ساخت انیمیشن با عکس

ساخت انیمیشن با عکس

انیمیشن یا پونمایی به معنای ایجاد توهم حرکت در ذهن بینندگان است یا به معنای به حرکت درآوردن تصاویر و عکس‌های ثابت تعریف می‌شود. در این مقاله قصد داریم ساخت انیمیشن با عکس را برای شما عزیزان شفاف سازی کنیم. با ما همراه باشید تا انواع روش‌های انیمیشن سازی با عکس آشنا شوید.

ساخت انیمیشن با عکس

Picsart Animator

برنامه‌های زیادی برای انیمیشن سازی روی سیستم‌های ویندوز، اندروید و آی او اس قابل نصب است. یکی از این برنامه‌ها که برای ساخت انیمیشن با عکس طراحی گشته است picsart animator نام دارد.

Google photo

بر روی تمامی سیستم‌های اندروید به صورت پیش فرض Google photo نصب است و امکان ساخت کلیپ‌های ویدئویی و تصاویر کلاژ را برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از این برنامه شرایط به حرکت درآوردن تصاویر را خواهید داشت‌ و امکان دسترسی به عکس‌های دوربین گوشی با اجازه و صدور مجوز تایید شما محیا می‌شود.

  • ابتدا برنامه google photo را باز کنید.
  • در منوی پایین صفحه گزینه Assistant را بزنید.
  • بخشی به نام Animation  را مشاهده خواهید کرد آن را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد باید عکس‌هایی که قصد به حرکت درآوردن آن‌ها را دارید انتخاب کنید.
  • در قسمت بالای صفحه, سمت راست گزینه create  را بزنید.

با انجام مراحل بالا مدت کوتاهی صبر کنید تا انیمیشن شما بارگزاری شود. به همین راحتی ساخت انیمیشن با عکس را انجام دادید.

Image player

اگر به دنبال برنامه ای می‌گردید که قادر به استفاده از عکس و فیلم های خود، برای درست کردن گیف باشید، ImgPlay گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. رابط کاربری این برنامه از نرم افزار قبلی این فهرست بهتر و قبلیت‌ها و امکانات مناسبی را ارائه داده است‌ و بی دلیل آن را شلوغ نکرده است.

این برنامه یک نکته منفی دارد و آن هم این است که روی تصاویر شما واترمارک می‌گذارد و تا زمانی که ورژن پرمیوم برنامه را خریداری و نصب نکنید این واترمارک از بین نمی رود و همواره با عکس‌های شما باقی می‌ماند.

برنامه movepic

Movepic به نوعی شبیه به برنامه image player طراحی شده است. این برنامه  به شما اجازه استفاده ا ز فیلترهای مختلف را می‌دهد. این قابلیت حتی بعد از این که تصویر خود را به انیمیشین تبدیل کردید، وجود دارد. متاسفانه مشکل درج واترمارک را Movepic هم دارد.

اگر علاقه دارید با استفاده از عکس های خود یک استوری بسازید، StoryZ Photo Video Maker انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

با استفاده از این اپ می‌توانید به واقع به عکس هایتان جانی تازه ببخشید و با امکانات پیشرفته به آنها جلوه ای متفاوت بدهید. از جمبله امکانات این برنامه  فیلتر های رنگ، Overlay ها و انیمیشن های از پیش تعریف شده نرم افزار، است.

ساخت انیمیشن‌ با گذر زمان پیشرفت زیادی  کرده است. همچنبین می‌توان بیان داشت؛ دسترسی و امکان استفاده از آن نیز برای افراد و شرکت‌های بیشتری محیا گشت.

امروز استفاده از انیمیشن جهت برندسازی تنها مربوط به شرکت‌های بزرگ و حرفه‌ای نیست و هر کسب و کار کوچکی می‌تواند با استفاده از آن‌ به نفع خود محتواهایی تولید کند. به علت پیدایش نرم افزارها و ابزارهای حرفه‌ای جدید، امروزه ساخت یک انیمیشن به زمان زیادی نیاز ندارد.

ساخت انیمیشن با عکس

DP Animation Maker

نرم افزاری قدرتمندی است که  با استفاده از آن  طراحی و ساخت انمیشن و تصاویر متحرک را می‌توانید تولید کنید. این برنامه ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا با صرف کمترین زمان و تنها با چند کلیک قادر به ساخت تصاویر پس زمینه متحرک، انیمشن های GIF به منظور استفاده در وب سایت ها و … باشید.

با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود؛  هر تصویری را متحرک کرده و به صورت یک ویدیو و انیمیشن حرفه ای و دیدنی تغییر دهید. برای چنین کاری تنها باید تصویر مورد نظر را انتخاب کنید و با اعمال افکت هایی مانند under water, fire, water mirror, glass ball  یا افزودن سایر اشیاء مورد نیاز خود، به هدفتنان دست یابید. DP Animation Maker می تواند انیمیشن خروجی را در فرمت های GIF, AVI, EXE  ایجاد کند.

Flipaclip

یکی دیگر از برنامه‌هایی که به ساخت انیمیشن با عکس کمک می‌کند، flipaclip است. برای کار کردن و ساخت انیمشن با این برنامه مطابق مراحل زیر پیش بروید.

  • یک دایره‌ی قرمز رنگ که علامت مثبت در وسط آن وجود دارد در ابتدا برای شما نمایش داده می‌شود. روی آن ضربه بزنید. جهت استفاده از flipaclip باید حتما نامی برای انیمیشن خود انتخاب کنید. شما در این مرحله میتوانید سرعت حرکت تصویر را تایین کنید که حالت نرمال آن را بر روی عدد 12 قرار دارد. برای درک بهتر حرکت تصاویر بهتر است آن را روی کمترین سرعت یعنی عدد یک بگذارید. همچنین در این صفحه می‌توانید مشخص کنید که انیمیشنتان در کجا زخیره می‌شود و چه کیفیتی داشته باشد.
  • بعد از مشخص کردن موارد بالا یک عکس پس زمینه انتخاب کنید. در پایین صفحه برای اضافه کردن اسلاید یا فریم علامتی وجود دارد که با زدن آن تعداد تصاویر شما بیشتر و در نهایت انیمیشنتان طولانی تر خواهد شد. می‌توانید برای ساخت انیمیشن خودتان دست به کار شوید و طرح کاراکترها و شخصیت‌ها را بکشید و یا از قبل آن را از اینترنت دانلود کرده باشید.
  • بعد از طراحی هر عکس آن را در صفحه‌ی بعد به صورت کمرنگ مشاهده خواهید کرد. زیرا برای ساخت انیمیشن می‌خواهیم تصاویر را به حرکت درآوریم پس طرح اولیه باید همان باشد اما قادر هستید تغیراتی در آن ایجاد کنید برای مثال چشم‌های کاراکتر خود را بازتر بکشید و در اسلاید بعد چشم کاراکتر را ببندید.
  • زمانی که پخش را میزنید انگار کاراکتر شما در حال پلک زدن است. با برنامه‌ی flipaclipبدون هیچ تجربه‌ای در انیمیشن سازی قادر به ساخت انیمیشن خواهید بود. توجه داشته باشید که در این برنامه نمی‌توانید انیمیشن‌های حرفه‌ای تولید کنید. اما امکان ساخت انیمیشن‌های ساده با مفاهیم کاربردی را خواهید داشت.

انیمیشن حتی اگر با ساده‌ترین نرم‌ افزارهای دنیا ساخته شود ولی کمی خلاقیت به همراه داشته باشد، می‌تواند در بازاریابی نقش مهمی را ایفا کند.

اگر به دنبال یک وب سایت اینترنتی هستید که در زمینه‌های طراحی سایت، مقاله نویسی،‌ تولید محتوا فعالیت ‌کند ما به شما رشد 360 را پیشنهاد می‌دهیم.

آیا ایجاد قابلیت transition با bidipresentionامکان پذیر است؟

بله مکث در اسلاید در این برنامه اجرایی است.

چه چیز خاصی در اسلاید مراجع است؟

با beamer زیباتر است.

بهترین انیمیشن‌های ایرانی کدام انذ؟

فیل شاه، شکرستان و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پنج =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link