طراحی سایت یا برنامه نویسی اندروید

طراحی سایت یا برنامه نویسی اندروید

سایت ها و اپلیکیشن ها، از جمله مواردی اند که در دهه اخیر به میزان زیاد و یکسان در ارائه خدمات و برخورداری از کیفیت لازم، پیشرفت داشته اند و رقابت تنگاتنگی را پیش برده اند. کاربران تلفن های همراه اندروید با توجه به نوع نیاز خود و در نظر گرفتن شرایط زمانی و سیستمی گوشی خود، از سایت یا برنامه مخصوص این سیستم عامل بهره می برند.

این که به عنوان یک کاربر اندروید کدام یک از روش های انجام امور اینترنتی را بر دیگری ترجیح دهید، کاملاً به شرایط شما بستگی دارد. برای مثال ممکن است ترجیح دهید خرید اینترنتی خود را از طریق اپلیکیشن به ثمر برسانید، چرا که از مرورگر امنی برخوردار نیستید، برخی از امکانات داخل اپ را در سایت نمی یابید و یا اصلاً با محیط برنامه ای راحت تر هستید!

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با چیستی، مزایا و چگونگی استفاده از هر کدام از روش های دسترسی به اطلاعات نامحدود فضای اینترنت، به صورت مفید و مختصر آشنا سازیم. پس با ما در این مقاله همراه باشید و چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر در این خصوص داشتید با کارشناسان ما در رشد 360 در ارتباط باشید.

مراحل برنامه نویسی Android

اپلیکیشن چیست و چه وظیفه ای دارد؟

هنوز بیشتر از یک دهه نیست که از اختراع و جا افتادن معنی و کاربرد اپلیکیشن ها در زندگی امروزی می گذرد. در دنیای دیجیتال امروز، برنامه هایی که در داخل سیستم عامل اندروید تلفن همراه ما نصب و اجرا می شوند، از اهمیت خاصی برخوردارند.

اپ های محبوب اندرویدی در دسته بندی های بسیار گسترده ای داخل فروشگاه های مجازی مخصوص نظیر Google Play Store ارائه می شوند. دیگر کاری نیست که برنامه های داخل گوشی از عهده آن برنیایند. از خرید پوشاک و رزرو انواع بلیط ها و نوبت های ویزیت گرفته تا شبکه های اجتماعی، روزمره ترین کارهای ما را بر عهده دارند و بدون آن ها زندگی امروزی تقریباً با دشواری هایی رو به روست.

طبق توضیحات بالا می توانید این مسئله را به خوبی درک کنید که وظیفه اپلیکیشن ها، استفاده از بخش های سخت افزاری تلفن همراه با هدف ارائه خدمات بی نقص نرم افزاری به کاربران سراسر دنیا می باشد.

مراحل برنامه نویسی Android

مراحل برنامه نویسی Android

همانند طراحی حرفه ای سایت، برنامه نویسی در این سیستم عامل نیز نیازمند دانش تخصصی و پایه ای در زمینه کدها می باشد. در ادامه به عمومی و اساسی ترین مراحل ساخت یک اپلیکیشن پرداخته ایم:

  • به طراحی گرافیکی برنامه اهمیت دهید. محیط کاربری در هر شرایطی از اولویت ها به حساب می آید، چرا که کاربر ممکن است ساعت های طولانی با اپ سروکار داشته باشد و در نتیجه، محیط یکنواخت یا بسیار شلوغ برنامه کاربر را خسته می کند.
  • نسبت به نیاز کاربران آگاه باشید. بدین ترتیب قادر خواهید بود تا با هدف کاهش هزینه و زمان و سهولت انجام برخی امور، مفیدترین اپ را به بازار اندروید ارائه دهید که این امر مساوی است با مطرح شدن شما بعنوان برنامه نویس.
  • جامعه هدف خود را بشناسید. انحصاری بودن از خصوصیات اپ های مطرح در دنیا هستند. بایستی قبل از هر کاری، مشخص کنید با چه کسانی سروکار دارید. جامعه هدفی با فیلتر سنی، جنسیتی، شغلی و… را در نظر بگیرید. گسترش جامعه هدف پس از محبوب شدن اپلیکیشن کاملاً ممکن و شدنی است.
  • اساس سودآفرینی اپلیکیشن را مشخص سازید. اپلیکیشن های پولی، رایگان، با پرداخت درون برنامه ای، اپلیکیشن های تبلیغاتی و…، شیوه کسب درآمد شما از برنامتان را تعیین خواهند نمود.

طراحی سایت نسخه موبایل

ممکن است جزو آن دسته از کاربران تلفن های همراه باشید که در هنگام جستجو در سایت ها، بین قالب، منوها، متن ها و دیگر گزینه های سایت به نامنظمی و درهم رفتگی بسیار عجیبی بر بخورید. میزان این آشفتگی به طوری است که نمی توان تحت هیچ عنوان از بستر سایت بهره برد.

حال اگر از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ وارد همان سایت شویم، با این بهم ریختگی روبرو نخواهیم شد. دلیل این امر، طراحی انحصاری سایت برای سیستم های کامپیوتری و عدم توجه طراح سایت به کاربران تلفن های همراه است.

امروزه با توجه به گسترش قابل توجه ارائه و برخورداری از خدمات کسب و کارها به صورت اینترنتی، و همچنین پیشرفت تکنولوژی تلفن های همراه، طراحان سایت می بایست سایت ها را در نسخه های مختلف از جمله نسخه موبایلی ارائه دهند.

نکات لازم به رعایت در اجرای سایت در موبایل

خودتان بهتر می دانید که پردازش داده ها درون سایت در محیط دسکتاپ با گوشی همراه تفاوت های زیادی دارد. نکته ای که ممکن است از آن بی خبر باشید، اعمالی است که جهت انطباق سایت در چارچوب هر یک از این دستگاه های دیجیتال در بستر هاست اعمال می شود.

برخی از مهم ترین تفاوت های ساختاری موبایل وب ها با سایت های معمولی عبارت اند از:

  • تفاوت در امکانات قابل ارائه
  • تفاوت در سایز و ابعاد منوها، فونت ها و تصاویر
  • تفاوت های حجم محتوایی
  • تفاوت در تبلیغات های داخل سایت

آیا برنامه نویسی سایت معایبی هم دارد؟

به طور قطع برنامه نویسی نیز به هر لحاظ منفعت به همراه ندارد، چرا که نقطه ضعف هایی نیز در راه آن مشاهده می شود و اصلاً شاید علت اصلی به وجود آمدن بسترهایی برای طراحی بی دردسر سایت، همین نکات نسبتاً منفی باشند.

از ایرادهای وارده بر فرآیند کدنویسی می توان به زمان گیر بودن آن، نیازمند دارا بودن دانش تخصصی و بسیار پیچیده در انجام آن و بازار کاری نسبتاً غیر منصفانه آن اشاره نمود.

مقایسه طراحی سایت با برنامه نویسی اندروید

سؤال نهایی شما بی شک این است: «کدام یک برای ارائه به مشتری بهتر است؟» ما نمی توانیم با اطمینان به برتری هر یک نسبت به دیگری اعتراف کنیم، اما در ادامه به مقایسه ای بی طرفانه به جهت تصمیم گیری نهایی و آسان شما عزیزان پرداخته ایم.

مزیت های طراحی سایت نسبت به برنامه نویسی اندروید

  • یادگیری آن برای هر کسی آسان تر و سریع تر است.
  • منابع ارائه دهنده جهت طراحی سایت به مقدار بیشتر و توسعه یافته تری وجود دارند.
  • حجم دیتای پایین تری را می طلبد.
  • تغییر محتوای داخل سایت به سهولت امکان پذیر می باشد.

مزیت های برنامه نویسی اندروید به طراحی سایت

  • فضای طراحی محدودتر، در نتیجه عملیاتی سریع و آسان تر
  • برخورداری از امنیت بالاتر نسبت به وب
  • قابلیت سرویس دهی حتی به صورت آفلاین
  • دسترسی همیشگی به جهت ابعاد قابل حمل دستگاه تلفن همراه
  • برخورداری امکاناتی مانند تماس، پیام، دوربین، GPS و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link