سئو برای مقاله + اهمیت بهینه سازی مقاله سایت

سئو برای مقاله

امروزه پایه آموزش و اطلاع رسانی های علمی و پژوهشی هر کشوری، بر مبنای دیجیتال سازی مقالات استوار است. تحقیقات و مطالعات در هر زمینه نیز از این قاعده مستثی نیستند.

به عبارتی ساده تر، بستر مطالعات عموم مردم از کتاب ها و مقالات فیزیکی به صفحات هوشمند وب جابجا شده است. دیگر می توان با یک سرچ، پیچیده ترین اطلاعات نسبت به هر موضوعی را پیدا کرد و به مطالعه آن پرداخت.

همین امر سبب شده تا نویسندگان نیز صفحات وب را به عنوان حوزه کاری جدید خود انتخاب نمایند، چرا که می توانند استعداد خود را به رخ کشیده و کاربران زیادی را جذب مطالب مفید خود نمایند. اما آیا استعداد، تنها فاکتور تعیین کننده برتر بودن در موتورهای جستجوگر گوگل محسوب می شود؟

بگذارید مسئله را روشن تر سازیم! معیار برتر شناخته شدن یک سایت نسبت به رقیبانش، بهینه سازی طبق استانداردهای تعیین شده الگوریتم های گوگل و موفقیت نویسندگان حوزه وب، نیز پیروری از همین استانداردها و تولید محتوایی بهینه سازی شده است.

سئو مقاله

سئوی محتوا چیست؟

اهمیت تولید محتوا در سایت ها زمانی برجسته شد که گوگل با تعریف الگوریتم هایی ثابت و استاندارد، دارندگان برترین سایت های آن زمان را مجبور به بهینه سازی سایت خود بر طبق آن ها نمود. هدف و سیاست پشت این طرح، جلب رضایت کاربران و عدم افت محبوبیت گوگل در جهان بود.

سئوی محتوا، همان بهینه سازی مطالب سایت براساس معیارهایی است که باعث بالاتر آمدن رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر خواهند شد.

اگر محتوا نویس قهاری هستید و اهل کپی از دیگر سایت ها هم نیستید، پتانسیل شما در موفقیت در این حوزه بسیار بالاست، به این شرط که تکنیک های سئوسازی مقالات خود را نیز بلد باشید و به صورت مثبت و کاربر محور از آن ها بهره ببرید.

اهمیت بهینه سازی مقاله سایت

برای افزایش سئوی مطالب سایت خود، لازم است ابتدا با اجزای دارای محتوای سایت خود آشنا شوید و تکنیک های مختص هر کدام را بیابید. رعایت این فاکتورها در صفر تا صد سایت شما، نه تنها عامل صعود عنوان سایت به صدر جدول جستجوگر گوگل خواهد بود، بلکه جذب هر چه بیشتر کاربر و محبوبیت روز افزون شما را به همراه خواهد داشت.

اگر نسبت به اصول سئوی سایت و محتوا از اطلاعات زیادی برخوردار نیستید و یا تا به حال تجربه ای در این زمینه نداشتید تا سایتتان را به وسیله آن ارتقاء دهید، می توانید از کارشناسان کاملاً آشنا و باتجربه نسبت به این قواعد در مجموعه رشد 360 درخواست خدمات نمایید. خوشحال می شویم تا عامل کسب برترین رتبه سایت شما در گوگل باشیم.

عنوان مقاله سایت چیست؟

عنوان سایت یا عنوان سئو، اولین موردی است که بایستی توجه ویژه ای در نوشتن آن داشته باشید، چرا که سایت شما در موتور جسجتوگر با همین عنوان معرفی می شود، لذا تأثیر به سزایی در جذب کلیک کاربران دارد.

اولین چیزی که جستجوگران پس از سرچ با آن روبرو خواهند شد، مجموعه ای از عناوین جذاب و دارای وجه تبلیغاتی برای محتوای داخل سایت است. این بخش در محیط وردپرس قابل پیاده سازی و همچنین ویرایش است.

برای داشتن عنوانی تحت استانداردهای تعیین شده سئو، رعایت موارد زیر الزامی است:

  • عنوان را با کلمه کلیدی آغاز کنید. اگر امکان پذیر نبود، حتماً کلمه کلیدی را در طول عنوان به کار ببرید.
  • تعداد کلمات مجاز برای عنوان نویسی، 60 حرف تعریف شده است. با این حال سعی کنید طول عنوان چیزی بین 40 تا 50 کاراکتر باشد و بیشتر از 50 نشود.
  • از سپراتورها یا جداکننده هایی مانند «–» و «|» میان کلمات عنوان بهره ببرید. معمولاً آن ها برای جدا کردن نام برند یا سایت از دیگر موارد عنوان کاربرد دارند.

سئوی عنوان متا

دقیقاً زیر عنوان صفحه سایت، توضیحاتی معروف به زیر عنوان یا Meta element وجود دارند که در تصمیم بیشتر کاربران پیش از ورود به سایت تأثیر به سزایی دارند، چرا که کاربر ابتدا آن را می خواند تا ببیند محتوا به خواسته او پرداخته است یا خیر. پس بسیار مهم است که بتوانید چکیده ای از محتوای مقاله خود را در قالب حداکثر 150 کاراکتر به کاربران ارائه دهید.

آدرس URL مناسبی را در نظر بگیرید

پیوند یکتا که نام دیگر آن است، دومین عامل معرفی شده توسط ما جهت بهینه سازی سایت به شمار می رود. این پیوند همان لینکی است که به وسیله آن دیگران را نیز به مشاهده صفحه مورد نظر دعوت می نماییم.

مناسب ترین آدرس URL، دارای کلمه کلیدی محتواست و زیاد طولانی نمی باشد. پیوند یکتای فارسی، بهینه تر از انگلیسی اما در عین حال طولانی تر است که عاملی منفی به حساب می آید.

سرتیترها، مهم تر از خود محتوا!

سرتیتر یا هدینگ ها، اولین و اصلی ترین فاکتور محتوای برتر به حساب می آیند و در واقع معرف پاراگراف هایی هستند که در ادامه به آن ها پرداخته شده است. باور کنید کاربرانی وجود دارند که از کمبود وقت یا حوصله تنها به سرتیترها نگاه می اندازند و از بقیه محتوا رد خواهند شد. پس سعی کنید اصل محتوا را در همین عبارات کوتاه بیان کنید.

تیترها از h1 تا h6 از بزرگ ترین تا کوچک ترین فونت در محیط ورد پرس در دسترس اند. سرتیتر های با موضوع جدید با h1 مشخص می شوند و اگر قصد پرداختن به موضوعی در ضمیمه همین تیتر داشته باشید، تیتر دوم را به صورت h2 درج می نماییم. سپس تیتر سوم در ضمیمه تیتر دوم را با h3 و…

تولید محتوا

محتوای مقاله، قلب سئوی سایت

بخش اصلی و قابل مطالعه محتوا به صورت تخصصی، در قسمت توضیحات در قالب پاراگراف زیر سرتیترها قرار دارد. حالا می توانید در قالب پاراگراف های حداقل دو و حداکثر سه و چهار خطی (پیشنهادی) به بررسی موضوعات بپردازید.

متنی برتر شناخته می شود که پاراگراف بندی، جمله بندی، علائم نگارشی و املایی در آن به نحو احسنت رعایت شده باشند. سعی کنید کلمات کلیدی را به اشکال مختلف در طول پاراگراف ها ذکر کنید و محتوایی دارای حداقل 600 تا 700 کلمه برای هر موضوع ارائه دهید.

لینک های داخلی و خارجی

برقراری ارتباط بین محتواهای مرتبط در یک سایت، با استفاده از لینک های داخلی ممکن است. اگر قصد پرداختن به موضوعی را دارید، اما آن را در محتوایی جدا بررسی کرده اید، می توانید آن را به محتوای فعلی لینک کنید.

لینک های خارجی را تنها در صورتی استفاده کنید که برای اثبات حرف خود به منبعی بسیار موسخ نیاز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 6 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link