موشن گرافیک با موبایل

موشن گرافیک با موبایل

اگر شما هم فکر می کنید برای ساخت موشن گرافیک حتما نیازمند یک سیستم پیشرفته با قابلیت گرافیکی بالا هستید اشتباه می کنید چرا که شما میتوانید با گوشی هوشمند خود محتوای های جذاب ویدیویی موشن گرافیک بسازید.

در ادامه به موشن گرافیک با موبایل و ضرورت استفاده از موشن گرافیک ، معرفی اپلیکشین های کاربردی و آموزش موشن گرافیک با برنامه Alight Motion Pro می پردازیم.

 

مزایای استفاده از موشن گرافیک

با توجه به اینکه داده های تصویری 60 هزار برابر سریع تر از متن پردازش می شوند شما می توانید با استفاده از موشن گرافیک ایده های پیچیده را به صورت قابل فهم تر به مشتری ارائه کنید و محصول و برندتان را در عرض 60 ثانیه به مشتریان خود معرفی کنید، چرا که مردم به ویدیو های تبلیغاتی زیر دو دقیقه واکنش بهتری نشان می دهند و موشن گرافیک هم می تواند در مدت کوتاهی بیننده را درگیر کند.

شما با استفاده از موشن گرافیک می توانید محتوایی جذاب در بستر سوشیال مدیا تولید کنید، کاربران در شبکه های اجتماعی تعامل بهتری با محتوای ویدیویی بر قرار می کنند و اگر ویدئوی شما آموزشی یا جذاب باشد موجب به اشتراک گذاشتن آن توسط بینندگان می شود که این خود موجب تبلیغ رایگان در فضای مجازی می شود و نرخ کسب و کار را افزایش می دهد.

از دیگر از مزایای مهم موشن گرافیک می توان به بهبود سئو سایت اشاره کرد چرا که استفاده از آن در یک سایت زمان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش می دهد و باعث می شود سایت در جایگاه بهتری در صفحه نتایج گوگل کسب کند.

مزایای استفاده از موشن گرافیک

نرم افزار های ساخت موشن گرافیک با گوشی

1- Power Director

یک نرم افزار ساده و دلچسب به همراه فضای کاربری آسان است به همراه افکت های جذاب و قابلیت هایی مثل ضبط و افزودن صدا، تایم لاین های حرفه ای و خروجی های فول HD دارد، از دیگر قابلیت های آن می توان به اشتراک گذاری در فیس بوک و یوتیوب بدون خروجی گرفتن اشاره کرد.

2- Alight Motion Pro

اولین اپلیکیشن طراحی گرافیک حرکت یا موشن گرافیک است که برای موبایل شناخته شده و از ویژگی های آن می توان به داشتن لایه های چند گانه گرافیکی، ویدیویی و صوتی و جلوه های بصری و اصلاح رنگ و همچنین روان کردن سرعت حرکت انیمیشن و اضافه کردن افکت های حاشیه و سایه و… اشاره کرد.

Alight Motion Pro

3- Mojo

این برنامه برای ساخت موشن گرافیک های ساده است و این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید جنبه های مختلف یک ویدیو را ادیت کنید و بر خلاف دیگر اپلیکیشن ها که باید از میان قالب های افکت های آنها یکی را انتخاب کنید در Mojo می توانید این قالب ها و افکت ها را برای خود شخصی سازی کنید.

همچنین امکان انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی بدون گرفتن یا ذخیره کردن آن وجود دارد. این برنامه امکانات رایگان زیادی دارد اما برای دسترسی به قالب ها و مدل های بیشتر باید نسخه پولی آن را تهیه کنید که قیمت آن 45 دلار در سال است که به نسبت برنامه های پولی دیگر قیمت خوبی دارد.

4- Img Play

این برنامه قابلیت ادیت های خوبی مانند تنظیم سرعت قسمت های مختلف، فیلتر های گوناگون، اضافه کردن عکس به ویدیو و ترکیب عکس ها باهم برای ساخت استاپ موشن است.

این برنامه قابلیت های پولی هم دارد که با تهیۀ اشتراک آن به قیمت 8 دلار می توانید یک بار برای همیشه از تمامی امکانات آن بهره مند شوید.

5- Adobe spark

این برنامه ابزاری قدرتمند برای خلق موشن گرافیک هایی بی نظیر است که هردو نسخه موبایل و دسکتاپ آن موجود بوده و می توانید با توجه به نیازتان استفاده کنید. این برنامه صد ها قالب انیمیشن دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید، ایده بگیرید و یا آن ها را برای خود شخصی سازی کنید.

همچنین برای استفاده بیشتر از امکانات و قابلیت های این برنامه باید اشتراک آن را تهیه کنید که هزینه آن برای پلن فردی 14 دلار و پلت تیمی 27 دلار در ماه است.

6- kine master

این برنامه امکانات فراوانی داشته و کار با آن بسیار ساده و لذت بخش است، در این برنامه امکان ویرایش فریم به فریم وجود داشته و شما می توانید لایه های مختلفی به هر فریم اضافه کنید و نقاظ مختلف را برش دهید.

7- Animatin Desk

این برنامه نیز از جمله برنامه های ادیت ویدیو است که با استفاده از آن می توانید به صورت فریم به فریم ویدیو را طراحی کرده و لایه های مختلف را باهم ترکیب کنید و صحنه های فانتزی و جذابی را به وجود بیاوید.

همچنین می توانید بدون خروجی گرفتن ویدیو خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS وجود دارد ولی برای نسخه IOS امکانات بیشتری دارد و برای استفاده از قسمت های پولی این برنامه نیاز است که اشتراک 5 دلاری تهیه کنید.

8- Toontastic

این برنامه امکان طراحی انواع انیمیشن و موشن گرافیک و کاراکتر های سه بعدی را دارد، با این برنامه می توانید شخصیت های کارتونی متنوع به صورت سه بعدی ایجاد کنید، آهنگ متن را با آهنگ موجود در برنامه ترکیب کنید و فایل خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

آموزش موشن گرافیک با اپلیکیشن Alight Motion Pro

بعد از نصب برنامه بر روی کلید به علاوه کلید کرده و نامی برای انیمیشن خود انتخاب کنید و سپس یکی از قالب های افقی، عمودی، مربعی، اینستاگرام و غیره را انتخاب کنید. سپس بک گراند خود را انتخاب کنید (سفید، سیاه، خاکستری و بدون بک گراند).

بر روی به علاوه کلید کرده و یکی از اشکال هندسی را انتخاب کنید، بر روی آیکون color کلید کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید تا شکل شما رنگی شود، همچنین با سایر تنظیمات آن قسمت می توانید مدل های مختلف رنگ آمیزی را ایجاد کنید.

بر روی آیکون زیری color کید کنید تا بتوانید شکل خود را متحرک کنید و بچرخانید و کوچک و بزرگ و کشیده کنید.

حال برای انجام متحرک سازی باید از قبل مشخص کنیم که چه اتفاقی قرار است انجام شود، برای مثال شکل ما می خواهد از ریز بودن به درشت بودن تبدیل شود، حالا متحرک سازی را شروع می کنیم، بر روی لوزی کوچک سفید کلیک می کنیم و 10 فرینگ جلو می بریم و دوباره شکل خود را به حالت بزرگ بر می گردانیم، حال شکل ما به صورت خودکار حرکت می کند.

با قسمت اول سمت چپ که جهت هارا نشان می دهد می توانیم کاری کنیم که شکل که ما زمانی که در حال حرکت است از سمت چپ یا هر قسمتی که می خواهید به حرکتش ادامه دهد، و با قسمت پایین لوزی سفید رنگ می توانیم سرعت حرکت شکل خود را کنترل کنیم، در نهایت زمانی که ویدیو خود را آماده کردید بر روی آیکون بالای سمت چپ کلیک کنید، حال می توانید ویدیو خود را به صورت GIF و mp4 و غیره ذخیره کنید.

موشن گرافیک در رشد 360

استفاده از موشن گرافیک امروزه به یکی از ترند های تبلیغاتی تبدیل شده و شما می توانید با افزایش اعتماد مشتری میزان فروش و سود خود را بیشتر کنید، موشن گرافیک با موبایل یکی از روش هایی است که می توان از آن استفاده کرد.

می توانید با استفاده از موشن گرافیک کاری کنید که دیگران هم برای شما تبلیغ کنند، اصلا نگران نداشتن ابزار مناسب نباشید چرا که امروزه با افزایش پیشرفت تکنولوژی و همچنین زمینه ساخت موشن گرافیک به انداه ای بوده که شما می توانید با گوشی موبایل خود یک موشن گرافیک جذاب و با کیفیت برای تبلیغات و تولید محتوا بسازید.

رشد 360 نیز آماده است تا همه این امکانات را در اختیار شما بگذارد و به بهترین نحو برای شما ویدئو های تبلیغاتی مد نظرتان را تولید کند.

با چه نرم افزارهایی می توان با گوشی موشن گرافیک ساخت؟

Power Director- Alight Motion Pro- Mojo -Img Play- Adobe spark- kine master

از مزایای استفاده از موشن گرافیک به چه موردی می توان اشاره کرد؟

بهبود سئو سایت

نرم افزار Power Director چه قابلیت هایی دارد؟

افکت های جذاب و قابلیت هایی مثل ضبط و افزودن صدا، تایم لاین های حرفه ای و خروجی های فول HD دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link