داستان سرایی در بازاریابی محتوا
  • ms.akbari
  • اسفند 07, 1400
  • بدون دیدگاه

داستان سرایی در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از انواع بازاریابی های مهم و اساسی می باشد که امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود موفق شوید باید سعی کنید بازاریابی را به نحو احسن انجام دهید.

روش دیگر اریابی محتوا برای برخی کارها جواب گو می باشد ولی برای برخی از کارها امکان دارد تا با استراتژی مناسبی نداشته باشد. بهتر است بدانید همه انسان ها علاقه زیادی به داستان ها دارند که مورد علاقه از همان کودکی تا پایان عمر همراه ما انسان‌ها می‌باشد.

داستان سرایی

داستان سرایی بسیار راحت است یعنی داستان بگویید به همین سادگی. داستان شروع کسب و کار تا جایی که تا الان در آن به سر می برید. با این روش به راحتی می توانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و احساس صمیمیت و احساسی را بین خود و مخاطبان برقرار کنید.

اگر داستان‌سرایی شما هم مربوط به داستان کسب و کارتان است در هر محتوایی به تناسب موضوع می توانید از آن استفاده نمایید. اما بهتر است بدانید داستان‌سرایی در محتوا به اینکه به شما کمک می کند تا با تولید محتوا مشکلات مخاطبان خود را حل کنید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آن ها قرار خواهید داد.

 

ارتباط داستان سرایی و بازاریابی محتوا

در ادامه مبحث داستان سرایی در بازاریابی محتوا؛ در بازاریابی محتوا استفاده از داستان سرایی یک تکنیک است که از قدیم تا به الان وجود داشته است. برندهای معروف بزرگی هستند که قبل از پیدایش اینترنت از تکنیک داستان استفاده می کردند.

اما امروزه این تکنیک بیشتر احساس خواهد شد و اکثر برند ها از آن استفاده کرده و هم در زمانی که اینترنت داستان نتایج خوب و مفیدی دریافت کرده اند.

امروزه با توجه به وجود اینترنت به راحتی می‌توانند کسب و کار شما را پیدا کرده داستان شما را بشنوند. مشتریان شما به شبکه‌های اجتماعی مثل آپارات، اینستاگرام و … تبلیغ را بسیار راحت تر کرده چرا که داستان‌های در محتوای مثل ویدئو و اینفوگرافیک و غیره بسیار جذاب تر و جالب تر خواهد بود و باعث می شود تا مشتریان بسیاری جذب شود.

یکی از روش هایی که باعث می‌شود تا فعالیت و عملیات یک بازاریاب موفق شود داشتن یک روایت و سیر داستانی بسیار خوب و عالی می باشد که باعث می شود تا مخاطبان از شنیدن و خواندن و دیدن محتوایی شما به وجد آید. همچنین آن را با دیگران به اشتراک بگذارد و افراد بیشترین محتوایی شما را مشاهده کند قطعاً شما به هدف خود نزدیک تر خواهید شد.

ارتباط داستان سرایی و بازاریابی محتوا

اهمیت استفاده از داستان سرایی در بازاریابی محتوا

اهمیت استفاده از داستان سرایی در بازاریابی محتوا برای رسیدن به هدف می باشند. بزرگترین هدف مشاغل این است که افزایش فروش محصولات یا خدمات خود را داشته باشد. نکته بسیار مهمی که شما باید مد نظر قرار دهید این است که اگر شما به درستی تکنیک داستان سرایی استفاده نکنید امکان دارد نتیجه عکس دریافت کنید.

شما باید هدف های کوچکتر برای رسیدن به هدف های بزرگ را مشخص نمایید. خلاصه می توان گفت هر محتوایی که شما تولید کنید و با داستان سرای جذاب ترش کنید باید هدف خاصی داشته باشد که در راستای هدف اصلی شما باشد و بتوانید آن را ادامه دهید.

کاربردهای داستان سرایی در محتوا

توجه داشته باشید از داستان سرایی در بازاریابی محتوا برای جذابیت بیشتر محتوا استفاده کنید. چرا که منظور از داستان سرایی یعنی شما یکی از عناصر جذاب و تقریباً داستانی به محتوای خود بدهید و تا جذاب تر بوده و مشتریان را جذب کند.

پس در نظر داشته باشید داستان‌سرایی تنها از محتوای متنی نیست بلکه می‌توانید از عناوین دیگر عنوان های دیگران مثل ویدیو؛ گرافیکی و غیره نیز بهره مند شوید.

بخش های اصلی داستان سرایی در بازاریابی محتوا

اولین بخش داستان مقدمه است که بازدید کننده با فضای اصلی داستان آشنا خواهد شد. محتوا باید مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار داده و در انتها نیز یک نتیجه‌گیری وجود دارد.

مسائلی که در میان محتوا مطرح کرد و ارائه دهیم. اما داستان سرایی در محتوا از عناصر اساسی و مهمی تشکیل شده است. برخی از این عناصر عبارتند از:

بخش های اصلی داستان سرایی در بازاریابی محتوا

کاراکتر

همانطور که می دانید هر داستان یک کاراکتر است. در واقع می‌توان گفت این کاراکترها می باشند که باعث می شوند تا یک داستان در ذهن مشتریان باقی بماند و تاثیرگذار باشد. انتخاب کاراکتر محتوا چون محتوا یک رمان طولانی نیست کار چندان سختی نیست.

شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید کاراکترهایی را در نظر بگیرید که تاثیر گذار بوده و باعث جذب مشتری شود. پس از اینکه شما کاراکتر را به درستی انتخاب کردید می‌توانید تعریف کردن مسائل و مشکلات مخاطب را نیز توسط کاراکتر مطرح نمایید.

 

مسئله

نکته بسیار مهمی که شما باید در نظر داشته باشید این است که در بازاریابی محتوا شما به هیچ عنوان نباید تبلیغات انجام دهید.

بلکه باید به بررسی مسائل و مشکلات مخاطبان کسب و کار خود بپردازید و برطرف نمایید تا باعث جلب اعتماد آن ها شود. پس محتوای گروهی از مخاطبان خود را هدف خود قرار دهید و به سوالات آن ها پاسخ دهید. می توانید از داستان نیز کمک بگیرید تا بین مشتریان خود صمیمیت و اعتمادسازی برقرار نمایید.

راه حل

توجه داشته باشید هر داستان یک پایان دارد. در پایان شما به شخصیت های داستان شما با مسائل و مشکلات روبرو شده اند توانستند به راه‌حل برسد و مشکلات را به خوبی برطرف کنند.

شما می توانید محصولات خدمات خود را به عنوان راه حل به مشتریان خود معرفی نمایید و از آن بهره مند شود. در این بین به راحتی توانسته محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و به فروش برسانید بدون اینکه به صورت کاملاً مستقیم به مشتریان خود درخواست خرید بدهید.

شما بازدیدکنندگان گرامی اگر قصد دارید جهت بازاریابی محصولات و خدمات خود اقدام کنید پیشنهاد می کنیم این کار را به تیمی تخصصی و مجرب بسپارید. با توجه به تجربه ای که دارند بتوانند بازاریابی مفید و باعث بالا برای شما انجام دهند.

 پیشنهاد ما به شما تیم تخصصی رشد ۳۶۰ می باشد. با توجه به سابقه درخشانی که دارند به راحتی می‌توانند بازاریابی مفید و با بازدهی بالایی را برای کسب و کار شما داشته باشند. کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت https://roshd360.com/ با کارشناسان رشد ۳۶۰ در تماس باشید.

بخش های اصلی داستان سرایی در بازاریابی محتوا کدامند؟

کاراکتر، مسئله، راه حل

داستان سرایی در بازاریابی محتوا چیست؟

داستان سرایی در بازاریابی محتوا یعنی شما از عناصر و تکنیک تاثیر بازاریابی بهتر و جذب مشتری آن بهره مند شوید.

چرا باید بازاریابی کسب و کار خود را به تیم‌های تخصصی سپرد؟

با توجه به سابقه تیم تخصصی رشد ۳۶۰ به راحتی می‌توانند با توجه به کسب و کار شما از نوع بازاریابی مناسب انتخاب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link