سئو یا ادوردز کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است؟

سئو یا ادوردز کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است؟

یکی از اصلی‌ترین دغدغه و سوال هایی که به ذهن مدیران کسب و کار می‌رسد این است که برای وب سایت مجازی خود کدام ابزار سئو یا ادورز برای کسب و کار بهتر است و باید آن را استفاده کند تا زودتر و بهتر به نتیجه مطلوب برسد؟ پس با ما همراه باشید تا بین سئو یا ادورز بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

سئو یا ادوردز

مهم‌ترین دغدغه برای بازار یاب ها این است که چه کانال بازار یابابی برای جذب مصرف کننده‌ها و تولید در امد بیشتر  است. البته باید توجه داشت که این موضوع به نوع کسب و کار هم بستگی دارد.

گوگل ادورز چیست

در این مرحله به توضیح در باره گوگل ادوردز می‌پردازیم. به طور کلی تبلیغ در گوگل یک پلتفرم تبلیغاتی است که مختص شرکت گوگل است. از این پلتفرم می‌توان برای تبلیغات در صفحة جستجوی گوگل و یا یو تیوب و جیمیل و دیگر وبسایت ها استفاده کرد.

برای تبلیغ در گوگل شما می‌توانید انتخاب کنید که در صورت پرداخت هزینه افراد بتوانند روی اگهی شما کلیک کنند. این سیستم ادوردز مانند یک مزایده بزرگ کار می‌کند که تبلیغ کننده‌ها برای مکان تبلیغات با هم رقابت می‌کنند. حالا به شناخت سئو می‌پردازیم.

سئو یا بهینه سازی وب سایت چیست

سئو یا بهینه سازی وب سایت‌ها برای موتورهای جستجو یا همان سئو به اقدامی گفته می‌شود که برای بدست اوردن درجه ای بهتر در صفحه‌هایی مانند گوگل و یا هو بینگ و دیگر موتورهای جستجوی بزرگ انجام می‌شود.

در این مرحله برای کسب رتبه بهتر است که با موتورهای جستجو سازگاری داشته باشیم. منظور از این موضوع این است که تمام وب سایت ما به راحتی با استفاده از  موتورهای جستجو قابل دسترس باشد و کاربران بتوانند با اسانی از ان استفاده کنند و بخوانند.

البته نکاتی وجود دارد برای رتبه بندی در مورد اقدامات شما تا قابل مشاهده باشند. به ظور کلی حوزه سئو دارای نکات و دستورهای زیادی است که برای سازگاری سایت با موتورهای جت باید ان ها را رعایت کرد.

ولی مهم‌ترین نکته این است که وب سایت شما باید پر سرعت و کاربردی باشد واز نظر محتوا باید منحصر به خود شما باشد. در این مرحله به تفاوت‌های سئو و تبلیغات گوگل می‌پردازیم.

به طور کلی در استفاده از سئو از تکنیک‌های ویژه ای استفاده می‌شود تا وبسایت مورد نظر ما رتبه خوبی در نتیجه جستجو در گوگل بدست اورد. از جمله این تکنیک‌ها استفاده ازکلمات کلیدی مربوطه و مناسب و همچنین لینک محتوای سایت به وبسایت های مجاز و مورد اطمینان مربوطه و همینطور به کارگیری توضیحات متا و هزاران مورد دیگر است.

سئو یا بهینه سازی وب سایت چیست

سئو یا ادوردز کدامیک برای کسب و کار شما مناسب است؟

باید توجه داشت که برای تبلغ در گوگول نیاز به هزینه است. به طوری که مالکان وبسایت ها باید مبلغی را یکی از موتورهای جستجوی پرداخت کنند تا سایتشان در ابتدای نتیجه جستجوها قرار بگیرد. اما در مورد ادوردز از یک برنامه پرداخت درازای هر کلیک استفاده می‌شود به طوری که با هربار کلیک  کاربران روی اگهی شما مشمول پرداخت هزینه می‌شوید.

مهم‌ترین موضوعی که در مقایسه این دو روش باید در نظر گرفت موضوع قیمت است. در اول کار با سئو شما می‌توانید به ظور رایگان از ان استفاده کنید. البته با چشم پوشی از زمانی که برای ان کار می‌کند و همینطور لینک‌هایی که باید بدست بیاورد یا حتی بخرید. در این برنامه لازم نیست شما هیچ پولی بپردازید تا از تکنیک‌های سئو استفاده کنید.

شما تنها باید از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو با خبر  باشید تا در سایت خود از ان ها استفاده کنید. ولی وقتی کسب و کارتان پیشرفت کرد رقابت  باعث بوجود امدن محدودیت در زمان برای شما می‌شود. در این زمان شما می‌توانید از افراد متخصص استفاده کنید تا به سئوی سایت شما کمک کند. در این راستا شرکت‌های متخصص زیادی وجود دارد که با استفاده از تجربیات خود می‌تواند به شما کمک کند.

ولی در مورد گوگل ادوردز سیستم پرداخت هزینه به تعداد لینک‌ها بستگی دارد و به طور مستقیم به خود گوگل مرتبط است به طوری که کار شما سریع‌تر جلو می‌رود. این سیستم به این صورت استت که شما دارای یک بودجه مشخص شده ای هستید که با کلیک هر فرد روی اگهی شما مقداری بابت هزینه از حساب شما کم می‌شود.

هر چه میزان کلیلک روی اگهی شما بیشتر باشد شما بتاید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در نگاه اول ممکن است این سیستم پر هزینه به نظر برسد ولی در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغاتی مانند انتشار اگهی در روزنامه و مجلات کم هزینه تر است.

برای بررسی بازگشت این سرمایه که هزینه کرده ایم باید به تعداد بازدیدها یه سرنخ‌هایی که در هریک از روش‌ها به دست می اید دقت کنیم. ولی اگر برای ما زمان فاکتور مهمی باشد باید در نظر داشته باشیم که گوگل ادوردز می‌تواند در زمان کمتری بازدید کننده بیشتری بدست که افراد بیشتر به نتایج ارگانیک اهمیت می‌دهند. پس به طور کلی در ادوردز تعداد سرنخ‌ها یا همان بازدیدهای سایت به سرعت بالا می‌رود ولی این نتایج به اندازه سئو پایدار نیست.

به طور کلی به شرح تفاوت‌های سئو ادوردز می‌پردازیم؛

  1. ادوردز در گوگل مناسب سایت‌های خود گوگل مانندیوتیوب و سایت‌های گوگل ادسنس است واین در حالی است که سئو برای همه موتورهای جستجو مناسب است.
  2. از نظر قیمت ادوردز مستلزم پرداخت هزینه برای هر کلیک است ولی در سئو یک هزینه ثابت لازم است.
  3. در تبلیغات ادوردزنتایج جستجو در بالا و پایین صفحه نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید یکی از این مکان‌ها را به خودتان اختصاص دهید و لی در سئو شما باید بیشتر کار کنید در بالای صفحه قرار بگیرید.
  4. از نظر سرعت ادوردز سریع‌تر از سئو است به این دلیل که در تبلیغات گوگل می‌توان با سرعت بیشتری یک کمپین تبلغاتی به وجود اورد. ولی برای رسیدن به رتبه بالا در سئو باید زمان بیشتری صرف کنیم.
  5. برای محاسبه برگشت سرمایه با استفاده از ادوردز کار ما خیلی راحت‌تر از برنامه سئو است واین در حالی است که به غیر از هزینه انجام شده برای تبلیغ موارد مهم دیگری در سئو اهمیت دارند.
  6. برای تبلیغ در گوگل شما می‌توانید کلمات کلیدی مختلفی را مد نظر قرار دهید واین در حالی است که در سئو شما باید چند کلمه مشخص شده را برای دریافت بهترین نتیجه مورد هدف قرار دهید.
  7. به طور کلی به شرح تفاوت‌های سئو ادوردز می‌پردازیم

سخن آخر

پس به این نتیجه می‌رسیم که نتایج بدست امده در سئو پایدارتر است. با در نظر گرفتن فاکتور سرعت به طور حتم استفاده از تبلیغات گوگل بهتر است ولی در به کار گیری سئو باید یک بازه زمانی که حد اقل 6 ماه  است باید بگذرد تا مراجعه کننده‌ها بتوانند در جستجو سایت شما را به طور طبیعی ببینند.

ولی در ادوردز کاربران می‌توانند بلافاصله مشتریان را جذب خود کنند و این موضوع به این علت است که این سیستم می‌تواند جمعیتی را مورد هدف قرار دهد.

اگر با خواندن این مطلب به فکر راه اندازی وب سایت خود با اصول سئو هستید، برای راهنمایی و یافتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 همکاری خود را آغاز کنید.

سئو یا ادوردز کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است؟

به طور کلی سئو پایدارتر است اما ادورز جامعه هدف دقیقی رو در بردارد

سئو یا ادورز مناسب چه سایت‌هایی است؟

ادوردز در گوگل مناسب سایت‌های خود گوگل مانندیوتیوب و سایت‌های گوگل ادسنس است واین در حالی است که سئو برای همه موتورهای جستجو مناسب است.

برای مشاوره در مورد سئو و انتخاب‌های مناسب باید چه کاری انجام دهیم؟

با مراجعه به آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 و یا مشاوره از آن‌ها می‌توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link