فرق بک لینک با رپورتاژ

فرق بک لینک با رپورتاژ

بک لینک و رپورتاژ از روش های بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین می‌باشد. افرادی که وب سایت دارند برای رسیدن به صفحه اول گوگل را در اولویت کار خود قرار می‌دهند. چراکه کسب رتبه برتر در گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و زمانی که سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. یعنی گوگل، سایت و خدمات شما اعتماد کرده است که باعث افزایش بازدید و افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بسیار کاربران فکر می‌کنند بک لینک و رپورتاژ آگهی هر دو یکی هستند در صورتی که این دو با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام روشی جدا برای بازاریابی می‌باشد.

بک لینک چیست؟

لینک خروجی از صفحه یک سایت معتبر به سایت دیگر را بک لینک می‌گویند. فرایند لینک دهی برای سایت به صورت مستقیم انجام خواهد شد.

شما کافیست کلمه ای از سایت خود را در سایتی دیگر انتشار دهید. زمانی که مخاطبان آن سایت  لینک شما را مشاهده می‌کنند از طریق آن لینک به سایت شما انتقال داده می‌شود.

برای این که شما به راحتی بتوانید وارد صفحه اول گوگل شوید می‌توانید از سایت های پربازدید و معتبر اقدام به خرید بک لینک کنید. سایت هایی که بک لینک های متفاوت و با کیفیتی را با موضوع سایت خود نشان دهند به صورت مداوم محتوای جدید و به روز را در صفحات خود انتشار می‌کند سایت ها به این صورت در صفحه اول گوگل قرار خواهند گرفت.

بک لینک چیست؟

رپورتاژ چیست؟

یکی دیگر از روش های بازاریابی رپرتاژ آگهی می‌باشد شما می‌توانید توسط نوشتن یک گزارش خبری خدمات و محصولات خود را معرفی کنید. در رپورتاژ آگهی معرفی خدمات و برند به صورت غیر مستقیم می‌باشد.

یکی از پر کاربرد ترین و پر بازدید ترین روش های تبلیغاتی در وب سایت‌های اینترنتی و استفاده از رپورتاژهای آگهی می‌باشد. شما می‌توانید توسط یک رپورتاژ رتبه مناسبی در گوگل کسب کنید. نوشتن رپورتاژ آگهی نیازمند تجربه کافی در مقاله های جذاب و با بک لینک های مناسب می‌باشد. سایت های که پربازدید هستند، معمولا اول گوگل قرار دارند که شما می‌توانید با انتشار رپورتاژ آگهی در این سایت ها رتبه سایت خود را نیز در گوگل افزایش دهید.

تفاوت رپورتاژ و بک لینک

بک لینک های که شما جهت تبلیغات در وب سایت ها قرار می‌دهید به صورت موقت بوده و در دوره های مختلفی مانند شش ماه یا یک ساله می‌باشند. شما توسط بک لینک هایی که در سایت های معتبر قرار می‌دهید، می‌توانید مخاطبین را به سایت خود انتقال داده که این باعث بیشتر شدن بازدید سایت شما و همچنین بالا رفتن رتبه سایت شما خواهد بود.

بنابراین می‌توان گفت بک لینک ها دارای محدودیت زمانی می‌باشند. در صورتی که رپورتاژ آگهی برای تبلیغات به صورت یک تبلیغات دائمی برای سایت شما می‌باشد و هیچ گونه محدودیت زمانی ندارد.

یعنی شما زمانی که رپورتاژ آگهی در سایت منتشر می‌کنید این رپورتاژ برای همیشه وجود خواهد داشت و به صورت مداوم مخاطبان سایت پربازدید را برای سایت شما انتقال می‌دهند. که این یکی از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت های رپورتاژ آگهی می‌باشد.

بک لینک ها و رپورتاژ آگهی تفاوت دیگری که دارند، از نظر هزینه می‌باشد. با توجه به دوره ای بودن بک لینک ها شما باید هزینه آن را به صورت دوره ای پرداخت کنید و اما رپورتاژ آگهی به صورت دائمی می‌باشد، هزینه آن را نیز شما تنها یکبار پرداخت خواهید کرد.

بک لینک مناسب تر است یا رپورتاژ آگهی؟

با توجه به توضیحاتی که شد و تفاوت بین رپورتاژ آگهی و بک لینک های که ذکر شد؛ شما می‌توانید با توجه به شرایط خود و نوع کسب کار، بک لینک یا رپورتاژ آگهی را جهت تبلیغات خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید بک لینک و رپورتاژ آگهی هر دو باعث افزایش بازدید سایت شما شده و مشتریان شما را افزایش می‌دهند.

در صورتی که شما محدودیت هزینه برای تبلیغات ندارید و همچنین می‌توانید تولید محتوای مناسبی انجام دهید از رپورتاژ آگهی بهره مند شوید.

شما با رپورتاژ آگهی به صورت طبیعی به بک لینک نیز دست خواهید یافت. یعنی شما با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر و پربازدید بک لینک دریافت خواهید کرد.

اما اگر استراتژی کوتاه مدت مورد نظر شما می‌باشد و هم چنین قصد دارید هزینه کمتری را صرف تبلیغات کنید، می‌توانید از بک لینک ها بهره ببرید. شما با تولید محتوا مرتب و مناسب برای سایت خود می‌توانید چند بک لینک را دریافت کنید. انتخاب رپورتاژ آگهی و بک لینک با توجه به زمان و بودجه شما می‌باشد که شما می‌توانید هر کدام از این دو را انتخاب و بهره مند شوید.

فرق دیگر رپورتاژ و بک لینک در محل قرار گیری می‌باشد به گونه ای که بک لینک‌ها در صفحات متفاوت یک سایت قرار گرفته ولی رپورتاژ آگهی تنها در یک صفحه قرار خواهد گرفت.

موتورهای جستجوگر بیشتر به دنبال تولید محتوا های متنی می‌باشند. بنابراین رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت. در صورتی که بک لینک به این صورت نیست. استفاده از رپورتاژ آگهی اشتیاق فراوانی را در مخاطبان ایجاد کرده تا به سایت شما وارد شوند در صورتی که بک لینک ها به این صورت نیستند.

بک لینک مناسب تر است یا رپورتاژ آگهی؟

نکات مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی

  • جذابیت متن
  • سادگی و خوانا بودن
  • صداقت
  • عدم نوشتن نظرات شخصی
  • جملات با بار مثبت
    و…

برای بک لینک شما می‌توانید علاوه بر متن از تصویر نیز کمک بگیرید. البته در نظر داشته باشید که بک لینک های متنی بازخورد بهتری نسبت به بک لینک تصویری دارد. تعداد بک لینک هایی که شما مورد نظر دارید نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید از بک لینک برای تمامی کسب و کارهای آنلاین خود بهره مند شوید و تبلیغات مفیدی را انجام دهید. در صورتی که رپورتاژ آگهی و بک لینک ها به صورت اصولی انجام شود تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد.

شما کافیست رپورتاژ آگهی یا بک لینک های مورد نیاز سایت خود را به تیم تخصصی رشد ۳۶۰ بسپارید تا با کیفیت عالی و به صورت اصولی انجام دهند که در این صورت می‌توانید تبلیغاتی پربار و پربازده برای کسب و کار آنلاین خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link