چرا تبلیغات در اینستاگرام

چرا تبلیغات در اینستاگرام

شبکه های مجازی به دلیل تبادل گسترده‌ای که در آن بین افراد وجود دارد، از محبوبیت بالایی برخوردارند. اکنون کمتر کسی دیده می‌شود که دور از این فضای جذاب و بروز زندگی کند. یکی از این شبکه های پرطرفدار، اینستاگرام است که حدوداً بیش از یک میلیارد کاربر در آن فعالیت می‌کنند.

وجود این میزان کاربر در این شبکه، انگیزه را برای ایجاد تبلیغ در این فضای پر مخاطب افزایش میدهد. اما چرا تبلیغات در اینستاگرام به این میزان مورد استقبال قرار گرفته است؟ در این مقاله به دلایل موفقیت تبلیغات در این شبکه پرطرفدار خواهیم پرداخت.

اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرمی پر از ویژگی ها و امکانات تصویری بالایی است. تنوع در نوع اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام به جذابیت این نرم افزار شگفت انگیز می‌افزاید.

استوری، فید، لایو IGTV، و لنز از جمله امکاناتی است که برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. می توان گفت از دلایلی که سبب شده است که این پلتفرم در این حد با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود، این است که در این دنیای مدرن افراد به دنبال دسترسی آسان به هر چیز دلخواه در مدت زمان کوتاه هستند .

اینستاگرام شبکه ای است که در آن، در هر زمینه ای فعالیت می شود؛ از فروش آنلاین گرفته تا کلیپ های سرگرمی و فان، بنابراین بیشتر افراد با توجه به نیازمندهای خود هرآنچه که می‌خواهند را از میان تنوع فراوان محصول، مقایسه و انتخاب می کنند؛ به همین دلیل معمولاً تبلیغات در این پلتفرم با استقبال خوبی همراه است.

فقط کافیست برای فروش و بازدهی بهتر، تنوع محصولات را افزایش دهید. تنوع محصول از بهترین آپشن هایی است که هر شخصی با هر سلیقه ای را مجذوب خود میکند.

 انواع تبلیغات در اینستاگرام

انواع تبلیغاتی که در اینستاگرام صورت می‌گیرند عبارتند ازتبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، تبلیغات داستانی، تبلیغات چرخ و فلک، تبلیغات خرید، تبلیغات مجموعه و تبلیغات IGTV

معمولاً عده ای با ایجاد اکانت، محصولات خود را به صورت فید به اشتراک گذاشته و تبلیغ می‌کنند، که این نوع تبلیغ معمولاً کم هزینه ترین شیوه محسوب می شود؛ البته این روش پروسه‌ی نسبتاً طولانی دارد و بازدهی آن به مرور زمان بهتر و بیشتر می شود.

در روش دیگرعده‌ای برای تبلیغ حرفه‌ی خود از افرادی که در اینستاگرام از شهرت و محبوبیت عمومی برخوردارند، کمک گرفته و با دادن تعرفه‌ی مربوطه، از آنها می خواهند که حرفه یا محصول موردنظرشان را به مخاطبان معرفی کنند. برای پاسخ به این سوال که چرا تبلیغات در اینستاگرام سودمند است، در ادامه می‌خواهیم به برخی از مزیت‌های تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم.

 انواع تبلیغات در اینستاگرام

عدم نیاز به هزینه زیاد جهت تبلیغات

یکی از ویژگی های تبلیغات اینستاگرام، کم هزینه بودن آن نسبت به بازدهی فوق العاده آن است. در اینستاگرام میتوانید در اکانت های پرمخاطب، محصول یا شرکت مورد نظر خود را با هزینه ای مناسب تبلیغ کنید و به نتیجه مطلوب دست یابید.

امکان شناسایی و جذب مخاطبان هدف از هر نقطه‌ی جهان

اینستاگرام پلتفرمی است که از سراسر نقاط جهان کاربر دارد و شما را به مشتریانی در هر کجا که باشند متصل می نماید. همچنین شما می توانید مخاطب هدف خود را با گزینشی آسوده بیابید و فروش محصول خود را افزایش دهید.

دسترسی به مشتریان بالقوه و بکر

روزانه تعداد افراد بسیاری در اینستاگرام فعال و از پیج های تبلیغاتی بازدید می‌کنند. داشتن یک پیج در این زمینه می‌تواند کارایی بسیار بالایی برای کسب و کارتان داشته باشد و مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کار شما سوق دهد. بنابراین توصیه می‌شود این مشتریان بالقوه و بکر را از دست ندهید.

آشنایی و همکاری با کسب و کارهای مرتبط از سراسر جهان

از دیگر مزایایی که هر کسی را به تبلیغ در اینستاگرام ترغیب می کند این است که می‌توان با کسب و کار و برند هایی که با حرفه مورد نظر شما مرتبط هستند همکاری کرده و کسب و کار خود را گسترش داد. این همکاری سرعت پیشرفت برند شما را چند برابر می‌کند.

چرا تبلیغ در اینستاگرام

همانطور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارد که می‌توان در آنجا تبلیغ مورد نظر را انجام داد، اما چرا تبلیغات در اینستاگرام؟ دلایل بسیاری وجود دارد که پاسخگوی این پرسش باشند که ما در اینجا  به برخی از آن دلایل می‌پردازیم.

  • قابلیت ها و ویژگی های این شبکه‌ی اجتماعی نسبت به سایر شبکه های اجتماعی بیشتر است.
  • تعداد کاربران این شبکه نسبت به سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
  • بسیاری از کسب و کارها و برند ها در این شبکه‌ی اجتماعی فعالیت می کنند.
  • امکان افزایش فروش در مدت زمان کوتاه با استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی بسیار زیاد است.
  • در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی بازدهی بسیار خوبی دارد.

تعرفه‌ی تبلیغات در اینستاگرام

تعرفه‌ ی تبلیغات در اینستاگرام ثابت نیست و در اکانتهای مختلف با توجه به شرایط آن پیج، متفاوت است. این شرایط یا ویژگی هایی که در تعرفه تبلیغات موثر است، عبارتند از: نوع تبلیغ، میزان اینگیجمنت، تعداد فالوور، موقعیت جغرافیایی دنبال‌کنندگان، جایگاه تبلیغ و…

معایب تبلیغ در اینستاگرام

تبلیغات در این پلتفرم از معایبی نیز برخوردار است که باید آن را نیز در نظر گرفت تا با شناخت کافی، به تبلیغ در این شبکه پرداخت. از جمله معایب آن این است که احتمال فیلتر شدن اینستاگرام وجود دارد.

تا چند سال پیش فیلترشدن این شبکه دور از ذهن کاربران بود ولی مدتی است که صحبت‌هایی در خصوص فیلتر شدن این شبکه همانند تلگرام وجود دارد. همین موضوع سبب شده است تا تعدادی از کاربران این شبکه کاسته شود و به دنبال راه دیگری برای ادامه فعالیت خود باشند.

از دیگر چالش هایی که در تبلیغات اینستاگرام وجود دارد این است که برای تبلیغ نیاز به فالوور واقعی با تعداد زیاد است؛ در غیر این صورت نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

علاوه‌ بر این تولید محتوا در اینستاگرام هم از اهمیت بسزایی برخوردار است، که هزینه‌های مربوط به خود را دارد. همان طور که گفته شد اینستاگرام یک فضای بصری است و تمام اطلاعات آن حتی نوشته ها هم به صورت تصویر برای کاربران نمایش داده می شود.

محتوای تولیدی شما باید محبوب و جذاب باشد تا توجه کاربران را به خود جلب کند، در غیر این صورت محتوای شما درمیان تعداد بسیاری از محتوای دیگر گم می شود و برآیندی از آن حاصل نمی‌شود. لذا بهتر است برای تولید محتوا هزینه کنید تا  شخصی متخصص برایتان تولید محتوا کرده و یک محتوای خلاقانه و حرفه‌ای ایجاد کند.

نتیجه‌ گیری

با توجه به دلایلی که عنوان شد، و مزایا و معایبی که تبلیغ در اینستاگرام به همراه دارد، در کل می توان گفت با توجه به محبوبیت گسترده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی قطعاً در این زمینه موفق عمل خواهد کرد.

در آخر امیدواریم به پرسش چرا تبلیغات در اینستاگرام ثمربخش است، پاسخ مناسبی داده باشیم. اگر تصمیم دارید تا از اینستاگرام در روند تبلیغاتی برند و کسب و کار خود استفاده کنید می توانید از رشد 360 کمک بگیرید.

معایب تبلیغ در اینستاگرام شامل چه مواردی می شود؟

نیاز به فالوور بسیار- احتمال فیلتر شدن- هزینه های تولید محتوا

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام به چه صورت است؟

تعرفه‌ی تبلیغات در اینستاگرام ثابت نیست و در اکانتهای مختلف با توجه به شرایط آن پیج، متفاوت است.

تبلیغات در اینستاگرام به چند دسته تقسیم می شود؟

انواع تبلیغاتی که در اینستاگرام صورت می‌گیرند عبارتند ازتبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، تبلیغات داستانی، تبلیغات چرخ و فلک، تبلیغات خرید، تبلیغات مجموعه و تبلیغاتIGTV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شانزده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link