راه اندازی کسب و کار اینترنتی (شروع کنم یا خیر؟)

مقدمه: جذابیت های کسب و کار اینترنتی

ویروس کرونا یکی از جدیدترین و خطرناک‌ترین ویروس‌های شناخته شده است که زلزله ای در کسب و کارهای اینترنتی و سنتی براه انداخته است. اسفند ماه پر رونق ترین ماه کسب و کارهای سنتی بود. اغلب کسب و کار ها ، ماه ها ضرر خود را در همین یک ماه جبران میکردند.

ما به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی با عده کثیری  از کارفرمایانی مواجه شده ایم که علاقه مندند یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنند  و بیزینس سنتی خود را متحول کنند. لابد تصور میکنید که نان ما در روغن است و احتمالا فرصت سر خاراندن نداریم.

ویروس کرونا تقاضا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را افزایش داد

اگر بخواهیم که صادق باشیم 99 درصد زمان ما به مشاوره به افرادی اختصاص یافته که بهیچ عنوان کارفرمای مناسبی برای یک کسب و کار اینترنتی نیستند. با نیازمندی های آن آشنایی ندارند. و تصوری که از یک کسب و کار اینترنتی دارند با اطلاعات نادرستی که در دنیای وب به وفور وجود دارد شکل گرفته است.

 

مشتری شما با یک جستجوی ساده ده ها فروشگاه مانند شما را با زحمت یک لمس انگشت پیدا خواهد کرد. بدون واهمه ای از کرونا چندین فروشگاه آنلاین را ورق میزند و با بی رحمی فروشگاه مناسب خود را انتخاب میکند و نهایتا دکمه خرید را می فشارد.

بله اگر مزیت رقابتی نداشته باشید بازار کسب و کار اینترنتی بی رحم است.

سعی داریم رک و راست باشیم و از این بابت از شما پوزش میخواهیم!

اگر به اطراف جاده کسب و کارهای اینترنتی نگاهی بیاندازیم پر است از سرمایه های بر باد رفته. ما دوست نداریم در هنگام شکست در کنار شما باشیم. ما علاقه مندیم قبل از قدم گذاشتن در این مسیر شما را از مخاطرات آن با خبر کنیم. در این مقاله شما را با مشکلاتی که در پیش دارید آشنا خواهیم کرد. یک راهنمایی خوب که در اینترنت براحتی پیدا نمی شود.

وقتی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین یا اینترنتی به گوگل مراجعه کنید با دنیایی از تبلیغات و وعده ها مواجه می شوید. اما آیا حقیقتا کسب و کار اینترنتی برای همه سود آور است؟ متاسفانه راهنمایی های خوبی در اینترنت برای شما وجود ندارد و اگر هر چیزی که در اینترنت نوشته شده است باور کنید ، کاملا مستعد هستید تا سرمایه خود را در یک بازه کوتاه بر باد بدهید.

با این مقدمه به شما توصیه میکنیم که قبل از شروع یک کسب و کار اینترنتی این مقاله را به دقت بخوانید .

چرا مزیت رقابتی در یک کسب و کار اینترنتی مهم است؟

مزیت رقابتی من چیست؟

مزیت رقابتی (Competitive advantage) چیست؟ تمایز و برتری کسب‌وکار شما نسبت به بقیه‌ی رقبا.

اگر ندارید پیش از شروع رقابت بازی را باخته اید زیراکه  رقبای شما بی شک دارند.

با داشتن مزیت رقابتی میتوانید مشتری را مجاب کنید شما را از بین رقبا انتخاب کند. این یعنی بقای کسب و کار شما!

ضمنا یادتان باشد اگر کسب و کار مورد نظر شما رقیب زیادی در اینترنت نداشته احتمالا مشتری زیادی هم ندارد. به این موضوع باید بصورت همزمان فکر کنید.

قبل از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی از خود بپرسید که ایا من مزیت رقابتی دارم یا خیر؟

 

آیا آماده رویارویی و رقابت با رقبای خود هستم؟ توانمندی خاصی دارم که عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشم؟ آیا رهبر خوبی برای یک کسب و کار اینترنتی هستم؟ آیا تنوع مناسبی از محصول در فروشگاه خود خواهم داشت؟ آیا میتوانم با قیمتی رقابتی محصولات خود را بفروشم؟آیا با بالا رفتن فروش قدرت تامین کالا یا خدمات را دارم؟

 

لینک کوتاه این مقاله: https://roshd360.com/?p=1908

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نه =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link