سئو برای سایت وردپرس

سئو برای سایت وردپرس

نمایش داده شدن به عنوان اولین عنوان و لینک ورود در برترین موتورهای جستجو، هدف ثابت و مشترک بین طراحان سایت و رقیبان کسب و کارهای اینترنتی به حساب می آید. شاید در نگاه اول این مسئله زیاد مهم واقع نشود، اما در ادامه همین مطلب متوجه اهمیت بسیار بالای قرار گرفتن در بین اولین نتایج جستجو در افزایش چشمگیر بازدید فروش بیشتر محصولات خود خواهید شد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه و ساده شروع کنیم، علت اصلی بالا آمدن یک وبسایت در موتورهای جستجو، عملیاتی به نام «سئو» محسوب می شود. تا همین جا را به خاطر داشته باشید، چرا که در ادامه به طور مفصل تری به مبحث سئوی سایت وردپرس پرداخته ایم.

ورد پرس چیست؟

پیش از آغاز به بررسی مفید و مختصر سئوی سایت، بهتر است معنای وردپرس را برای بسیاری از کاربران ناآشنا نسبت به پروسه سئوسازی در سایت روشن سازیم.

فضای Word Press، همان بستری است که درج محتوای متنی و بصری سایت در داخل آن انجام می گیرد. بدین صورت که قبل از انتشار هر مطلبی، محتواگذار ابتدا لازم است محتوای مورد نظر را در داخل فضای ویرایش ورد پرس درج نموده و سپس به رفع خطاهایی که در انتهای سایت نشان داده می شوند، بپردازد. پس از ویرایش نهایی مطلب، امکان انتشار فوری یا زمان بندی شده مطالب در سایت وجود خواهد داشت.

سئوی وردپرس به چه معناست؟

سئو برای سایت وردپرس

عبارت SEO، به صورت مخفف مجموعه عبارات Search Engine Optimization در آمده است که به «بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو» معنی می شود.

امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر معنی یافته است که یعنی: «بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو». علت آن هم این است که کاربران انتظارات و فاکتورهای جلب رضایت متنوعی را دارند. در این شرایط لازم است به رضایت کاربر از نتیجه یافت شده، توجه زیادی داشته باشیم.

سئوی وردپرس یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، با هدف بهبود عملکرد سایت ارائه دهنده خدمات براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدید کنندگان بیشتر از این طریق انجام می پذیرد.

سئو در اصل مجموعه فعالیت هایی اند که در پروسه طراحی سایت و تولید محتوا انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنیم.

ارتقاء سئوی سایت Word Press

عواملی که سبب افزایش سئو و در نتیجه صعود سایت شما از میان تمامی رقیبان در موتور جستجوی گوگل، ساده به نظر می آیند، اما مسئله پیچیده تر از این حرف هاست! به طور کلی می توانیم معیارهای افزایش دهنده سئو را در موارد زیر خلاصه نماییم:

  • طراحی و قالب بندی سایت از طریق کدنویسی
  • تولید محتوای اصولی و بی خطا در سایت
  • رعایت کلید واژه ها و به طور کلی کلمات به کار رفته در متن محتوا
  • اضافه کردن لینک ‌های ورودی به سایت از سایت‌ های دیگر

مراحل اصلی بهینه سازی سئوی ورد پرس

مجموعه اعمالی که در جهت بالا بردن و بالا نگه داشتن رتبه سایت شما در برترین موتورهای جستجوگر انجام می شود، نیازمند تلاش زیاد و تخصص بالاست. چند مورد از مهم ترین اقداماتی که متخصصان سئو در بهینه سازی سایت انجام می دهند، به شرح ذیل می باشند:

  • بهترین پیوند یکتا وردپرس را برای داشتن آدرس های سئو پسند انتخاب می کنند.
  • وضعیت ایندکس شدن سایت در گوگل را بررسی می نمایند.
  • نقشه گوگل برای مطالب XML sitemap را در داخل سایت اضافه می کنند.
  • فعال کردن SSL و HTTPS در وردپرس را فراموش نمی کنند.
  • اقدام به ثبت سایت در کنسول سرچ گوگل (Google Search Console) می نمایند.

دیگر اقدامات مؤثر در بهینه سازی سئو

  • افزودن نوفالو NoFollow به لینک های خارجی
  • بهینه سازی نظرات یا دیدگاه های مطالب
  • نمایش خلاصه نوشته یا متن کامل در قالب وردپرس
  • سئو و بهینه سازی تصاویر وردپرس
  • بهینه سازی سرعت بارگذاری وردپرس
  • افزایش امنیت وردپرس

و …

چقدر طول می کشد تا سایت من بالا بیاید؟

پاسخ به این سؤال به این راحتی ها که فکر می کنید نیست! عوامل بسیار زیادی در تعیین بازه زمانی نتیجه دادن بهینه سازی ها دخیل اند. موضوع و زمینه سایت شما و میزان رقابت در آن، و کاردانی متخصص بهینه ساز سئو و میزان تسلط وی به موتورهای جستجوگر و شناخت تکنیک های سئو فرندلی کردن سایت، از جمله این عوامل هستند.

به طور میانگین در صورت بر عهده داشتن ارتقاء سئو توسط کارشناس مجرب، می توانیم بازه زمانی صعود سایت شما را چیزی بین 3 ماه تا بالای 1 سال پیش بینی کنیم.

اهمیت سئوی وردپرس

صفحات وبی که معیارهای تعیین شده توسط گوگل را به میزان حداکثر رعایت کنند و به قول معروف سئودار شوند، توسط گوگل به بالای صفحات جستجو خواهند آمد. همین امر مساوی است با افزایش بازدید، افزایش کاربران و مشتریان و در نتیجه محبوبیت و فروش بیشتر.

سئوی سایت را اصولی دنبال کنید

همیشه افراد سودجویی در هر زمینه یافت می شوند که رضایت کاربر از اهداف آن ها محسوب نمی شود. این افراد از ضعف های موجود در موتور جستجوگر گوگل نهایت بهره را برده و از تکنیک هایی فریب دهنده در بالا آمدن سایت خود استفاده می کنند. به این فرآیند غیر اصولی، سئوی کلاه سیاه می گویند.

در عملیات سئوی کلاه سفید، اولویت با رضایت کاربران است. همچنین تمام قوانین و تکنیک های اصولی سئو در این پروسه رعایت شده و بهترین نتیجه را برای خود سایت و کاربران رقم خواهد زد.

به لطف به روز رسانی مستمر موتورهای جستجوگر، سایت های شیاد زود شناخته می شوند و به ته جدول خواهند رفت، پس این موفقیت پوشالی زمان زیادی طول نمی کشد و جز وقت تلف کنی، چیز دیگری به حساب نمی آید.

بهبود سئو چیست؟

اگر تا به حال متوجه سئوی ضعیف سایت خود که عامل اصلی عدم بالا قرار گرفتن لینک سایت شما در صفحه جستجو است را نمی دانستید، نگران نباشید و در جهت بهبود خطاهای مربوط به سئو اقدام کنید.

بهبود سئو چیست؟

بهبود سئوی وردپرس را از ما بخواهید!

تلاش در زمینه انطباق وب سایت ها با استانداردهای سئو، مسئله ای است که بسیاری بر سر آن رقابتی همیشگی را دارند. در واقع بالا نبودن عنوان سایت ها به معنی عدم سئوسازی آن ها نیست، بلکه ممکن است کیفیت بهینه سازی سایت های بالاتر، بیشتر باشد.

راه حل موفقیت در این رقابت مجازی، سپردن کار به کاردان است. شرکت رشد 360، با داشتن تجربه ای چند ساله در خدمات سئوی سایت های ایرانی و غیر ایرانی و همکاری با مجرب ترین کارشناسان این حوزه، شما را تا رسیدن به رتبه های برتر سرچ انجین گوگل یاری خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + سه =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link