ساخت انیمیشن به سبک سوریلند

ساخت انیمیشن به سبک سوریلند

انیمیشن سوریلند که چند سالیست جایگاه خوبی در میان کاربران فضای مجازی پیدا کرده است، انیمیشنی برای رده های سنی مختلف به ویژه بزرگسالان است. شاید امروزه بسیاری از افراد به دنبال روش ها و ساز‌وکارهایی برای ساخت انیمیشن به سبک سوریلند هستند، در واقع سوریلند انیمیشنی است که توسط سروش رضایی از سال 87 طراحی و منتشر شد.

سروش رضایی تحصیلات مربوط به مهندسی برق و روانشناسی دارد اما به دلیل علاقه و استعداد های فراوان وارد این عرصه شد و خوش درخشید.

با این حال ایشان تحصیل در رشته ی روانشناسی را لازمه ی پیشرفت در کار خود می داند، زیرا که مسئله ی ذهن انسان برای ایشان بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله به بررسی علت دیده شدن انیمیشنی به این سبک می‌پردازیم و سعی در بیان ویژگی های خاص انیمیشن سوریلند داریم.

 

سبک سوریلند

شاید برایتان جالب باشد تا اطلاعاتی درباره ی این سبک از انیمیشن داشته باشید؛ در واقع سروش رضایی در این محتوا سعی کرده است که دغدغه های اجتماعی را به شیوه ای طنازانه و توأم با داستان ها و اتفاقات روز جامعه بیان کند.

محتوایی که شاید در این زمان، حال و احوالاتی صمیمانه میان تولید کننده و مخاطبان خود ایجاد کرده است. رضایی تلاش کرده است که محتوای خود را با موضوعی عام و جذاب، گسترش دهد و به نوعی مخاطبان خاص خود را عمومی کرده و اکثر مردم به خوبی با کار های ایشان ارتباط گرفته اند.

به تازگی افرادی سعی نموده اند که با ارائه ی تکنیک ها و برنامه های مختلف ساخت این نوع انیمیشن را مورد آموزش قرار دهند اما لازم به ذکر است که ساخت انیمیشن به سبک سوریلند کار ساده ای نیست.

ساخت انیمیشن به سبک سوریلند

اگر بخواهیم نحوه  ساخت انیمیشن به سبک سوریلند را باهم بررسی کنیم به این صورت است که، می‌توان با استفاده از برنامه ی Adobe Animate می‌توان هر یک از حرکات انیمیشن را مشاهده کرد در این نرم افزار هر کدام از حرکات کاراکتر به صورت یک فریم طراحی شده است و قرارگیری فریم ها در کنار هم، مجموعه ی حرکات آن شخصیت انیمیشنی را می سازد.

برای مثال سروش رضایی برای یک صحنه ی راه رفتن حدودا 4 تا 5 فریم را طراحی می‌کند. هر کدام از اجزای انیمیشن در لایه ای جداگانه طراحی می‌شوند که این نشان دهنده ی این است که این کار بسیار دشوار و زمان بر است و لازمه ی اجرای آن، صبر و حوصله ی زیاد است.

کاراکتر های انیمیشن سوریلند

سوریلند از جنبه های مختلفی برخوردار است که در هر جنبه به صورت ویژه ای قابل ذکر است؛ در این انیمیشن رضایی از دیالوگ هایی عامیانه و همراه با طنز و شوخی به خوبی بهره برده و از کاراکتر هایی که به نوبه ی خود برای مخاطبان بامزه به نظر می‌رسد استفاده کرده است .

برای نمونه، در این انیمیشن کاراکتر های پرویز، پونه، خسرو (پدر پونه)، اشرف (مادر پونه) و… به چشم می‌خورد که هر کدام از این کاراکترها طرفدار های خاص خود را پیدا کرده اند. وی عنوان کرده است که کاراکتر پرویز به شخصیت خودشان نزدیک تر است.

اکنون پیج های بسیاری تحت عنوان سوریلند فعالیت می‌کنند، که این خود نشان دهنده ی موفقیت سروش رضایی در این عرصه است.

اگر بخواهیم به صورت جداگانه کاراکترهای سوریلند را بررسی کنیم، هر کدام ویژگی های شخصیتی یا ظاهری منحصر به فردی دارند که به گونه ای به کاراکتر روح و جان کم نظیری می‌دهد؛

برای مثال در کاراکتر پرویز می‌بینیم که از شخصیت خونسرد و آرامی برخوردار است و این شخصیت، در فضای فان داستان خودش جذابیت کاراکتر را بیشتر می‌کند و یا ظاهر خاص پونه که پوشش بامزه و ویژه ی خود را دارد که باعث جلب توجه بینندگان می‌شود.

در ادامه، روایت داستان به گونه ای جذاب است که مخاطب را، به دنبال کردن ادامه ی ماجرا ترغیب می‌کند، که می‌توان این مسئله را وسیله ای برای جذب فالوور بیشتر دانست.

کاراکتر های انیمیشن سوریلند

دلایل مقبولیت سوریلند

رضایی یکی از دلایل موفقیت سوریلند را اینگونه بیان می‌کند که من به شدت مخاطب سنجی می کنم و وقت بسیاری را برای خلق ایده، صرف می کنم. به نظر می‌رسد که امروزه خلق ایده ی نو و مبتکرانه، بیشتر از سایر محتوا های باب شده در کوتاه مدت مخاطب را مجذوب خود می‌کند.

ساخت انیمیشن به سبک سوریلند برای اولین بار در کشور ایران توسط سروش رضایی تولید شد؛ جالب است بدانید که سروش رضایی به تنهایی کل کار را میسازد؛ تهیه ‌کنندگی، کارگردانی، صدا پیشگی و روایت داستان برعهده ی خودش است.

البته رضایی انیمیشن های دیگری نیز به جز پرویز و پونه با همین سبک ساخته است که برگرفته از همین سبک هستند؛ از جمله ی آن میتوان به مجموعه ی رستم در سرزمین عجایب و داستان های کهن اشاره کرد. در واقع این سبک طرفداران خاص و گستره ی خود را دارد که هر کسی را به ساخت انیمیشن هایی با این سبک، ترغیب می‌کند.

دلایل مقبولیت سوریلند

جمع بندی

در نهایت می‌توان گفت امروزه افراد، تلاش های بسیاری برای دیده شدن در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام دارند که این روند از موفقیت این انیمیشن، آن ها را ترغیب به ساخت انیمیشن به سبک سوریلند می‌کند، که با پای نهادن به این عرصه بتوانند مخاطب های بیشتری را جذب کنند؛

اما همانطور که گفته شد خلق ایده های جدید و نو بهتر از پرداختن به ایده های خلق شده است. امید است در ادامه، انیمیشن هایی همچون سبک سوریلند، مطرح شده و فضای جدیدی را برای مخاطبان فراهم کنند.

اگر دوست دارید انیمیشنی به سبک سوریلند برای کسب و کار خود بسازید می توانید این مسئولیت را به رشد 360 بسپارید. ما در رشد، خدمات دیجیتال مارکتینگ گسترده ای ارائه می دهیم، ساخت انیمیشن یکی از این خدمات است که می توانید از آن بهره مند شوید.

کدام شخصیت انیمیشن سوریلند به شخصیت سازنده انیمیشن نزدیک است؟

کاراکتر پرویز

از جمله دلایل مقبولیت سوریلند چیست؟

مخاطب سنجی و طراحی ایده های جدید.

سوریلند به چه موضوعاتی می پردازد؟

محتوای سوریلند به دغدغه های اجتماعی می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + یک =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link