ساخت انیمیشن به صورت آنلاین

ساخت انیمیشن به صورت آنلاین

عموما افرادی که به دنبال یادگیری ساخت انیمیشن و هرچیزی که مربوط مربوط به انیمیشن است، به دنبال یاد گیری ساخت انیمیشن به صورت آنلاین هم خواهند بود.

در دنیای امروز و جهان کنونی اینترنت نقش به سزایی در همه موارد را ایفا می کند، وما در اینجادر رابطه با یکی دیگر از کاربرد های اینترنت درمورد ساخت انیمیشن به صورت آنلاین (انیمیشن دوبعدی و سه بعدی) سخن خواهیم گفت.

نکته جالب و قابل توجه این است که صنعت انیمیشن سازی با توجه به تغییراتی که روزانه انجام می شود، دربخش های متفاوت جزء یکی از پردرآمدترین و محبوب ترین حوزه ها است و ساخت انیمیشن آنلاین هم با گوشی وهم با کامپیوتر انجام می گیرد.

چند راه برای ساخت انیمیشن وجود دارد که شامل نصب نرم افزار های متفاوت انیمیشن سازی که کار با این نرم افزارها پیچیده یا زمان بر است و سفارش به دفاتر خدماتی  که زمان طی شدن ساخت ویدیو توسط این دفاتر هزینه و وقت زیادی می طلبد و… در آخر امیدوارم این مطاب برای تمام خوانندگان مفید باشد.

 

اهمیت ساخت انیمیشن به صورت آنلاین

یکی از بهترین راه های تبلیغات، ویدیو مارکتینگ است. آمارها نشان می دهند شصت وچهار درصد از مردمی  که یک محصولی را خریداری می کنند، از طریق دیدن ویدیو های تبلیغاتی با آن آشنا می شوند.

اکثر بازاریاب ها به دنبال راهی هستند که اغلب ویدیو های خود را بسازند ولی همانطور که در بالا اشاره کردیم کار با بیشتر نرم افزارهای ساخت ویدیو پیچیده، زمان بر و پر هزینه است. اغلب ویدیوهایی که به صورت آنلاین ساخته می شوند، راجب دمود محصولات، پرزنتیشن ساختن و ساخت بنر تبلیغاتی و یا حتی تبلیغات اینستاگرام است.

اهمیت ساخت انیمیشن به صورت آنلاین

نرم افزارهای ساخت انیمیشن به صورت آنلاین

نرم افزار های ساخت انیمیشن به صورت آنلاین به ما این امکان را می دهد که با استفاده از امکانات موجود تصاویر متحرک یا انیمیشن بسازیم، که این نرم افزارها در سطح های مختلف مبتدی وپیشرفته به علاقمندان این حرفه کمک می کند تا بدون داشتن هیچ گونه اطلاعاتی وارد این حرفه شویم.

از جمله این نرم افزار ها می توانیم به تری دی مکس، مایا، بلندر، لومیون و… اشاره کنیم. اما باید توجه کنید هر نرم افزاری بستگی به سیستم موتور رندرینگ و… نیاز است به سیستم های قوی تری دسترسی پیدا کند، مثلا دربین نرم افزار های اشاره شده نرم افزار لومیون به سیستم قوی تری نیاز ندارد اما تری دی مکس برای ساخت یک انیمیشن 1 دقیقه ای 2 روز سیستم شما را مشغول کند! حال به صورت جداگانه راجب هر نرم افزار خلاصه توضیحاتی خواهیم داد:

نرم افزارهای ساخت انیمیشن به صورت آنلاین

نرم افزار تری دی مکس: تری دی مکس نرم افزاری است که در تمام حوزه ها کاربرد دارد و تقریبا با اکثر نرم افزار های سه بعدی سازی که در بازار موجود است، سازگاری دارد.

هم کار سه بعدی سازی وهم انیمیشن سازی در خود نرم افزار انجام می شود و مدل های آماده مثل میز، صندلی، درخت و ماشین و….  در کار های خود استفاده کنید و سرعت سه بعدی را افزایش دهید. جدیدترین نسخه این نرم افزار تری دی مکس 2018 است.

نرم افزارمایا: جزء جدیدترین و قدرتمند ترین نرم افزار در حوزه مد لینگ و ساخت انیمیشن است. با نرم افزار های تری دی مکس، اسکچاپ و… به طور کامل سازگار است. برای تولید و ساخت یک انیمیشن دراین نرم افزار به یک سیستم متوسط رو به بالا احتیاج داریم. جدید ترین نسخه این نرم افزار نسخه 2017 است.

نرم افزار بلندر: عموما برای ساخت بازی ها کاربرد دارد و از بهترین نرم افزار های رایگان برای ساخت انیمیشن است اما در مقایسه با مابقی نرم افزار ها دارای ضعف هایی است ازجمله سرعت کار کمتر ولی نتیجه نهایی گاه حتی بهتر نسبت به مابقی نرم افزار ها است.

با یک کامپیوتر معمولی هم نیز می توان رندرهای خوبی ساخت. جدید ترین نسخه این برنامه Blender 2.7.9 است.

نرم افزار لومیون: این نرم افزار عموما توسط طراحان داخلی، معمارها و افرادی که انیمیشنی برای معرفی کوتاهی از کارهایشان نیاز دارند، استفاده می شود. نرم افزاری جدید و قدرتمند است با نرام افزار هایی مثل اسکچاپ، تری دی مکس و… سازگار است.

اما خبر خوب این است با پیشرفت مرورگر ها سایت هایی برای ساخت انیمیشن پدید آمده اند. چندنمونه ازاین سایت هارا رابرای شما مثال می زنیم؛

 

Devolver (مورد قبول اغب معلمان و انیماتورهای نوجوان جهان) ، Voki (برای ساخت انیمیشن داستانی بلند نمی توان استفاده کرد) ، Animaker و… البته باید توجه داشته باشید که این نمونه سایت ها بیشتر جنبه سرگرمی دارد و اصلا از جنبه تجاری و تخصصی برخوردار نیست.

  • اپلیکیشن ساخت انیمیشن به صورت آنلاین (Pics Art Animator اندروید و  ios)
  • Pics Art Animator (اندروید و ios )
  • Animator Video Maker (اندروید وios )
  • Stiker Draw (اندروید)
  • Pixel Studio (ios )

رشد 360 و انیمیشن های معرکه اش

در رشد 360 خدمات گوناگونی ارائه می شود که ساخت انیمیشن یکی از این موارد است. شما این امکان را دارید تا برای تبلیغات و توسعه کسب و کار خود انیمیشن های مرتبط را سفارش دهید و در هر سبک و شیوه ای که دوست دارید تولید شود.

طبق آمار چه درصدی از مردم از طریق ویدیو ها محصولی را خریداری می کنند؟

شصت و چهار درصد

از چه نرم افزار هایی برای ساخت انیمیشن به صورت آنلاین می توان استفاده کرد؟

تری دی مکس، مایا، بلندر، برو

از چه اپلیکیشن هایی برای ساخت انیمیشن آنلاین می تواند بهره برد؟

Animator Video Maker، Stiker Draw، Pixel Studio، Pics Art Animator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link