ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین

ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین

دیرین دیرین یک انیمیشن بسیار محبوب و معروف است که علاقه مندان بسیاری دارد. سبک انیمیشن دیرین دیرین سبکی حرفه ای و خاص است که همین موجب می شود افراد زیادی علاقه مند به یادگیری این سبک ساخت انیمیشن باشند.

در این مطلب قصد داریم راجع به ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین و چگونگی انجام آن توضیحاتی را ارائه دهیم. اگر شما هم نسبت به این سبک و حوزه علاقه مند هستید با ما همراه باشید.

 

چگونگی ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین

برای یافتن پاسخ این سوال ابتدا باید بدانیم انیمشین دیرین دیرین نوعی انیمیشن دوبعدی است. لازم به ذکر است که انیمیشن دوبعدی ترسیم شکل ها و تصویرها براساس محورهای x و y است. به سخنی دیگر در انیمیشن های دو بعدی این امکان به شخصیت ها، زمینه ها و داستان ها داده می شود، تا به بالا و پایین، چپ و راست حرکت داشته باشند.

این انیمیشن ها به نظر می رسد که عمقی ندارند و سطحی هستند. در انیمیشن های دوبعدی به انیمیشن هایی که دردسته موشن گرافیک ها قرار دارند انیمیشن سازی به سبک دیرین دیرین گفته می شود.

به عبارت دیگر انیمیشن هایی که با استفاده از نرم افزارها و گرافیک برداری رسم می شوند. این سبک از طرفداری و محبوبیت بیشتری برخوردار است، چرا که کم هزینه تر است و  سرعت ساخت بیشتری نسبت به مابقی روش ها دارد.

نرم افزارهای تولید انیمیشن به سبک دیرین دیرین

برای ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین نرم افزاهای های زیادی وجود دارد که می توان از آن ها بهرمنده شد. این نرم افزارها به پیشرفت تکنولوژی وابسته هستند.

نرم افزاری برای ما مناسب است که قابلیت ساخت جلوه های ویژه سینمایی وگرافیک متحرک را دارا باشد. در ادامه به برخی از این نرم افزارها اشاره می کنیم.

نرم افزار افترافکت (After Effects), موهو(Moho), ادوبی فتوشاپ, ادوبی انیمت که به نام فلش معروف است و نرم افزارAnimeStudio از بهترین نرم افزارهای تولید انیمیشن به سبک دیرین دیرین می باشند، در این میان افترافکت مورد استقبال بیشتری هم توسط کارفرمایان و هم کاربران قرار گرفته است، این نرم افزار درساخت فیلم و تولید های تلویزیونی و تبلیغاتی بسیارمورد استفاده قرار می گیرد. درادامه درمورد این نرم افزار توضیحات مفصلی خواهیم داد.

نرم افزارهای تولید انیمیشن به سبک دیرین دیرین

مراحل ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین

مرحله اول در ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین, رسم شکل ها و شخصیت های انیمیشن است. در اولین قدم ما نیاز به نرم افزارهای تخصصی وکاربردی ازجمله افترافکت, ادوبی فتوشاب وایلوستریتور و… نیزداریم (که البته هرچه نسخه مورد استفاده بالاترباشد بهتراست) تا با این نرم افزارها طراحی شکل ها, جسم ها و شخصیت های داستان را اغاز کنیم.

سپس به ریگینگ و استخوان بندی می پردازیم. یعنی با استفاده ازاسکریپت Duik ودرون محیط افترافکت, فرایند ریگ بندی بر روی کاراکتر ها به صورت دستی و حرفه ای انجام می شود. (برای طرح های رسم شده اسکلت یا اهرم مجازی ایجاد می شود تا حرکت درمراحل بعدی ساده تر شود ).

سپس به ساخت فریم های کلیدی اختصاص داده می شود. برای این که حرکات مورد در نظر انیمیشن اجرا شوند لایه ها را به کارمی گیریم. در فریم های کلیدی ایجاد شده یک سری تغییرات که شامل تغییرات در چشم ها، لباس و.. ایجاد می کنیم.

به این سبک که همه فریم ها به شکل دستی ایجاد می شود فول فریم گفته می شود. با ایجاد کنترلرهای ایجاد شده (تغییراتی در کاراکتر به وجود می آید که استخوان خاص متناظری برای آن تغییر ندارد، ولی حالت های مختلفی می تواند داشته باشد.) برای اعضای مختلف بدن کاراکتر, اماده سازی لازم برای انیمیشن و متحرک سازی انجام می دهیم.

مراحل ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین

مزایای ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین

امکان بارگذاری سریع تری را درگوشی های هوشمند فراهم می کند. همچنین کم هزینه تر است و سرعت ساخت آن نسبت به مابقی روش های ساخت انیمیشن دوبعدی کمتر است.

 

توضیحاتی  راجع به نرم افزار افتر افکت (After  Effects)

نرم افزار After Effects یکی از مشهورترین و قدرتمندترین نرم افزارهای کمپانی Adobe, در زمینه کار با فیلم است.

اگرشما فردی حرفه ای در حوزه فیلم سازی و انیمیشن سازی باشید بی شک,این نرم افزار یکی ازابزارهای اصلی شما برای انجام پروژه هایتان است و به سخنی دیگرافترافکت, یک برنامه جلوه های ویژه, موشن گرافیک وکامپوزیت است که برای فرایند Post Production در فیلم سازی و صداسیما مورد استفاده قرار می گیرد. شش مبحث مهم افترافکت عبارتند از:

  • کامپوزیشن ها(Composition)
  • لایه ها(Layer)
  • متحرک سازی(Effect)
  • انیمیشن سازی(Animation)
  • سه بعدی (3D)
  • رندرینگ(Rendering)

لازم به ذکراست که امروزه این نرم افزار, قدرتمندترین ابزار در صنعت فیلم سازی و انیمیشن سازی در جهان است و کمپانی های فیلم سازی بخش زیادی از پیشرفت خود را مدیون این نرم افزار هستند.

 رشد 360

اگر شما هم مایل هستید تا انیمیشنی در سبک دیرین دیرین برای کسب و کار خود داشته باشید می توانید مسئولیت ساخت ان را به ما در رشد 360 بسپارید. ما در رشد 360 خدمات متنوع دیجیالی را ارائه می دهیم و می توانیم به رشد کسب و کار شما کمک کنیم. برای برقراری ارتباط با ما کافیست به سایت مراجعه کنید.

مزایای ساخت انیمیشن به سبک دیرین دیرین چه هستند؟

بارگذاری سریع در گوشی های هوشمند, صرف هزینه کم تر است و سرعت ساخت بیشتر.

انیمیشن دیرین دیرین در چه سبکی است؟

سبک دو بعدی در دسته موشن گرافیک ها است.

با چه نرم افزار هایی می توان انیمیشنی به سبک دیرین دیرین ساخت؟

نرم افزار افترافکت, موهو, ادوبی فتوشاپ, ادوبی انیمت و نرم افزارAnimeStudio

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link