و موثر برای برقراری ارتباط با مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد. اسلایدها کاملا متناسب با نیازهای شما قابل تنظیم هستند. بسته به رویکرد شما ، ممکن است بخواهید ارائه ای داشته باشید که دارای متن سنگین ، تصویر سنگین یا ترکیبی از هر دو باشد.

اگر شما برای گروهی در شرکت خود سخنرانی می کنید و می خواهید یادداشت برداری کنید ، ارائه های سنگین به طور کلی خوب است. ارائه های سنگین از نظر تصویری می توانند به ارائه گفتگوی شما به سبک بیشتر کمک کنند ، زیرا فقط نشانه های بصری وجود دارد. ترکیب دو رویکرد مزایای هر دو وسایل بصری و یادداشت ها را به شنوندگان می دهد.

مزایای تولید محتوا با پاورپوینت

مزایای تولید محتوا با پاورپوینت

سریع و آسان:

تسلط بر ویژگی های اساسی آسان است و می تواند شما را منظم نشان دهد ، حتی اگر اینطور نیست.
نقاط ساده گلوله: می تواند پیام های پیچیده را به نقاط ساده گلوله کاهش دهد. نقاط گلوله پایه خوبی برای ارائه است و نکات اصلی و سازماندهی پیام را به گوینده یادآوری می کند.
ایجاد یک طرح رنگارنگ و جذاب آسان:

با استفاده از الگوها و تم های استاندارد ، می توانید چیزی را از نظر بصری جذاب ایجاد کنید ، حتی اگر از اصول اولیه طراحی گرافیک آگاهی چندانی ندارید.
اصلاح آسان:

در مقایسه با سایر وسایل بصری مانند نمودارها ، پوسترها یا اشیاء ، تغییر آن آسان است.
به راحتی مجدداً ارائه را سفارش دهید: با یک کشیدن و رها کردن ساده یا با استفاده از ضربه های کلیدی ، می توانید اسلایدها را برای سفارش مجدد ارائه حرکت دهید.
در نهایت ، پاورپوینت با سایر محصولات یکپارچه شده است که به شما امکان می دهد بخش هایی از اسناد ، صفحات گسترده و گرافیک را در خود جای دهید.

تعداد مخاطب بالا:

مشاهده اسلایدهای پاورپوینت به طور کلی در هنگام نمایش بیشتر از سایر وسایل بصری آسان تر است.

ارائه آسان:

شما می توانید اسلایدهای موجود در ارائه را یکی پس از دیگری با یک ضربه ساده کلیدی پیش ببرید و در عین حال تماس چشمی خود را با مخاطب حفظ کنید.
بدون نیاز به جزوه:

از نظر بصری خوب به نظر می رسد و اگر پروژکتور و صفحه نمایش به اندازه کافی برای کل اتاق دارید به راحتی قابل خواندن است.

معایب تولید محتوا با پاورپوینت
معایب تولید محتوا با پاورپوینت

قدرت طراحی بی معنی است: توهم محتوا و انسجام را ایجاد می کند ، در حالی که در واقع بین نقاط مختلف اسلایدها واقعاً ماده یا ارتباط چندانی وجود ندارد.

پاورپوینت اضافی:

برخی از سخنرانان ارائه هایی را ایجاد می کنند تا اسلایدها را برای ارائه داشته باشند تا ترسیم ، سازماندهی و تمرکز بر پیام.
جایگزین برنامه ریزی و آماده سازی می شود: پاورپوینت یک ابزار مناسب برای بلندگوهای ضعیف است ، زیرا می تواند پیامهای پیچیده را به نقاط ساده کاهش دهد و سبک را بر محتوای اصلی افزایش دهد.
ساده سازی بیش از حد موضوع: ماهیت خطی پاورپوینت مجری را مجبور می کند تا موضوعات پیچیده را به مجموعه ای از آیتم های گلوله بسپارد که برای تصمیم گیری یا نشان دادن پیچیدگی یک موضوع بسیار ضعیف هستند.

فراوانی ویژگی ها:

در حالی که استفاده و استفاده از ویژگی های اساسی آسان است ، یک بلندگو می تواند از کار بیفتد و سعی کند از همه ویژگی ها به طور همزمان استفاده کند نه اینکه فقط از یک پیام پشتیبانی کند. تعداد زیاد حروف پرنده ، انیمیشن ها و جلوه های صوتی بدون دیدن اندیشه و تجزیه و تحلیل اصلی می تواند یک مسئله واقعی باشد. در بسیاری از موارد ، رسانه پیام را کنار می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link