دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

بشر همواره به دنبال راه هایی برای کسب درآمد از طریق به فروش رساندن محصولات خود بوده است. عدم پیشرفت تکنولوژی و برخورداری از دستگاه های دیجیتالی، باعث می شد تا طیف مشتریان محدود به ناحیه جغرافیایی کسب و کار شود. از طرفی دیگر، روش های سنتی تهیه و ارائه محصول به مشتری بسیار وقت گیر و دارای دشواری های خود بودند.

اکنون بستر اینترنت و دستگاه های دیجیتالی همچون موبایل، اصلی ترین و بهترین واسطه های تبلیغ کسب و کار و جذب مشتری از سراسر کشور و حتی دنیا شده اند و امور مربوط به بازاریابی و خرید و فروش را به میزان قابل توجهی تسهیل نموده اند.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

خیلی ها هنوز با مفخیلی ها هنوز با مفهوم دیجیتال مارکتینگ، آن طور که باید آشنا نیستندخیلی ها هنوز با مفهوم دیجیتال مارکتینگ، آن طور که باید آشنا نیستند هوم دیجیتال مارکتینگ، آن طور که باید آشنا نیستند و در بالا بردن کیفیت خدمات فروش و سوددهی خود از آن بهره ای نمی برند.

در یک تعریف ساده و کامل، بازاریابی محصولات بازار و یا خدمات را با استفاده از دستگاه های دیجیتالی، بازاریابی دیجیتال گویند.

البته مفهوم این نوع از بازاریابی تازه و جدید نمی باشد و بیشتر از آنچه فکرش را بکنید قدمت دارد، اما در کل انجام آن از طریق اینترنت و کامپیوترها شاید کمتر از یک دهه باشد که به اوج خود رسیده است.

دیجیتال مارکتینگ

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

همانطور که اشاره کردیم، بازاریابی به وسیله ابزار دیجیتالی، جدیداً مطرح نشده است. بیش از صد سال است که از اختراع رادیوها می گذرد و جالب است بدانید همین رادیوها، اولین دستگاه های دیجیتالی به عنوان واسطه تبلیغ محصولات بازار به حساب می آیند.

تلویزیون ها نیز جزو اصلی ترین و قدیمی ترین ابزارهای جذب مردم به خرید محصولات تبلیغ شده در شبکه های آن به شمار می روند. میزان تأثیر گذاری آن ها چنان بالا بود که به جرات می توان گفت کسی نیست که تبلیغاتی خاطره انگیز از دوران کودکی اش را نتواند بازگو نماید.

پس توجه داشته باشید که اگر تصور شما از بازاریابی اینترنتی ، تنها به کار گیری اینترنت و سیستم های امروزی هستند، کاملاً در اشتباهید، چرا که تبلیغات و بازاریابی از طریق هر نوع دستگاه دیجیتال چه آنلاین و چه آفلاین، امکان پذیر است.

اما اکنون بستر و معیارهای بازاریابی، رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است و بهترین بازدهی را با توجه به سرعت بیشتر، آسان تر و کم هزینه تر بودن تنها با شرط دارا بودن اینترنت و لپ تاپ یا موبایل، به فروشنده و خریدار ارائه خواهد داد.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

طیف نسبتاً وسیعی از شیوه های جذب مشتری از طریق اینترنت به پاس پیشرفت بدون توقف دستگاه های دیجیتالی و دنیای شبکه ای، برای هر شخص دارای کسب و کار وجود دارد که از طریق آن ها می تواند محصولات خود را به صورت مجازی تبلیغ کند، با درخواست کننده ارتباط داشته باشد و در نهایت جنس خود را به فروش برساند.

مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز را در ادامه برایتان به صورت مفید و مختصر شرح داده ایم:

  • سئوی سایت: بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو، امروزه مهم ترین عامل موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی به شمار می رود و مجموعه اعمال و تکنیک هایی است که به منظور صعود عنوان سایت شما در موتور جستجوگر گوگل بر روی سایت و محتوای آن پیاده می شود.

سایتی که در صورت سرچ عبارات مربوط به کتگوری فعالیت آن در گوگل جزو اولین نتایج نشان داده شود، قطعاً با بازدید و بازدهی بهتری نسبت به سایت های پایین تر روبرو خواهد شد.

  • آنالیزورها: تحلیل کمپین های فروش خود به وسیله ابزارهای آنالیزگر، بسیار پراهمیت و در عین حال غیر مطرح در زمینه بازاریابی اینترنتی می باشد.

ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کنند تا بفهمید هر یک از کاربران شما از طریق کدام منبع جذب سایت شما شده اند، مشخصات آن ها به چه صورت است و کدام محصولات بین آنان محبوب تر است. به کمک همین آمار و نتایج، بازدهی کمپین های خود را افزایش خواهید داد.

بازاریابی اینترنتی

  • استفاده از ایمیل مارکتینگ: آگاه سازی و به روز رسانی مشتریان قدیمی و جدید نسبت به موجودی محصولات مجموعه، یکی از چالش های هر کسب و کاری است، چرا که هنوز هم مدیران و متخصصان به دنبال مناسب ترین و در عین حال به صرفه ترین راه برای انجام این قابلیت اند.

ارسال ایمیل های خودکار و از پیش برنامه ریزی شده به مشتریان، جزو محبوب ترین مارکتینگ های از نوع خبرنامه به حساب می آید. سرویس های محبوب و پرکاربردی نیز برای همین کار برنامه ریزی و ارائه شده اند. سالانه میلیون ها ایمیل تبلیغاتی به کاربران در سراسر دنیا ارسال می شود.

  • ریتارگتینگ: شاید کمتر کسی از وجود چنین تکنیکی در بازاریابی از طریق اینترنت به خوبی خبردار باشد. طبق آمار رسمی، درصد فوق العاده پایین تا حتی یک درصد، احتمال دارد با اولین بازدید از یک سایت از آن خرید نمایند.

ریتارگتنیگ، ابزاری است که شانس بازگشت کاربران به سایت شما و خرید از آن را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. بدین صورت که در صورت عدم خرید کاربر از سایت، در وبگردی های آینده اش با تبلیغ جذب کننده همان سایت به گونه ای مواجه خواهد شد که این بار تصمیم می گیرد به آن فروشگاه اینترنتی فرصتی مجدد بدهد.

  • تبلیغ کسب و کار در شبکه های اجتماعی: می توان گفت در حال حاضر محبوب تر و پر بازدیدتر از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام در دنیا وجود ندارد. تقریباً هر شخصی از طریق پیج خود پیگیر صفحات و پست های اشخاص یا برندها و محصولات مورد علاقه خود هستند.

همین امر سبب شده تا مدیران کسب و کار اقدام به ساخت پیج و تبلیغ دیجیتالی محصولات خود در بستر شبکه های مطرح اجتماعی نمایند.

اگر بازاریابی محصولات اصول مندانه انجام گیرد، بازدهی قابل توجهی برای هر شخص وجود دارد و احتمال شکست در جذب مشتری بسیار پایین است.

بازاریابی دیجیتال مصحولات خود را به ما بسپارید

طراحی سایت و پیج، تولید محتوا و بهینه سازی از طریق این فرآیندها، نیازمند دارا بودن بالاترین رده تخصص است. پیروزی در این رقابت دیجیتالی، تنها با داشتن تجربه و علم روز دیجیتال مارکتینگ ممکن است.

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار خود از طریق سایت و یا تبلیغ مجازی محصولات خود هستید، می توانید هم اکنون با ما تماس گرفته و از خدمات مجموعه رشد 360 بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 14 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link