تولید محتوا برای تدریس

نحوه تولید  محتوا برای تدریس

در این مقاله قصد داریم به نحوه تولید محتوا برای تدریس بپردازیم. یکی از مهمترین مزایای استفاده از ویدئوهای آموزش الکترونیکی این است که انواع مختلفی از نیازهای یادگیری را برآورده می کنند.

ناگفته نماند که می توان از آن برای انتقال تقریبا هر نوع موضوعی استفاده کرد ، زیرا آنها دانش را به شیوه ای جذاب و جذاب انتقال می دهند، می توانند زمان نشستن آموزش الکترونیکی را کاهش داده و واقعاً سرگرم کننده باشند.

با این حال، برای اینکه همه مزایای ویدئوهای eLearning را در اختیار فراگیران خود قرار دهید، باید چند عنصر کلیدی را در نظر بگیرید. تولید ویدئو می تواند یک فرآیند بسیار پرهزینه و وقت گیر باشد، اما گنجاندن ویدئوهای آموزش الکترونیکی خود در دوره های آموزش الکترونیکی شما مطمئناً ارزش تلاش را دارد.

در این مقاله ، هر آنچه را که باید از برنامه ریزی تا تحویل بدانید، به اشتراک می گذارم ، تا بتوانید با موفقیت فیلم های آموزش الکترونیکی ایجاد کنید که تجربه یادگیری الکترونیکی مخاطبان شما را افزایش می دهد.

روش های تولید محتوا برای تدریس

برنامه ریزی حتی قبل از شروع تولید ویدیوی eLearning شما اساسی است. هر چه آمادگی شما بهتر باشد ، فرآیند تولید آسان تر و پیچیده تر خواهد بود. مهمترین مرحله در این مرحله ، البته ، نوشتن اسکریپت ویدیویی eLearning است. با این حال ، بسیاری از عناصر دیگر وجود دارد که باید قبل از آن در نظر بگیرید. در صورتی که نمی دانید چگونه شروع کنید ، مواردی را باید در نظر بگیرید:

روش های تولید محتوا برای تدریس
روش های تولید محتوا برای تدریس

مطالبی را که باید در ویدیوی eLearning گنجانده شود ، تشریح کنید.

با ایجاد یک طرح کلی از مواردی که ویدئوی آموزش الکترونیکی باید شامل شود ، تمام عناصر بصری که برای انتقال پیام شما ضروری است ، و همچنین فعالیتهایی که باید در ویدیوی آموزش الکترونیکی شما گنجانده شود ، شروع کنید.

این به شما یک ایده کلی در مورد وسعت پروژه شما می دهد و بنابراین ، چقدر زمان ، تلاش و منابع ممکن است نیاز به اختصاص آن داشته باشید. سپس ، می توانید نتیجه گیری کنید اگر ارزشش را داشته باشد ، یا ممکن است تصمیم بگیرید که برخی از مطالبی را که قرار بود در ویدیوی آموزش الکترونیکی گنجانده شود با روشهای جایگزین تهیه کنید.

ویدیوی خود را با محتوای eLearning مطابقت دهید.

یکی از چالش برانگیزترین جنبه های ادغام ویدئو در دوره آموزش الکترونیکی این است که بفهمید چگونه می تواند به طور م effectivelyثرتری به اهداف یا اهداف یادگیری کمک کند. در کدام نقطه خاص از دوره آموزش الکترونیکی قصد دارید آن را به کار گیرید؟ کدام اهداف خاص را شامل می شود؟

در حالی که یک ویدئوی سرگرم کننده زبان آموزان را به خود جذب می کند و توجه آنها را به خود جلب می کند، اما ارزش واقعی آنها را نخواهد داشت مگر اینکه قطعه ای منسجم از پازل آموزش الکترونیکی باشد.

قبل از توسعه ویدئوی آموزش الکترونیکی خود، دریابید که چگونه می توانید آن را به صورت یکپارچه در محتوای دوره آموزش الکترونیکی خود ادغام کنید تا تعامل و جذب دانش آموزان را افزایش دهید. به عنوان مثال، می توانید یک ویدئوی eLearning ایجاد کنید که به عنوان مقدمه ای برای ماژول عمل می کند، یا ویدیویی است که همه چیزهایی را که فراگیران باید از درس بدانند خلاصه کند.

ویدئوهای eLearning هرگز نباید یک فکر بعدی باشند، بلکه باید ابزارهای eLearning را با دقت قرار دهند که به یادگیرندگان شما در تسلط بر اهداف آموزشی کمک می کند. برای تعطیل کردن ویدئوی آموزش الکترونیکی خود برای “مکث” برنامه ریزی کنید.
برای اینکه توجه مخاطبان خود را هنگام تماشای ویدیوی آموزش الکترونیکی شما از دست ندهید ، مطمئن شوید که خود ویدیو

به مشارکت آنها نیاز دارد. ایجاد مکث هایی که به دانش آموزان اجازه می دهد تا در مورد موضوع فکر کنند یا سوالات تعاملی را در مورد نکاتی که می خواهید بر آنها تأکید کنید، در نظر بگیرید.

ایده دیگر این است که یک ویدئوی eLearning مبتنی بر سناریو را طراحی کنید ، جایی که از مخاطبان شما خواسته می شود انتخاب کنند و مسیرهای جایگزین را دنبال کنند. این همچنین یک فضای تعلیق ایجاد می کند ، که می تواند بسیار جذاب باشد.

برای روایت ها و صداگذاری ها اسکریپت بنویسید.

هنگامی که طرح تولید ویدیوی eLearning خود را برای همه جنبه های ذکر شده در بالا بررسی کردید، می توانید شروع به نوشتن اسکریپت ویدیویی eLearning خود کنید. از زبانی استفاده کنید که برای اسکریپت ویدئویی eLearning یا استوری بورد طبیعی است ، و آن را با خواندن بلند آزمایش کنید تا مطمئن شوید جریان دارد و خیلی اجباری به نظر نمی رسد.

علاوه بر این، از حداقل اصطلاحات مخصوص صنعت استفاده کنید، مگر اینکه بدانید که مخاطبان شما اطلاعات قبلی در مورد این موضوع را دارند یا در این صنعت تجربه بیشتری دارند. همچنین، نوشتن اسکریپت های اضافی را همراه با دستورالعمل های صوتی خود، در صورت داشتن، در نظر بگیرید. همیشه به خاطر داشته باشید که مطالب ویدیویی آموزش الکترونیکی شما باید مناسب، جذاب، تعاملی و مطابق با اهداف آموزش الکترونیکی شما باشد.

برای روایت ها و صداگذاری ها اسکریپت بنویسید

اسکریپت را از نظر افزونگی و تکرار بررسی کنید.

اگر قصد دارید یک روایت صوتی را در ویدیوی eLearning خود قرار دهید، نیازی به درج متن در همه جای صفحه نیست. در عوض ، برای ایده ها یا مفاهیم کلیدی که نیاز به تأکید دارند ، متنی ایجاد کنید که شامل تصویری یا جداول باشد که به زبان آموزان در درک بهتر موضوع کمک می کند و برای توضیح بیشتر آنها یک اسکریپت خوب بنویسید.

ویدئوهای آموزش الکترونیکی هرگز نباید از نظر اطلاعات ارائه شده تکراری باشند. در حالی که تجدیدنظر و مرور در پایان هر درس همیشه عاقلانه است، شما باید مازاد بر کار را به حداقل برسانید و تنها موارد کلیدی دوره آموزش الکترونیکی را برجسته کنید.

وسایل خود را جمع کنید.

اطمینان حاصل کنید که تجهیزات صحیح را در اختیار دارید. لازم نیست زیبا باشد ، اما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. ابزارها و تجهیزات ویدیویی eLearning خود را جمع آوری کنید. صرف نظر از مارک و مدلی که انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که دوربین شما ویدئوهای با وضوح بالا (HD) ضبط می کند.

نمونه هایی از انواع دیگر تجهیزات مورد نیاز شما عبارتند از: الف) سه پایه ، زیرا نمی خواهید ویدئوی آموزش الکترونیکی شما متزلزل باشد. ب) میکروفون: استفاده از میکروفون کراوات یا یقه را ترجیح دهید. ج) چراغها: چراغهای رومیزی ، چراغهای کف ، یا هر دو ، به شرطی که نور کافی باشد ، و د) نرم افزاری که برای ویرایش ویدئو و صدا استفاده می شود. خوشبختانه چندین ابزار صوتی رایگان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

بازیگران حرفه ای استخدام کنید.

برای سناریوهای ایفای نقش ، از کارمندان خود و یا بدتر از آن از دوستان خود اجتناب کنید. دیدن یک چهره آشنا بر روی صفحه نمایش سرگرم کننده است ، اما یک بازیگر حرفه ای در زمان ویرایش صرفه جویی می کند و محصول نهایی حرفه ای تری را تضمین می کند.

لینک کوتاه این مقاله: https://roshd360.com/?p=4710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link