راهنمای طراحی سایت برای آزمون آنلاین

طراحی سایت برای آزمون آنلاین

گسترش دامنه کاربرد وب سایت ها تا حدی جلو رفته است که حتی امروزه می توان در هرگونه آزمونی به صورت تستی و تشریحی در بستر نت به صورت خودکار شرکت نمود و از نتیجه آن نیز آگاه شود. محدودیت های آزار دهنده در اجرای ساده ترین ارزشیابی ها به صورت حضوری، می تواند مهم ترین دلیل به وجود آمدن این امکان برای هر داوطلبی باشد.

نکته جالب توجه اینجاست که ساخت آزمون آنلاین نیازی به دانش های تخصصی در حوزه برنامه نویسی ندارد، چرا که با توجه به نوع آزمون، امکان انتخاب قالب، امکانات و در کل صفر تا صد محیط آزمون توسط سایت های دارای آپشن های پیش فرض کاملاً وجود دارد. البته لازم به ذکر است که طراحی هرگونه سایتی با تکیه بر دانش کدنویسی، بسیار حرفه ای تر و کامل تر از سایت های آماده ساز هستند.

مزایای استفاده از آزمون آنلاین

یکی از بزرگ ترین چالش های هر مؤسسه ای، فراهم سازی محیط مناسب به جهت اجرای آزمون ها و سنجش افراد می باشد. بسیار جالب است وقتی می توان محیط آزمون هر متقاضی را به خانه و اتاق او محدود کرد و از صرف هزینه خرید و اجاره محیط فیزیکی جلوگیری کرد.

مزایای استفاده از آزمون آنلاین

گسترش فناوری، همیشه با هدف و پایه حفظ و آسیب کمتر به محیط زیست به جلو رفته است. از طرفی دیگر قطع درختان و تبدیل آن ها به لوازمی از جمله کاغذ و مداد، از ناهنجاری های دنیای نیازمند به هوای پاک و درختان بیشتر به حساب می آید. با محدودسازی آزمون های استخدامی یا مدارسی به بستر سایت، از مصرف کاغذ تا حد قابل توجهی جلوگیری خواهد شد.

سؤالات یکسان و امکان تقلب دانش آموزان و دانشجویان از یکدیگر، عدم امکان برقراری همزمان آزمون از تمام داوطلبلان به دلیل محدودیت فضای فیزیکی و همچنین زمان بر بودن پروسه تصحیح برگه های آزمون نیز بسیار درسرساز و خسته کننده برای هر استادی است.

قابلیت ارائه سوالات متفاوت و مشخص شده برای هر داوطلب، تصحیح دیجیتالی و نمایش سریع نتایج به تعداد نامحدود، قابلیت برگزاری آزمون ها به تعداد گسترده و نامحدود و پیشگیری از تقلب کاربران و آزمون دهندگان، دیگر با بستر وب سایت به اموری ممکن تبدیل شده اند.

قابلیت های سایت آزمون آنلاین

نکات مثبت اجرای آزمون ها به صورت آنلاین به قدری زیاد هستند که به توضیح مفصل نیاز دارند. در ادامه، برخی دیگر از مزایای جالب برگزاری امتحانات در بستر وب را خواهید خواند:

  • نمره گذاری راحت تر با استفاده از فیلد فرمول
  • قابلیت استفاده از از فایل ‌های مولتی ‌مدیا همچون بارگزاری عکس و فایل ‌های دیگر
  • قابلیت تحلیل گزارشات از روند پیشرفت تحصیلی فرد یا جمعی
  • امکان ضبط صدا در حین ثبت فرم با استفاده از فیلد ضمیمه
  • مشخص کردن بازه‌ی زمانی برای آزمون
  • امکان پرداخت آنلاین جهت شرکت در آزمون
  • مشخص شدن نتیجه، بلافاصله پس از ارسال آزمون
  • امکان شرکت در آزمون آنلاین از طریق گوشی همراه

دلایل استخدام از طریق آزمون های غیر حضوری

سازمان های استخدامی یا شرکت های خصوصی، همیشه در صدد جذب کارمندانی متناسب با فرهنگ سازمانی خود هستند، در نتیجه از انواع آزمون ‌های آنلاین پیش از استخدام برای جذب نیروهایشان استفاده می‌ کنند.

آگاهی از میزان دانش کارجو توسط سازمان استخدام کننده، امری ثابت و ضروری و معیاری است برای انتخاب بهترین گزینه ها در میان انبوهی از کارجویان. آزمون های آنلاین، این پروسه را آسان و مطمئن تر ساخته اند.

جالب است بدانید سازمان هایی که رضایت شغلی کارمندهایشان از شروط همکاری مفید آن ها با یکدیگر به حساب می آید، از انواع آزمون سنجش رضایت شغلی برای افزایش بهره‌ وری کارمندان استفاده می کنند.

جدا از تمام مواردی که توضیح داده شد، استخدام آنلاین کارمندان از اتلاف زمان به طرز چشمگیری جلوگیری می نماید، چرا که هماهنگی برای وقت خالی داشتن از جانب هر دو طرف و حضور در شرکت برای مصاحبه و آزمون، از چالش های بسیاری از جویندگان کار محسوب می شود.

دلایل استفاده مدارس و دانشگاه ها از سنجش آنلاین

دلایل استفاده مدارس و دانشگاه ها از سنجش آنلاین

دامنه مزایایی که مؤسسات آموزشی از انجام آنلاین آزمون ها برخوردار می شوند، بسیار بیشتر است، چرا که سر و کله زدن با مشکلات برگزاری امتحانات در چالش های همیشگی آن ها قرار می گیرد. در ادامه به توضیح تعدادی از این مزیت ها پرداخته ایم:

  • معلم ‌ها به کمک کلید آزمون، زمان بسیار کمتری را صرف تصحیح آزمون کرده و زمان بیشتری را به رفع اشکال و آموزش مطالب تکمیلی اختصاص خواهند داد.
  • نتایج آزمون ‌های آنلاین کاملاً معتبر هستند و قابل اطمینان هستند، چرا که احتمال بروز اشتباه در نمره دهی دستی بالاست.
  • ارتباط با استاد از چالش های هر دانشجویی است که سؤالات زیادی را در ذهن خود نسبت به مسائل درسی دارد. امروزه این ارتباط بدون نیاز به حضور و اتلاف وقت زیاد در بستر وب با کمک فرم های آنلاین فراهم است.
  • فرم ‌های آنلاین مدارس به آن ‌ها در کنترل بهتر آمارها و کاهش زمان کاری بسیار کمک کرده است.
  • کنترل دانش آموزان و در جریان قرار دادن والدین نسبت به امور مربوط به فرزندانشان بسیار آسان تر شده است. در نتیجه رضایت والدین نیز با این فرم های آنلاین نسبت به فرزندان و مدرسه تحصیلی آنان افزایش پیدا کرده است.
  • مشاوران و مربیان پرورشی با استفاده از فرم ‌هایی مانند فرم سنجش استعداد تحصیلی، حالا بهتر می توانند نیازهای دانش ‌آموزان و والدینشان را بشناسند و در تصمیم‌ گیری برای آینده ‌شان به آن‌ ها کمک کنند.

 

جمع بندی

مؤسسات آموزشی از قبیل مدارس و دانشگاه های معتبر سراسر دنیا، و یا سازمان های استخدامی دولتی و خصوصی، برای بالا بردن سطح کیفیت آموزشی و ارزشیابی خود، می بایست سیستم آنلاین سنجش های خود را هر چه زودتر طراحی کنند و از آن ها بهره مند شوند.

رشد 360، پیشرو در طراحی سایت

قابل توجه معلمین و اساتید محترم که قصد ارزشیابی دانش آموزان و دانشجویان خود را از راه دور و همچنین شرکت های مختلف استخدامی خصوصی که قصد اطمینان از صلاحیت کارجویان خود را دارند، می توانید طراحی، محتوا و تبلیغ سایت تخصصی خود در این زمینه را به مجموعه بسیار مجرب رشد 360 بسپارند. همه شما عزیزان از خدمات گسترده شرکت ما برخوردار خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link