قوانین کپی رایت اینستاگرام
  • ms.akbari
  • اسفند 25, 1400
  • بدون دیدگاه

قوانین کپی رایت اینستاگرام

اگر شما از اینستاگرام استفاده کرده باشید احتمالا برای شما نیز پیش آمده باشد که تصاویر و ویدیوهایی که پست می‌کنید را حذف شود. به خاطره قوانین کپی رایت اینستاگرام برخی از پست ها حذف می شود.

اینستاگرام جدید نسبت به رعایت قوانین کپی رایت بسیار حساس تر بوده و نسبت به پست هاسس که بدون ذکر منبع و کار دیگر منتشر می کنیم حساسیت نشان خواهد داد. در این مطلب قصد داریم قوانین کپی رایت اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید اگر شخصی عکس یا ویدئو و آثار خود را در شبکه اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاری داشته باشد. بر اساس قوانین کپی رایت اینستاگرام شخص دیگری نمی تواند از این رو بدون ذکر منبع در پیج خودش اشتراک گذاری نماید.

اینستاگرام تمامی پست هایی که شامل قوانین کپی رایت را حذف کرده و کاربرانی که این پست را بدون ذکر منبع پست کنند اخطار دریافت خواهند کرد.

بهتر است بدانید اگر شخصی کار شما را کپی کرده باشد و در پیج شخصی خود به اشتراک بگذارد شما می توانید از قابلیت ریپورت کپی رایت در اینستاگرام کار شخص مورد نظر را گزارش دهد.

توجه داشته باشید روزانه در شبکه اینستاگرام تقریبا ۵۰ میلیون محتوای تصویری توسط کاربران انتشار داده می‌شود که این آمار چشمگیر بوده و بسیار بالا می باشد.

فرض کنید تعدادی کاربر به صورت تخصصی زمان می‌گذارند و با ابزار تولید محتوا اینستاگرام محتوای با کیفیتی را تولید و منتشر می‌کند. پس شخصی که برای تولید محتوا زمان می‌گذرد صاحب اصلی آن است یعنی صاحب محتوایی که پیش از تولید وجود نداشته است.

در برخی مواقع اگر یک نفر از کاربران اینستاگرام بدون اجازه صاحب اصلی از آن محتوا استفاده کند کپی رایت انجام داده است. کپی رایت بدون در نظر گرفتن قوانین معمولا انجام می شود که عواقب بدی در انتظار فرد می باشد که بسیار سخت بوده و هر کسی نمی‌تواند این قانون را دور بزند.

قانون کلی کپی رایت اینستاگرام

هماهنگی با تولید کننده محتوا در رعایت قانون کپی رایت

همانطور که قبلاً ذکر شد هر محتوای یک تولید کننده دارد که تولیدکنندگان صاحب محتوا می باشد. شما به راحتی می توانید با تولید کننده محتوا ارتباط برقرار نمایید. کسی که محتوا تولید کرده است و اخلاقی و مادی آن محتوا به حساب می‌آید و بنابر اخلاقی هم که شده باید برای محتوا ارزش قائل شوید و برای کپی محتوای او اجازه دریافت کنید.

قوانین کپی رایت اینستاگرام به این صورت است در کپی کردن محتوا بدون هیچ دردسری به شما کمک خواهد کرد از پاسخ و صاحب محتوا به درخواست خود بیم نداشته باشید.

ولی از عواقب دور زدن قوانین کپی رایت اینستاگرام بترسید. چرا که در صورت دور زدن قوانین برای همیشه امکان دارد تا پیج شما را مسدود نماید. اگر محتوا حرفه ای نوشته باشد در این قانون امکان دارد صاحب محتوا هزینه ای را دریافت نمایید.

استفاده از منشن اینستاگرام در کپی محتوا

روش دوم قانون این است که شما از منشن استفاده نمایید. پس از این که اجازه کپی محتوا را از صاحب اصلی آن دریافت کردید در زمان منتشر کردن محتوا باید این نکته را مد نظر قرار دهید.

وقتی قصد دارید محتوای پست بگدارید می توانید نام کاربری پیج دیگری را تگ نمایید. شما باید نام کاربری صاحب محتوا را در کپشن منشن کنید که این کار از نظر جنبه اخلاقی و جامعه قانونی برخوردار می باشد. با رعایت کردن این قانون موجب جلوگیری از بلاک شدن پیج شما خواهد شد.

استفاده از منشن اینستاگرام در کپی محتوا

کپی رایت موزیک در اینستاگرام

بهتر است بدانید شبکه اینستاگرام از سال ۲۰۱۷ برای کپی رایت موسیقی نیز قوانینی را ذکر و ایجاد کرده است.  اگر این قوانین رعایت شود پیج با استفاده از اقدام صاحب نظر می‌تواند استفاده شود. برخی از قوانین کپی رایت موزیک در اینستاگرام عبارتند از:

منشن کردن نام کاربری تولید کننده محتوا

محتوای تصویری از نام کاربر صاحب محتوا استفاده کرده و آن را تکمیل نمایید.  برای کپی رایت موسیقی نیز مراحلی را باید انجام دهید. اگر از موسیقی استفاده می‌کنید که در اینستاگرام پیج دارد باید حتما پیج کاربری را منشن نمایید.

استفاده از موزیک های مخصوص اینستاگرام

توجه داشته باشید اینستاگرام برای کاربران اینستاگرامی که قانون کپی رایت اینستاگرام را رعایت نکنند می‌توانند از ویژگی ها و قابلیت های اینستاگرام استفاده کنند. برخی از موسیقی های مخصوص استفاده در اینستاگرام می باشد. برخی از موزیک ها هستند که تاییدیه کپی آن ها توسط خواننده داده شده است که دیگر نیازی به رعایت قانون خاصی نمی باشد.

استفاده از افکت صدا برای کپی رایت اینستاگرام

توجه داشته باشید ابزارهای ویرایش صدای بسیاری وجود دارند که شما می توانید به موزیک مد نظر خود افکت اضافه نمایید. بعد از اینکه به موزیک مورد نظر افکت اضافه کردید اینستاگرام توسط ربات و هوش مصنوعی نمی‌تواند موزیک را به عنوان یک موزیک رسمی و به نام شناسایی نماید. دیگر قوانین کپی رایت اینستاگرام شامل شما نخواهد شد.

توجه داشته باشید در اینستاگرام ویدیو و … فرقی نمی کند تمامی این موارد شامل قوانین کپی رایت می باشد.  شما زمانی که پست منتشر کنید باید قوانین کپی رایت را مورد نظر قرار دهید و به آن عمل کنید در غیر این صورت امکان دارد پیج شما توسط اینستاگرام بلاک شود.

بهتر است شما از همان ابتدا تمامی قوانین مربوط به پیج اینستاگرام را مطالعه کرده و مد نظر قرار دهید تا به صورت اصولی و قانونی پیج شما پیش برود و مشکلی ایجاد نشود.

توجه داشته باشید شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید جهت مشاهده تمامی قوانین مربوط به اینستاگرام به وب سایت https://roshd360.com/  مراجعه نمایید و با اطلاع از این قوانین در جهت رشد پیج خود اقدام نمایید.

برای اینکه بتوانید به صورت اصولی پیج خود را راه اندازی کنید و از آن در جهت معرفی خدمات و کالاهای مورد نظر خود استفاده کنید از راهنمایی و مشاوره های تخصصی تیم رشد ۳۶۰ بهره مند شوید. پیج کاری خود را به این گروه تخصصی بسپارید تا بتوانید با موفقیت اعمال نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان رشد ۳۶۰ در تماس باشید.

استفاده از افکت صدا برای کپی رایت اینستاگرام

آیا تنها اجازه گرفتن از صاحب اصل برای منتشر کردن محتوا در اینستاگرام کافیست؟

خیر شما پس از اینکه از صاحب اثر اجازه گرفتید باید حتماً زمانی که پست را منتشر می‌کنید پیج صاحب اثر را منشن کنید.

چگونه می توان متوجه شد که موزیک حق کپی رایت دارد؟

تمامی موزیک ها به جز موزیک های خود اینستاگرام قوانین کپی رایت شامل آن می‌شود تنها در صورتی که افکت بر روی آن قرار دهید می توانید از قوانین کپی رایت در امان باشید.

جهت دریافت مشاوره لازم در پیج اینستاگرام از چه طریق می توان با کارشناسان رشد ۳۶۰ در ارتباط بود؟

توانید به وب سایت https://roshd360.com/ مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 6 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link