سایز بندی پست اینستاگرام
  • ms.akbari
  • اسفند 24, 1400
  • بدون دیدگاه

سایز بندی پست اینستاگرام

در ابتدا کاربران اینستاگرام می توانستند هر مدل پست و ویدئو را در اینستاگرام منتشر کنند، کافی بود عکس مورد نظر را انتخاب کرده و در کپشن هشتگ قرار داده و منتشر کند.

اما با اضافه شدن امکانات آی جی تی وی، استوری، لایو اینستاگرام، سایز و ابعاد درست و انتشار محتوا مناسب تر باشد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم سایز بندی پست اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سایز بندی پست اینستاگرام

شما می توانید پست های اینستاگرام را در ابعاد و اندازه های مختلفی منتشر کنید. در ادامه نکاتی را برای سایز استاندارد پست اینستاگرام شرح می دهیم.

اندازه استاندارد پست مربعی در اینستاگرام

در ادامه مبحث سایز بندی پست اینستاگرام بهتر است بدانید امروزه پست های عمودی و افقی در اینستاگرام محبوب می باشند اما پست های مربعی نیز همچنان جایگاه خاصی در بین کاربران اینستاگرام دارند.

شما اگر قصد دارید پست مربعی انتشار کنید لازم است که نسبت ابعاد عکس خود را ۱:۱ انتخاب کنید. به این صورت گوشه های عکس شما در پست به کاربر نمایش داده می شود و حذف نخواهد شد.

پیشنهاد می کنیم اندازه پست خود را ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل انتخاب کنید وقتی شما واحد پیکسل خود را ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ انتخاب کنید و با این اعداد هماهنگ باشد اینستاگرام برای پایین آوردن حجم پست شما سعی می کند آن را به ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل کاهش دهد.

اما همچنان کیفیت عکس ها مانند روز اول باقی می ماند. سعی کنید حداقل ارتفاع عکس خود را ۱۰۸۰ پیکسل در نظر بگیرید تا برای عکس های افقی کیفیت عکس با کاهش روبرو نشود.

اندازه استاندارد پست مربعی در اینستاگرام

اندازه پست عمودی

در کل می توان گفت نسبت پست عمودی در اینستاگرام ۴:۵ می باشد که اگر محتوای شما از این مقدار بیشتر باشد بخشی از تصویر شما حذف خواهد شد. برای پست های عمودی اندازه ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل مناسب است.

پس از اینکه فایل شما توسط اینستاگرام فشرده شود اندازه پست به ۶۰۰ در ۴۸۰ پیکسل تغییر می کند که کیفیت آن کاهش پیدا نخواهد کرد.

اندازه پست ویدیو در اینستاگرام

برای سایز بندی پست اینستاگرام بهتر است بدانید پست ویدئویی نیز مانند عکس در اینستاگرام وقتی به صورت مربع افقی و عمودی منتشر می شود که هر یک دارای نسبت ابعاد، اندازه استاندارد و متفاوتی می باشد که باید مد نظر قرار دهید.

اندازه پست ویدیو در اینستاگرام

اندازه ویدیو مربعی

توجه داشته باشید ویدئو مربعی نیز مانند عکس مربعی هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. مانند عکس های مربعی کافیست نسبت ابعاد 1:1 انتخاب کرده و اندازه آن نیز ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل انتخاب کنید. اگر این موارد را رعایت کنید پست شما بدون هیچ گونه مشکل و کیفیتی منتشر خواهد شد.

اندازه استاندارد ویدیوهای افقی

معمولا ویدیو های افقی در اینستاگرام در دو نسبت 1.91:1 و ۱۶:۹ در اینستاگرام باید رعایت شود. البته بهتر است بدانید نسبت ۱۶:۹ بسیار راحت تر می باشد. در این صورت شما کافیست گوشی خود را به صورت افقی قرار داده و فیلمبرداری را آغاز نمایید ۱۰۸۰ در ۶۰۷ پیکسل مناسب است.

سایز ویدیو در اینستاگرام

انتشار ویدیو در اینستاگرام به گونه‌ای بود که برای فیلتر اینستاگرام و برای igtv هر کدام یک بخش جدا وجود داشت. اما در بروزرسانی جدید اینستاگرام این دو با یکدیگر تطبیق شده است. برای انتشار ویدیو در اینستاگرام شما می‌توانید از نسبت ۱۶:۹ و ۵:۴ استفاده نمایید.

بهتر است بدانید سرعت فریم باید ۳۰ فریم در ثانیه باشد. همچنین حداکثر حجم ویدیو در اینستاگرام ۴ گیگابایت است. نکته بسیار مهمی که وجود دارد شما باید از نسبت ابعاد ۱:۱.۵۵ و همچنین سایز ۶۵۴ پیکسل برای کاور پست ویدیویی استفاده نمایید.

سایز لایو اینستاگرام

بهتر است بدانید در لایو نسبت ابعاد به هیچ عنوان وجود ندارد. اینستاگرام با توجه به سرعت اینترنت شما کیفیت تصویر را تغییر خواهد داد. شما با دوربین گوشی خود به صورت عمودی فیلمبرداری را آغاز نمایید و تصمیمات دیگر را به عهده خود اینستاگرام بگذارید تا سایز و کیفیت مناسب را در اختیار شما قرار دهد.

سایز Reels اینستاگرام

Reels همان ویدیو های کوتاه ۱۵ ثانیه ای می باشد که شما می توانید توسط خود اینستاگرام ضبط ویرایش و منتشر نمایید. توجه داشته باشید ویدئو به صورت عمودی و تمام صفحه می باشد که ابعاد مناسب برای آنها ۱۶:۹ می باشد.

همان طور که می دانید اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های مجازی می باشد که امروزه در جهت کسب و کار و همچنین تبلیغ استفاده می‌شود. اما اگر شما قوانین و استانداردهای لازم اینستاگرام را انجام ندهید امکان دارد آن طور که شاید و باید نتیجه مثبتی را کسب نکنید.

توجه داشته باشید اینستاگرام همگانی می باشد که شما اگر استانداردهای لازم را مد نظر قرار دهید می توانید نتیجه عالی و فوق العاده ای از آن کسب کنید. ویدیوهایی که منتشر می‌کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در صورتی که شما سایزهای مناسب که در این مطلب ذکر شده را مورد نظر قرار دهید و طبق آن در اکانت خود ویدئو، عکس ها، استوری و … را منتشر کنید می‌توانید نتیجه بسیار عالی را کسب کرده و از آن بهره مند شوید.

اما بهتر است بدانید اگر شما این سایزهای استاندارد را رعایت نکنید باعث می شود تا کیفیت محتوای منتشر شده شما کاهش پیدا کند. این برای کاربران چندان جالب نیست و امکان دارد محتوای منتشر شده شما بازخورد مناسبی نداشته باشد.

پیشنهاد می کنیم به صورت اصولی و استاندارد محتوای مورد نظر خود را در شبکه اینستاگرام منتشر کنید. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که حجم محتوای شما نیز باید طبق استانداردها باشد تا کیفیت ان توسط اینستاگرام کمتر نشود و آسیبی به اصل محتوای شما وارد نشود.

 

شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان برتر رشد ۳۶۰ در تماس باشید. شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را به تیم تخصصی رشد ۳۶۰ سپارید تا بهترین بازاریابی را برای کسب و کار شما انجام دهد.

توجه داشته باشید در صورتی که شما به صورت اصولی این اقدامات را انجام دهید به شما کمک خواهد کرد تا در موفقیت کسب و کار خود قدمی بردارید.

توجه داشته باشید شما می توانید به صورت کاملا رایگان اطلاعات و مشاوره های لازم را توسط تیم مجرب و خبره رشد ۳۶۰ دریافت کرده و از آن در جهت بهبود  اکانت اینستاگرام خود بهره مند شوید.

سایز استاندارد ویدئو در اینستاگرام چقدر است؟

اگر شما قصد دارید ویدیو خود را به صورت مربعی در اینستاگرام آپلود کنید سایز استاندارد آن ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می باشد.

اندازه عکس اینستاگرام در برنامه فتوشاپ چقدر است؟

اگر عکس شما مربعی است بهترین سایز ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می باشد.

سایز استاندارد لایو اینستاگرام چقدر می باشد؟

توجه داشته باشید لایو اینستاگرام را به صورت دستی نمی‌توان سایز و نسبت ابعاد آن را تنظیم کرد که خود اینستاگرام با توجه به سرعت اینترنت کیفیت تصویر را تغییر خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link