سئو برای سایت چیست؟

سئو برای سایت چیست؟

آیا تا به حال درباره علت محبوبیت تعداد محدودی از سایت ها نسبت به میلیون ها سایت مشابه دیگر شده اید؟ به نظر شما چه عاملی بر این ارجحیت تأثیرگذار است؟ دیگر می توان این را به یقین گفت که یکبار هم که شده موضوعی را در گوگل سرچ کرده اید. اولین صفحه ای که با آن روبرو می شوید، اولویت بندی سایت های مختلف نسبت به موضوع جستجو شده شماست.

بدون شک بالای نود درصد افراد در این مواقع وارد سایت نمایش داده شده در اول صفحه می شوند. معمولاً هم کار آن ها در همین سایت راه می افتد! اما اگر یک درصد هم بهره مندی از سایت شماره یک موتور جستوگر موفقیت آمیز نبود، در اکثر مواقع امکان ندارد سایت های دوم و سوم برای شما کمک کننده واقع نشوند. بدین ترتیب همین چهار پنج سایت اول به محبوب ترین آدرس های وب در زمینه خود تبدیل خواهند شد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه و ساده شروع کنیم، علت اصلی بالا آمدن یک وبسایت در موتورهای جستجو، عملیاتی به نام «سئو» محسوب می شود. در ادامه همین مطلب، قرار است تا به طور نسبتاً مفصلی به بررسی سئوی سایت بپردازیم تا بیشتر به اهمیت آن در بین طراحان و دارندگان سایت به خصوص کسب و کارها، پی ببرید.

بهبود سئو چیست؟

بهبود سئو چیست؟

اگر تا به حال متوجه سئوی ضعیف سایت خود که عامل اصلی عدم بالا قرار گرفتن لینک سایت شما در صفحه جستجو است را نمی دانستید، نگران نباشید و در جهت بهبود خطاهای مربوط به سئو اقدام کنید.

تعریف سئو در سایت

عملیات سئو را می توانیم به اشکال مختلفی که برای شما عزیزان قابل درک باشد، تعریف کنیم. اما ابتدا بیایید به بررسی خود کلمه SEO بپردازیم، چرا که بسیاری با این پرسش مواجه اند که این واژه اصلاً از کجا می آید؟

عبارت SEO، به صورت مخفف مجموعه عبارات Search Engine Optimization در آمده است که به «بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو» معنی می شود.

جالب است بدانید امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر معنی یافته است که یعنی: «بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو». علت آن هم این است که کاربران انتظارات و فاکتورهای جلب رضایت متنوعی را دارند. در این شرایط لازم است به رضایت کاربر از نتیجه یافت شده، توجه زیادی داشته باشیم.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، با هدف بهبود عملکرد سایت ارائه دهنده خدمات براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدید کنندگان بیشتر از این طریق انجام می پذیرد.

سئو در اصل مجموعه فعالیت هایی اند که در پروسه طراحی سایت و تولید محتوا انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنیم.

عوامل افزایش سئوی سایت

فاکتورهایی که موجب بالا رفتن سئو و سپس صعود سایت شما از میان تمامی رقیبان در موتور جستجوی گوگل، ساده به نظر می آیند، اما مسئله پیچیده تر از این حرف هاست! به طور کلی می توانیم معیارهای افزایش دهنده سئو را در موارد زیر خلاصه نماییم:

  • طراحی و قالب بندی سایت از طریق کدنویسی
  • تولید محتوای اصولی و بی خطا در سایت
  • رعایت کلید واژه ها و به طور کلی کلمات به کار رفته در متن محتوا
  • اضافه کردن لینک ‌های ورودی به سایت از سایت‌ های دیگر

چرا سئو مهم است؟

صفحات وبی که معیارهای تعیین شده توسط گوگل را به میزان حداکثر رعایت کنند و به قول معروف سئودار شوند، توسط گوگل به بالای صفحات جستجو خواهند آمد. همین امر مساوی است با افزایش بازدید، افزایش کاربران و مشتریان و در نتیجه محبوبیت و فروش بیشتر.

این حقیقت را قبول کنید که اگر به جای صرف هزینه های گزاف تبلیغاتی بر روی سئوی سایت خود تمرکز کنید، نتیجه ای به میزان حداقل دوبرابر را در موفقیت خود مشاهده خواهید نمود. در عین حال سئوی اشتباه می تواند شما را برای همیشه به انتهای صفحات جستجو براند و دیگر کسی حتی از وجود کسب و کار شما در بستر اینترنت خبردار نشود.

ربات های گوگل، با توجه به فاکتورهای تعریف شده مشخص توسط خود شرکت گوگل، محتوای سایت شما را رتبه بندی می کنند دارند و جایگاه شما را در بهترین ارائه دهندگان خدمات اینترنی تعیین می نمایند. این فاکتورها را به اصطلاح onpage seo می نامند.

البته فکر نکنید که این فرآیند برای سایت شما فقط یک بار اتفاق می افتد، بلکه ربات ها پیوسته در حال به روز رسانی رتبه بندی ها هستند. پس این فرصتی است برای ارتقاء بیشتر و بالا آمدن سایت!

مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست، بلکه مناسب سازی سایت برای بازدید کنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن می باشد. بهتر است بدانید در چند سال اخیر، سیاست‌ های گوگل با انتظارات بازدید کنندگان از سایت‌ ها همسو شده است.

سوء استفاده از سئوی سایت

طبیعتاً افراد سودجویی در هر زمینه یافت می شوند که رضایت کاربر از اهداف آن ها محسوب نمی شود. این افراد از ضعف های موجود در موتور جستجوگر گوگل نهایت بهره را برده و از تکنیک هایی فریب دهنده در بالا آمدن سایت خود استفاده می کنند. به این فرآیند غیر اصولی، سئوی کلاه سیاه می گویند.

در عملیات سئوی کلاه سفید، اولویت با رضایت کاربران است. همچنین تمام قوانین و تکنیک های اصولی سئو در این پروسه رعایت شده و بهترین نتیجه را برای خود سایت و کاربران رقم خواهد زد.

نگران کلاه سیاه ها نباشید! به لطف به روز رسانی مستمر موتورهای جستجوگر، سایت های شیاد زود شناخته می شوند و به ته جدول خواهند رفت، پس این موفقیت پوشالی زمان زیادی طول نمی کشد و جز وقت تلف کنی، چیز دیگری به حساب نمی آید.

خرید سئو برای سایت

خرید سئو برای سایت

تمام کاربرانی که قصد داشتن سایتی با قوی ترین سئو را دارند، هر چه زودتر با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنند. ما در مجموعه رشد 360، به پرورش افرادی متخصص و باتجربه پرداخته ایم که در زمینه ارائه خدمات تخصصی بالا بردن سئوی ضعیف ترین سایت ها، شامل طراحی و تولید محتوا و… حرفی برای گفتن دارند. تنها کافیست کلمه یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را به مجموعه ما به نشانی اینترنتی roshd360.com ارائه دهید و منتظر نتیجه ای که انتظارش را ندارید، باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link