چرا تبلیغات در تلگرام

چرا تبلیغات در تلگرام

در سال‌های گذشته پلتفرم های بسیاری برای ارتباط مجازی افراد با یکدیگر ساخته و اجرا شد. یکی از این پلتفرم های پرطرفدار که به سرعت از سراسر جهان کاربر جذب کرد، تلگرام است که همچنان نیز مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار دارد. به طوری که در در فوریه ۲۰۲۱ حدود ۵۰۰ میلیون کاربر جدید به تلگرام پیوستند.

همه این ویژگی‌ها موجب شد که تلگرام به عنوان یک شبکه بزرگ برای تبلیغات موثر و پر بازده شناخته شود. لازم به ذکر است که تبلیغات در این شبکه به شیوه های مختلفی صورت می گیرد که افراد با توجه به نوع کسب و کار و مخاطب هدفشان شیوه‌ی مناسب را انتخاب می کنند.

البته سوالاتی نیز در رابطه با تبلیغ در تلگرام وجود دارد که ما به پاسخ سوالاتی مانند چرا تبلیغات در تلگرام سودمند است و یا تبلیغات در تلگرام چه مزایا و معایبی به همراه دارد، می پردازیم و امیدواریم که اطلاعات مفیدی را را در اختیارتان قرار داده باشیم.

تبلیغات در تلگرام

چرا تبلیغات در تلگرام به این میزان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است؟

امروزه تلگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین پلتفرم ها، برای تبلیغات تجاری است. برای مثال telega.io یک صرافی تبلیغاتی تلگرام است که صاحبان کانال‌های مختلف تلگرام یا ربات ها و تبلیغ کنندگان را به هم متصل می کند.

همانطور که در ابتدا اشاره شد تبلیغ در تلگرام به شیوه های مختلفی صورت می گیرد، که این شیوه ها عبارتند از: تبلیغات توسط افراد تاثیر گذار، روش تبلیغات بازدیدی تلگرام، تبلیغات کلیکی در تلگرام، تبلیغات ثابت و ساعتی تلگرام در کانال های بزرگ، افزایش تعداد اعضای کانال یا خرید ممبر.

شيوه های تبلیغ در تلگرام

اخیراً تلگرام یک پلتفرم تبلیغاتی رسمی را فعال کرده است که بسیار گران است و گفته می شود قرار دادن تبلیغات در آن از ۲ میلیون یورو شروع می‌شود؛ لذا باید برای تبلیغ مقرون به صرفه در تلگرام، به دنبال شیوه های دیگری بود.

برای مثال می توانید از کانال های مرتبط با اهداف تجاری تان کمک بگیرید، اما یکی از سوال هایی که با آن رو به رو هستید این است که “گروه یا کانال قابل اعتماد را چگونه می توان تشخیص داد؟” و این سوال کاملا منطقی است، زیرا همه ادمین‌ها طبق قوانین عمل نمی کنند و حتی برخی کانال‌ها تحت کنترل ربات های جعلی هستند.

این امکان وجود دارد که پس از پرداخت هزینه‌ی ثبت سفارش، توسط تبلیغ کننده ناپدید شوند و در این موارد ممکن است تجربه ناخوشایندی از تبلیغات در کانال های تلگرامی به وجود بیاید و فرصت تجاری عالیه شما از دست برود. درادامه به برخی از روشهای تبلیغ در تلگرام می پردازیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

شيوه های تبلیغ در تلگرام

تبلیغات توسط افراد تاثیر گذار

اینفلوئنسرها به عنوان افراد تاثیرگذار، افراد مورد اعتمادی در زمینه تبلیغات هستند. به طور کلی به افراد تاثیر گذار در هر شبکه ای اینفلوئنسر میگویند.

گرچه در تلگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی، تعداد کمتری اینفلوئنسر وجود دارد، ولی در مجموع، هم از لحاظ اینکه افراد معتمدی هستند و هم از این نظر که تبلیغات توسط آنها تاثیر بسزایی دارد، بسیار سودمندند.

ولی اگر به دنبال تبلیغات تلگرامی ارزان هستید، این نوع تبلیغ به شما توصیه نمی‌شود، زیرا معمولاً اینفلوئنسرها برای ارائه تبلیغات تعرفه بالایی دارند.

تبلیغات بازدیدی تلگرام

به جای روش های هزینه‌ بر می توانید روش تبلیغات بازدیدی را انتخاب کنید، زیرا هم هزینه‌ی نسبتاً به صرفه‌ای دارد و هم هزینه‌ی تبلیغات شما هدفمند صرف می شود. در این روش شما بر اساس تعداد بازدیدی که از تبلیغ شما می شود، هزینه ای را پرداخت می کنید.

در واقع تمام هزینه‌ی شما صرف دیده شدن تبلیغتان می‌شود و هیچ هزینه‌ی اضافی ای نمی پردازید. از دیگر مزایای این روش این است که حتی اگر بودجه‌ی اندکی برای تبلیغ دارید می توانید با این روش تبلیغ، به همان تعداد بازدید که می‌توانید، هزینه کنید.

همچنین با استفاده از آیکون چشمی که در زیر تبلیغ شما نمایش داده می شود، میزان بازدید از تبلیغات را متوجه شوید. برای تبلیغات بازدیدی می توانید از کانال های مرتبط با تبلیغتان کمک بگیرید.

تبلیغات بازدیدی تلگرام

تبلیغات کلیکی تلگرام

در این شیوه از تبلیغ، به ازای هر تعداد کلیکی که روی تبلیغ شما می شود، باید هزینه‌ای را به صاحب آن کانال بپردازید. این روش نسبت به سایر روش ها پر بازده تر و مقرون به صرفه تر است.

این شیوه معمولاً برای افزایش اعضای کانال مناسب نیست، زیرا با کلیک بر روی تبلیغ، کاربر از تلگرام خارج شده و امکان بازگشت مجدد آن کم است. اما از این شیوه می‌توانید برای تبلیغ وب سایت یا معرفی اپلیکیشن استفاده کنید که بسیار سودمند خواهد بود.

تبلیغات ثابت و ساعتی تلگرام

روش دیگر برای تبلیغ مورد نظر‌، شیوه‌ی تبلیغ ثابت و ساعتی است. که در این شیوه مبلغی را به عنوان تعرفه به ادمین می پردازید و تبلیغ شما در بازه‌ی ۱۲ یا ۲۴ ساعته، در کانال مورد نظر قرار داده می‌شود.

از مزایای این سبک این است که می‌توانید زمان تبلیغ خود را، با توجه به مخاطبان هدفتان تنظیم کنید تا بازدهی بهتری به همراه داشته باشد. تعرفه‌ی این نوع تبلیغ مشخص نیست و به عواملی همچون تعداد اعضای کانال، موضوع کانال و هدفمند بودن تبلیغات شما بستگی دارد.

افزایش تعداد اعضای کانال یا خرید ممبر تلگرام

افزایش ممبر معمولاً امری زمان‌بر است و به سادگی نمی توان ممبر کانال را افزایش داد. به همین دلیل برای افزایش اعضای کانال خود، می‌توانید از روش خرید ممبر استفاده کنید.

این روش معمولاً به این منظور استفاده می شود که اعتبار کانال با ازدیاد ممبر، افزایش یافته و سبب می‌شود در تبلیغات به روش های دیگر، افراد راحت تر اعتماد کرده و بازدهی بهتری حاصل شود.

مزایای تبلیغ در تلگرام

  • نرخ تعامل بالاتر

میانگین نرخ بازدید برای کانال تلگرام حدوداً ۲۰ درصد است و این میزان در مقایسه با نرخ تعامل در اینستاگرام با ۳ درصد و فیس بوک با ۴ درصد نرخ بازدید، نرخ تعامل بالاتری را به خود اختصاص می دهد.

  • راحتی

پیام رسانی در تلگرام بسیار آسان بوده و مشکلات ارسال پیام رسان هایی مانند ایمیل را ندارد و شما به سادگی می توانید از طریق این مرورگر پیام ارسال کنید. همین موضوع باعث می شود که کاربران راحت باشند و نتیجه‌ی مطلوبی را از تبلیغات خود به دست آورید.

  • در اختیار قرار دادن آمار جامع

تلگرام به عملکرد کانال در آمار دسترسی رایگان می دهد؛ بنابراین صاحبان هر کسب و کاری     می توانند معیارهای تلگرام را ارزیابی کنند. نرخ رشد، نرخ تعامل، بازدیدها، زبان اعضا و… از جمله آمارهایی هستند که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

  • افزایش اعتبار

تبلیغات گسترده در تلگرام سبب می شود نه تنها مخاطبان شما افزایش یابد، بلکه کانال شما شناخت تر شده و اعتبار زیادی را کسب کند. بنابراین این روش می‌تواند باعث شود که مخاطبانتان راحت تر بتوانند به شما اعتماد کنند.

  • عدم ریزش ممبر

اگر با استفاده از تبلیغ بتوانید ممبرهای واقعی را جذب کنید؛ این منبرها واقعی و فعال، و در بسیاری از موارد، بدون ریزش خواهند بود. این خود سبب می‌شود تا مخاطبان بیشتری با شما در تعامل باشند.

البته با وجود مزایای که عنوان شد، امروزه فیلتر شدن این شبکه از معایبی است که سبب شده، تا برخی مخاطبان نتوانند به درستی به محتوا دسترسی پیدا کند و این یکی از بزرگترین مشکلات تبلیغات در تلگرام است.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد، تلگرام پیام رسانی با ویژگی‌های منحصر به فرد است، که با تبلیغ در این پلتفرم، به راحتی می توانید به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کرده و محصول یا سرویس خود را به آنها معرفی کنید.

در آخر با توجه به مزایا و ویژگی هایی که عنوان شد، امیدواریم به پاسخ “چرا تبلیغات در تلگرام سودمند است” رسیده باشید. اگر با خواندن این مطلب به فکر راه اندازی تبلیغات تلگرامی افتاده اید، برای راهنمایی و یافتن اطلاعات بیشتر می توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 همکاری خود را آغاز کنید.

مزایای تبلیغ در تلگرام شامل چه مواردی است؟

عدم ریزش ممبر- افزایش اعتبار- در اختیار داشتن آمار- نرخ تعامل بالاتر- راحتی و آسودگی کار

شيوه های تبلیغ در تلگرام شامل چه مواردی است؟

تبلیغات توسط افراد تاثیر گذار_ تبلیغات بازدیدی تلگرام_ تبلیغات کلیکی تلگرام_ تبلیغات ثابت و ساعتی تلگرام

نحوه عملکرد تبلیغات کلیدی به چه صورت است؟

در این شیوه از تبلیغ، به ازای هر تعداد کلیکی که روی تبلیغ شما می شود، باید هزینه‌ای را به صاحب آن کانال بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − نه =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link