طراحی کمپین تبلیغاتی چگونه است؟

طراحی کمپین تبلیغاتی چگونه است؟

همه ما به خوبی با بیشتر تبلیغ های محبوب تلویزیون، شبکه های اجتماعی، رادیو و… آشنا هستیم و به طور شبانه روز با آن ها مواجه می شویم. اما آیا می دانید چه نوع مجموعه ای در پشت صحنه، در طراحی این تبلیغ ها دخیل هستند؟ بهتر است بدانید که پشت هر تبلیغ موفقی، کمپین تبلیغاتی حرفه ای طراحی شده است.

بگذارید با شرح واژه «کمپین»، هویت کمپین های تبلیغاتی را برایتان واضح تر سازیم. کمپین در لغت به معنای جمع و گروه می باشد. مجموعه ای از افراد دارای تخصص و تجربه در زمینه مارکتینگ که با هدف مشترک قانع نمودن مشتری و محبوب ساختن یک برند گرد هم آمده اند، را کمپین تبلیغاتی می نامند.

در واقع هر فرد حاضر در یک کمپین تبلیغاتی، وظایف خاص خود را دارد که با وظایف افراد دیگر در گروه مکمل بوده و بایستی به صورت هماهنگ و یکپارچه پیش روند تا به هدف اصلی خود، یعنی جذب مخاطب و ایجاد مشتری برسند.

اعضای کمپین تبلیغاتی، هر یک در اموری همچون ایمیل مارکتینگ، تلفن مارکتینگ، طراحی و چاپ بنر، تولید محتوا و تبلیغات ویدئویی، سئو و تبلیغات و گوگل و… به طور تخصصی فعالیت دارند.

مزیت اصلی طراحی کمپین تبلیغاتی چیست؟

احتمالاً متوجه گسترده بودن پلتفرم های تبلیغ برخی محصولات و برندها نسبت به رقبایشان شده باشید. در واقع زمانی که یک کسب و کار تنها از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام جهت جذب مخاطب استفاده می نماید، صرفاً تاکتیکی در بازاریابی دیجیتالی را م نظر قرار داده است. این مورد را نمی توان یک کمپین نامید.

اگر وجود یک تبلیغ در تمامی پلتفرم ها همچون انواع شبکه های اجتماعی، بنرها، شبکه های تلویزیون، رادیو، وب سایت ها و… برایتان به پرسشی تبدیل شده است، بهتر است بدانید که این برند از یک کمپین تبلیغاتی خلاق برخوردار می باشد.

اهداف طراحی کمپین های تبلیغاتی

درست است که کمپین های تبلیغاتی اهداف مشترکی را دنبال می کنند، اما هدف از طراحی آن ها ممکن است متفاوت باشد.

ممکن است برندی نوپا با هدف شناخته شدن بیشتر بین مردم، اقدام به طراحی کمپین نمایند. این در حالی است که ممکن است هدف از ایجاد کمپین تبلیغاتی توسط برندی محبوب، تنها به فروش رساندن محصول جدید خود بوده باشد.

اهداف طراحی کمپین های تبلیغاتی

دلایل نیاز به طراحی کمپین تبلیغاتی

  • گسترش طیف مشتریان

برندی که تنها محصول خود را در تلویزیون تبلیغ می نماید، از این مسئله غافل شده که امروزه بیشتر افراد در شبکه های اجتماعی به گشت و گذار مشغول هستند و دیگر بیننده شبکه های تلویزیونی نمی باشند. به همین سادگی، طیف وسیعی که اکثریت آن را جوانان تشکیل می دهند، از دست خواهید داد.

  • نفوذ مؤثرتر در اذهان عمومی

بی شک تبلیغی که بیش از ده بار توسط یک فرد در انواع پلتفرم ها دیده شود، بیشتر از تبلیغی که تنها چند بار در یک شبکه دیده شده باشد، تأثیرگذار خواهد بود. طراحی یک کمپین تبلیغاتی، حضور محبوب شما در تمامی فضاهای دیجیتال را تضمین می نماید.

دلایل نیاز به طراحی کمپین تبلیغاتی

طراحی کمپین تبلیغاتی چگونه است؟

پیش از آن که نسبت به تدارک یک کمپین تبلیغاتی اقدام کنید، لازم است مواردی را حتماً در نظر داشته باشید:

  • واقع نگر بودن

هیچگاه کمپین را با هدف بالاتر و بهتر نشان دادن خود طراحی نکنید، بلکه واقعیت خود را در اذهان با خلاقانه ترین روش ها اثبات نمایید. تا زمانی که امکان ارائه خدماتی به مشتریان خود نمی باشید، از وعده و وعید دادن الکی پرهیز نمایید.

 

  • شناخت طیف مخاطبان

کسب و کار شما بی شک به طور عمده به یک گروه خاصی از مخاطبان تعلق دارد. جنسیت، رنج سنی، موقعیت جغرافیایی، سلیقه و در کل لایف استایل عمده مشتریان خود را بشناسید تا بتوانید متناسب با خواسته آن ها، بهترین امکانات را در کمپین تبلیغاتی خود وعده دهید.

  • تعیین بودجه کمپین تبلیغاتی

این بودجه شماست که میزان حرفه ای بودن کمپین تبلیغاتی و گسترده بودن آن در بن ساز رایانش را تعیین می کند. بی شک هر چه بودجه بیشتری را اختصاص دهید، به مدت طولانی تر و با کیفیت بیشتری از کمپین تبلیغاتی خود بهره خواهید برد.

البته برخی برندها نیز این وعده را به کمپین می دهند که برای مثال 40 درصد هزینه های آن ها را در بازگشت سرمایه ای که پس از انتشار اولین تبلیغ در اثر افزایش فروششان رخ خواهد داد، تأمین خواهند نمود.

درباره آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 چه می دانید؟

دنیای امروز، دنیای تبلیغ ها و کمپین های تبلیغاتی است. تعداد برندها در زمین های مختلف آن چنان زیاد شده اند که تنها این تبلیغ ها که از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی به حساب می آیند، مرز بین موفقیت و شکست آن ها به حساب می آیند.

واضح است که هر تبلیغی نمی تواند طیف وسیعی از مردم را به خود جذب نماید، چرا که نیازمند کمپینی با نهایت تخصص و تجربه در زمینه مارکتینگ دیجیتالی هستند.

حال یافتن آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب، به خصوص برای کسب و کارهای کوچک یا نوپا که از بودجه محدودی برخوردار می باشند، یک چالش قلمداد می گردد.

دیگر نگران نباشید! آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360، می تواند کسب و کار تازه راه افتاده شما که از همان ابتدا با حجم عظیمی از رقبا روبرو است، را با سابقه بالای ده ساله و دانش و تخصص کادر خود، در کمترین زمان به موفقیت های چشمگیر و قابل انتظارتان برساند.

کافی است تا همین الان با ما تماس حاصل نموده تا بیشتر در این زمینه راهنمایی شوید. همچنین می توانید به منظور آشنایی کامل با این مجموعه، وب سایت ما را کامل مطالعه و بررسی نمایید.

آیا می توان در کمپین های تبلیغاتی، کسب و کار خود را بزرگ تر جلوه دهیم؟

خیر، تا زمانی که توانایی ارائه پشتیبانی و خدمات به مشتریان و برخورداری از گارانتی محصولات خود را نداشته باشید، نبایستی در کمپین های خود وعده های بزرگ بدهید.

آیا طراحی کمپین تبلیغاتی توسط یک نفر به تنهایی امکان پذیر می باشد؟

اگر هنوز از مجموعه ای متخصص در زمینه مارکتینگ برخوردار نمی باشید، بهتر است بی گدار به آب نزنید و هزینه های بیهوده ای را صرف طراحی کمپین تبلیغاتی ننمایید.

آیا می توان بدون طراحی کمپین تبلیغاتی به موفقیت رسید؟

اگر بدون کمپین تبلیغاتی توانسته باشید به موفقیت برسید، احتمالاً شانس آورده اید! چرا که دنیای مملوء از برندهای مختلف در بازار، حکم طراحی کمپین تبلیغاتی مناسب را می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link