ساخت انیمیشن برای تدریس

ساخت انیمیشن برای تدریس

امروزه با وجود ویروس کرونا و رواج پیدا کردن تدریس آنلاین ساخت انیمیشن برای تدریس یک امر ضروری محسوب می‌شود.  در این مقاله قصد داریم شما را با برنامه‌ها ساخت انیمیشن برای تدریس و چگونگی ساخت انیمیشن آشنا سازیم.

ساخت انیمیشن برای تدریس

Synnfig  studio

Synnfig studio یک نرم افزار هوشمند جهت ساخت انیمیشن برای تدریس است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این برنامه از جمله قدرتمندترین اپلیکیشن‌های آموزشی به شمار می‌رود.

پشتیبانی و حساسیت بالا در کاربرد قلم‌های طراحی، قابلیت ایجاد خودکار، پشتیبانی از قابلیت چندگانه، ساخت انیمیشن با استفاده از تصاویر Bitmap و… از قابلیت‌های این برنامه به شمار می‌رود.

ساخت انیمیشن برای تدریس با برنامه پاورپوینت

از بهترین راه ‌ها برای ساخت ساده و ابتدایی انیمیشن پاورپوینت است. اگر می‌خواهید برای یک جلسه‌ی آموزشی انیمیشن درسی تولید کنید یا قصد اجرای کنفرانس در محلی دارید ساخت انیمیشن با پاورپوینت گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.

برنامه پاورپوینت یکی از نرم افزارهای آفیس به حساب می‌آید که هم بر روی ویندوز و هم بر روی گوشی‌های اندروید نصب می‌شود.

در مرحله اول باید برنامه پاورپوینت را از گوگل پلی و یا کروم دانلود کنید. وارد برنامه شوید. در قسمت Home  شکلی‌ را انتخاب کنید. داخل شکل مورد نظر متنی که می‌خواهید را بنویسید.

سپس از قسمت Animation  در سر برگ بالای صفحه این امکان را دارید که هم شکلی که انتخاب کردید و هم متن داخل آن را به حرکت درآورید. سپس اگر بخش line را بزنید به صورت خطی شکل شما حرکت خواهد کرد.

Anime studio

نام یکی از بهترین برنامه‌های ساخت انیمشن anime studio می‌باشد. این برنامه برای ساخت انیمیشن‌های دو بعدی طراحی گشته است و برای رشته‌های کامپیوتر، گرافیک و هنر بسیار مناسب می‌باشد. اگر برای تحصیل در این رشته‌ها قصد ساخت انیمیشن دارید برنامه مناسبی است.

Harmony

کاربران زیادی در سراسرجهان از این نرم افازر جهت ساخت انیمیشن برای تدریس استفاده می‌کنند‌. انیمیشن‌ها در این برنامه در دو دسته دوبعدی و سه بعدی تقسیم بندی می‌شوند و امکان ساخت هر دو مدل وجود دارد.

این برنامه قابلیت برش شگفت انگیز برای ساخت انیمیشن را دارد. همچنین این برنامه تکنولوژی طراحی و کار با تصاویر، ادغام انیمیشن‌های دوبعدی و سه بعدی را شامل می‌شود.

نرم‌ افزارهای متنوعی جهت ساخت انیمیشن وجود دارد که کاربران می‌توانند در هر سطحی که هستند از آن ها استفاده کنند.

انیمیشن سازی همراه با برنامه‌ پرطرفدار اینشات

اینشات قابلیت به حرکت درآوردن تصاویر را دارد. در واقع معنای کلمه پونمایی را به خوبی به کاربران منتقل می‌کند. علاوه بر تصاویر می‌توانید متن‌‌ ها را نیز به نمایش درآورید. با این کار کنفرانس‌ها و جلسات اموزشس و تدرسی‌ها را به شکل بهتری قادر به اجرا هستید.

از بخش ویدئوها، ویدئو مورد نظرتان را انتخاب کنید. در گزینه‌ی text متنی که علاقه به نوشتن آن را دارید تایپ کنید.  در اپلیکیشن اینشات بر روی گزینه‌ی keyframe  بزنید‌. با این کار می‌توانید ویدئوها، عکس ها را به حرکت وا دارید.

سایر اپلیکیشن‌ها جهت ساخت انیمیشن برای تدریس

Apple motion: این اپلیکیشن مخصوص انیمیشن سازی بر روی سیستم‌‌ عامل‌های مک در نظر گرفته شده است. برای راه اندازی و نصب این برنامه باید مبلغی معادل 50 دلار هزینه کرد. از جمله قابلیت‌های این برنامه وکتورهای خاص و حرکت‌های ریز گرافیکی است.

به کسانی که قصد دارند انیمیشن را از سطح صفر ارتقا دهند اپلیکیشن Adobe After Effects پیشنهاد می‌شود. لازم به ذکر است که این انیمیشن قیمت بالایی نزدیک به 1000 دلار دارد. بی شک بهترین برنامه برای انیمیشن سازی پیشترفته Adobe After Effects  می‌باشد.

اگر قصد دارید درزمینه انیمیشن سازی فعالیت حرفه ای داشته باشید و کسب درآمد کنید، این اپلیکیشن کمک شایانی به شما خواهد کرد.

لومیون یکی دیگر از انواع برنامه‌های انیمیشن سازی می‌باشد که بیشتر توسط معماران داخلی و طراحان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه از انواع برنامه‌های اینیمیشن سازی جدید و به روز است که امکانات زیادی دارد.

 شما قادر خواهید بود با استفاده از این برنامه روی کامپیوترهای معمولی‌ای که در خانه دارید، انیمیشن‌های حرفه‌ای بسازید. نسخه‌های این برنامه به روز رسانی می‌شود و تا الان ورژن 8 ان به بازار وارد شده است.

تری دی مکس یک برنامه‌ی حرفه‌ای برای ساخت انیمیشن می‌باشد که قابلیت‌های زیادی دارد. همچنین نرم افزار مایا بسیار قوی و کار بردی بوده و برای انیمیشن سازی کاربردی است. از این برنامه در صنعت مدلینگ نیز استفاده می‌شود.

ساخت انیمیشن برای تدریس

ساخت انیمیشن با برنامه Flipaclip

ابتدا برنامه را از گوگل پلی یا مایکت دانلود کنید. بعد از دانلود و نصب این برنامه آن را باز کنید. یک دایره­ی قرمز رنگ با علامت به علاوه داخل آن مشاهده می­کنید. آن را لمس کنید. در این بخش شما امکان نام گذاری برای انیمیشن خود, تایین سرعت پخش انیمیشن و آپلود شدن در بخش مود علاقه تان را دارید.

بعد از انجام کارهای مذکور شما می­توانید کاراکتر انیمیشن را خودتان  طراحی کنید. برای این عمل باکسی را در بالای صفحه مشاهده می­کنید. که در این باکس شما به انواع ابزارهای طراحی دسترسی خواهید داشت. همچنین در سمت راست این جعبه  علامت t  را مشاهده می­کنید که برای اضافه کردن متن یا نوشتن دکلمه­ای برای کاراکترها مناسب می­باشد.

اگر از قبل کاراکتر خود را در برگه­ای نقاشی کشیده­اید, می­توانید با انتخاب آیکون سه نقطه گزینه­ی add picture  را بزنید و تصویر طراحی خود را بار گذاری کنید. همانند آن چه در پاورپوینت وجود دارد شما قادر به اضافه کردن اسلایدها در این برنامه می­باشید. در اسلایدهای دوم, سوم و… شما سایه­ای از طرحی که در صفحه­ی قبلی کشیده­اید را مشاهده می­کنید.

توجه داشته باشید انیمیشن یا پونمایی به معنای حرکت تصاویر یا ایجاد توهم حرکت در ذهن بینندگان است.  شما باید در اسلایدهای بعدی تغییری را روی سایه­ی طرح اولیه ایجاد کنید تا متوجه تکان خوردن آنها بعد از زدن کلید پخش باشید.

این برنامه امکان صدا گذاری روی کاراکترهای انیمیشن و یا پخش موسیقی در زمان پخش برنامه را به شما می­دهد. بعد از اینکه افکت­های صدا را به انیمیشن خود اضافه کردید. باید صداگذاری را تنطیم کنید. به شکلی که زمان باز و بسته شدن دهان یک کاراکتر یا حرکت آن با صداگذاری شما یکسان باشد و بیننده تصور کند که شخصیت کارتونی شما در حال صحبت کردن است.

اگر دوست دارید در زمینه‌هایی مانند تولید محتوا، مقاله نویسی و طراحی سایت فعالیت داشته باشید، وب سایت اینترنتی رشد 360 را دنبال کنید.

آیا برنامه افتر افکت جهت ساخت انیمیشن برای تدریس مناسب است؟

افترافکت یک برنامه کاملا حرفه‌ای برای ساخت انیمیشن‌ها، ساخت کلیپ و فیلم می‌باشد وبرای تدریس کمی پیچیده است. اما اگر به صورت حرفه‌ای قصد فعالیت دارید برنامه مناسبی می‌باشد.

Clip studio چیست؟

یک برنامه ساخت انیمیشن است که قابلیت پشتیبانی از چهره‌ها مختلف و همچنین اشیا را دارد.

Moovly چه کاربردی دارد؟

یک اپلیکیشن انیمیشن سازی است که رابط کاربری جذابی دارد و استفاده از آن بسیار آسان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link