دایرکت اینستاگرام کجاست؟

دایرکت اینستاگرام کجاست؟

دایرکت اینستاگرام کجاست؟ همه افرادی که از برنامه اینستاگرام استفاده میکند با برنامه اینستاگرام و دایرکت آن آشنا هستند. اما شاید شما نیز از ترفند ها و نکته های بسیار مهمی که در دایرکت اینستاگرام وجود دارد؛ اطلاع نداشته باشید و تنها برای پیام رسانی از دایرکت استفاده می‌کنید.

با ما همراه باشید تا نکات بسیار مهمی را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر کنیم.

دایرکت اینستاگرام چیست؟

برنامه اینستاگرام در ابتدا قابلیت پیام رسانی را نداشت اما پس از اینکه سه سال از شروع فعالیت اینستاگرام گذشت؛ طراحان آن تصمیم گرفتند تا قابلیت پیام رسانی را نیز به این برنامه اضافه کنند.

اینستاگرام یکی از برنامه‌های تصویر محور می‌باشد که در سال ۲۰۱۳ توانست قابلیت پیام رسانی خود را نیز به نام دایرکت معرفی کرد را به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه کند. دایرکت نیز مانند دیگر ویژگی‌های اینستاگرام در این سال ها تغییرات زیادی داشته است و روز به روز بهتر و متنوع تر در اختیار عموم قرار گرفت.

در ابتدا تنها توسط لایک کردن و کامنت افراد با احتیاط در ارتباط بودند که برای پیام رسانی از شبکه های دیگر استفاده می‌کردند اما با ایجاد دایرکت توسط اینستاگرام این شبکه دیگر چیزی کم نداشت و توانست از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شود.

دایرکت اینستاگرام کجاست؟

برای پیدا کردن دایرکت اینستاگرام کافیست نرم افزار اینستاگرام را باز کرده و در بخش Home اگر بالای صفحه را نگاه کنید دکمه ای شبیه به فلش پیدا مشاهده خواهید کرد. زمانی که شما بر روی فلش کلیک کنید وارد دایرکت اینستاگرام خواهید شد. در ادامه این قسمت قصد داریم بخش‌های مختلف دریافت اینستاگرام را برای شما ذکر کنیم.

بخش های تشکیل دهنده در یک اینستاگرام

وقتی شما علامت فلش را کلیک کنید وارد دایرکت می‌شوید. در صفحه اول شما تمامی پیام هایی که دریافت کرده اید؛ را مشاهده می‌کنید که به آن صندوق دریافت خواهند گفت. در صورتی که پیج شما شخصی باشد دایرکت شما تنها یک بخش دارد اما در صورتی که پیج شما بیزینسی یا کاری باشد شامل دو بخش به نامPrimary و General می‌باشد.

در دایرکت، شما اگر بالای صفحه را مشاهده کنید دو آیکن وجود دارد. اولین آیکون برای تماس تصویری می‌باشد. شما پس از اینکه آن را بزنید می‌‍‌‌توانید با فرد مورد نظر تماس تصویری بگیرید.

آیکون بعدی که به شکل یک قلم و کاغذ می‌باشد برای شروع چت می‌باشد. شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی این آیکون با کاربران مورد نظر خود چت کنید.

بهتر است بدانید که در دایرکت، اگر قسمت پایین‌ صفحه نگاه کنید علامت سرچ وجود دارد. شما می‌توانید کاربر مورد نظر را سرچ کرده و در کمترین زمان کاربرد مورد نظر را پیدا کرده و چت کنید. البته در نظر داشته باشید که شما می‌توانید در این قسمت چت های خود را سرچ کنید و فیلتر نیز در نظر داشته باشید.

بهتر است بدانید که اگر کاربری بخواهد به شما پیام بدهد اما در بین فالورهای شما نباشد قبل از هر کاری برای شما درخواست ارسال می‌کند. شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا این کاربر به شما پیام بدهد یا خیر؟ می‌توانید درخواست او را قبول کنید و یا آن طرف را به صورت کامل پاک کنید و رد درخواست دهید.

بخش های تشکیل دهنده در یک اینستاگرام

انواع پیام هایی که در دایرکت اینستاگرام می‌توان ارسال کرد؟

دایرکت اینستاگرام نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. شما می‌توانید در دایرکت اینستاگرام پیام صوتی و تصویری و همچنین پیام متنی و انواع گیف عکس و ویدئو و … برای کاربر مورد نظر خود را ارسال کنید.

توجه داشته باشید اگر شما از صفحه گوشی خود عکس بگیرید و برای کاربر بفرستید فردی که شما برای او ارسال کرده اید تنها یک بار می‌تواند عکس را مشاهده کند.

ویژگی های دایرکت اینستاگرام

یکی از ویژگی های دایرکت اینستاگرام این است که شما زمانی که می‌خواهید عکسی را ارسال کنید؛ در پایین صفحه می‌توانید تنظیم کنید که پس از اینکه عکس را دریافت کرد به شما پاسخ دهد یا خیر؟

یکی دیگر از ویژگی های دایرکت اینستاگرام می‌تواند این باشد؛ زمانی که شما می‌خواهید برای اولین بار به کسی پیام بدهید، پیامی در بالای صفحه شما نشان داده می‌شود که شما می‌توانید پیج هایی که به صورت مشترک فالو می‌کنید را مشاهده کنید.

در بالای صفحه شما سه آیکون را مشاهده می‌کنید که یکی مربوط به تماس تصویری و دیگری مربوط به چت و … می‌باشد که برای شما توضیح دادیم.

آیکونی دیگری که به شکل حرف i می‌باشد نیز در بالای صفحه وجود دارد، که شما با زدن آن می‌توانید وارد تنظیمات صفحه چت خود شوید. تنظیمات مورد نظر را می‌توانید برای صفحه چت کاربر انجام دهید. وقتی بر روی آن گزینه کلیک کنید به بخش Details وارد می‌شوید که در اینجا می‌توانید اعلان های صفحه چت را بی صدا کنید.

در این صورت تنها زمانی که در اینستاگرام حضور داشته باشید می‌توانید پیام های ارسال شده مخاطب مورد نظر خود را مشاهده کنید. در بخش پایین آن نیز می‌توانید کاربر را بلاک یا ریپورت کنید.

توجه داشته باشید در ابتدا که قابلیت دایرکت به برنامه اینستاگرام اضافه شد بسیار محدود بود. اما با توجه به پیشرفت تر شدن آن در حال حاضر شما می‌توانید پیام هایی که برای طرف خود فرستاده اید را پاک کنید و همچنین زمان ارسال پیام را نیز مشاهده کنید.

ویژگی های دایرکت اینستاگرام

افزایش میزان تعامل با دایرکت اینستاگرام

افرادی که پیج بیزینسی یا فروشگاهی دارند باید بتوانند میزان تعامل را افزایش دهند. این افراد بدون شک دایرکت های بیشتری را دریافت می‌کنند که می‌توانند از طریق همین دایرکت برای افزایش تعامل اقدام کند.

در ادامه برخی از راهکارها را برای افزایش تعامل توسط دایرکت اینستاگرام برای شما ذکر می‌کنیم.

لحن خود را در سطح اینستاگرام تغییر ندهید.

از طریق استوری و لایو و پست و … سعی کنید مخاطبان و کاربران خود را تشویق کنید که به شما دایرکت دهند.

در صورت دریافت دایرکت حتماً به آن پاسخ دهید.

نکته بسیار مهم این است که شما باید سعی کنید با دقت و با حوصله بیشتر دایرکت ها را جواب دهید.

در این مقاله دایرکت اینستاگرام را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم مورد توجه شما کاربران و مخاطبان عزیز قرار گرفته باشد. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و راهنمایی در زمینه اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرام با تیم تخصصیی رشد ۳۶۰ تماس بگیرید.

ارسال سریع جواب در دایرکت یعنی چه؟

دایرکت اینستاگرام دارای قابلیت پیام های پیشفرض می‌باشد شما می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید تا پیام های را آماده کنید و برای چندین کاربر به صورت همزمان بفرستید تا به جای اینکه یک پیام تکراری را تک تک برای کاربران خود بفرستید.

بخش Primary و General چیست؟

در صورتی که پیج شما بیزینسی یا کاری باشد دایرکت آن دو بخش دارد که به نام بخش عمومی و خصوصی می‌باشد. شما می‌توانید افراد و کاربرانی که با آن ها تعامل بیشتری دارید را در بخش خصوصی و افراد دیگر را در بخش عمومی قرار دهید تا به راحتی بتوانید مخاطبان خود را تفکیک کنید.

از کجا متوجه شویم پیام جدیدی در دایرکت اینستاگرام دریافت کرده‌ایم؟

زمانی که شما وارد برنامه اینستاگرام خود شوید در بخش خانه یا Home می‌توانید پیام قرمز رنگی که ظاهر شده است را مشاهده کنید. این عدد تعداد پیام‌های می‌باشد که شما دریافت کرده اید. پس از آن می‌توانید به دایرکت مراجعه کنید و اکانت هایی که به شما پیام داده اند را به صورت پررنگ یا بلد مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شش =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link