چرا تبلیغم را در جستجوی گوگل نمی بینم؟

چرا تبلیغم را در جستجوی گوگل نمی بینم؟

تبلیغات یکی از مهم ترین المان هابی است که به دیده شدن بیشتر کمک شایانی می کند. شاید چنین مشکلی نیز برای شما پیش آمده باشد که تبلیغ خود را در گوگل ادز ایجاد کنید و منتظر نمایش آن در نتایج جستجوی گوگل باشید.

اما بعد از مدتی متوجه شوید که تبلیغتان در جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شود. در ادامه این مطلب با بررسی هفت دلیل به سوال چرا تبلیغم را در جستجوی گوگل نمی بینم؟ پاسخ خواهیم داد.

چرا تبلیغم را در جستجوی گوگل نمی بینم؟

7 دلیل عدم نمایش تبلیغات در جستجوی گوگل

در پاسخ به این سوال که چرا تبلیغم را در جستجوی گوگل نمی بینم؟ می توان گفت دلایل اصلی عدم نمایش تبلیغ شما در جستجوی گوگل به شرح زیر هستند.

  • به اتمام رسیدن بودجه روزانه

در این مورد ممکن است که بودجه روزانه شما برای یک کمپین خاص تمام شده باشد. اگر بودجه خود را به نحوی تنظیم کرده باشید که با سرعت بیشتری مصرف شود، این اتفاق خواهد افتاد.

برای رفع این مشکل باید بودجه روزانه خود را افزایش دهید تا مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد به عنوان مثال زمانبندی تبلیغات را برای شروع نمایش به جای ساعت 12 بامداد روی 9 صبح تنظیم کنید.

  • متوقف شدن کمپین‌ ها

اینکه اخیرا کمپین یا ادگروپ مرتبط با تبلیغاتتان متوقف شده باشد نیز یکی از دلایل عدم نمایش تبلیغات است و می تواند اولین پاسخ برای سوال چرا تبلیغم را در جستجوی گوگل نمی بینم؟ باشد.

شاید کمپین یا ادگروپتان را به علت عملکرد ضعیفش برای یک دوره زمانی مشخص متوقف کرده ‌اید و بعد فراموش کرده باشید، در این صورت باید آن را دوباره فعال سازید.

  • تنظیم هدف گیری موقعیت

گاهی هم ممکن است تبلیغات شما بر اساس موقعیتی که در آن هستید، نشان داده نشود یا حتی زمان تنظیم تبلیغ موقعیتی را هدف قرار داده باشید که در آن قرار نگرفته اید. در این صورت اگر موقعیت انتخابیتان به غیر از موقعیتی است که در ادوردز تنظیم کرده اید، مسلما آن را مشاهده نخواهید کرد.

  • مسدود شدن IP های داخلی

یکی از دلایلی که می تواند به ما کمک کند تا متوجه شویم چرا تبلیغات خود را همیشه در گوگل نمی بینم لغو مسدود بودن  آی پی است. برخی از افراد ممکن است آی پی آدرس مورد نظر خود را مسدود کرده باشند به این علت که از بروز بازدید های ناخواسته جلوگیری کنند.

برای اینکه این گزینه را مورد بررسی قرار بدهید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که IP خود را می‌دانید. در این صورت اگر می خواهید تبلیغ تنظیم شده خودتان را مشاهده کنید، به تنظیمات کمپین بروید و IP خود را از لیست exclusions پاک کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

  • عدم تایید کلمات کلیدی مورد نظر

گاهی ممکن است قصد داشته باشید کلیدواژه هایی را مورد استفاده قرار بدهید که بر خلاف سیاست های تبلیغات در گوگل ادوردز باشد. در این صورت کلمات کلیدی شما از طرف ادوردز رد شده و تبلیغات شما نمایش داده نخواهد شد. معمولا می توانید کلمات کلیدی تایید نشده توسط گوگل ادورز را در ستون status مشاهده کنید.

در پاره ای از موارد نیز، سیستم ادوردز به صورت اشتباهی کلمات کلیدی که باید تایید می شدند را رد می کند. بنابراین سعی کنید که این مسئله را نیز مورد بررسی قرار دهید و از تیم گوگل ادوردز کمک بگیرید.

  • عدم تایید متن تبلیغاتی

گاهی ممکن است متن تبلیغاتی شما توسط گوگل ادوردز تایید نشود. دلیل احتمالی این امر این است که تبلیغ شما در شبکه جستجو مجاز نیست و با سیاست های تبلیغاتی در گوگل ادوردز سازگار نیست.

اما احتمال دیگری که وجود دارد این است که فرمت متن تبلیغاتی شما با راهنمایی ها و دستورالعمل های گوگل ادوردز سازگار و هماهنگ نیست. اما این دلایل تنها برخی از دلایل عدم نمایش تبلیغات هستند.

بنابراین اگر متن شما مطابق با سیاست های تبلیغاتی گوگل ادوردز نباشد، بهتر است که آن را از لیست خود خارج کرده یا اگر اطمینان دارید که مشکلی در متن تبلیغاتی وجود ندارد، به صورت دستی از تیم ادوردز درخواست کنید آن را دوباره مرور کنند.

چرا تبلیغم را در جستجوی گوگل نمی بینم؟

  • مشکلاتی مبتنی بر منطبق بودن کلمات کلیدی

اگر شما کلمات کلیدی مشابهی را در گروه های تبلیغاتی متفاوت بارگذاری می کنید و هنوز هم پاسخی برای سوال چرا تبلیغم را در جستجوی گوگل نمی بینم؟ نیافته اید، باید بگوییم یکی از دلایل دقیقا همین موضوع است؛ ممکن است که تبلیغ نا مناسبی برای کلیدواژه های جستجو شده نشان داده شود.

این مسئله به این علت است که سیستم ادوردز، به درستی کار نمی کند و این اتفاق بیشتر در اکانت های بزرگ رخ می دهد. پس اگر با این مشکل مواجه شدید، کلمات کلیدی منفی خاصی را در سطح گروه ادوردز به کار بگیرید تا گروه تبلیغاتی به طور یکسان و مشابه برای کلید واژه مورد نظر نشان داده نشود.

سخن پایانی

در این گفتار در پاسخ به سوال  چرا تبلیغم را در جستجوی گوگل نمی بینم؟ توضیحاتی ارائه شد. این مشکل ممکن است به  دلایل متفاوتی رخ بدهد، هفت دلیل بررسی شده در این مقاله رایج ترین دلایل بروز این مشکل هستند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد ۳۶۰ یک مجموعه خلاق و پویا در زمینه انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مدیا است که می تواند به شما در رفع مشکلاتی مانند دیده نشدن تبلیغات در گوگل آدز، عدم بازدهی مناسب تبلیغات و… کمک کند.

رشد ۳۶۰ هم­چنین در زمینه سئو حرفه ای، تولید محتوا، برندینگ، عکاسی حرفه ای و… خدمات ارزنده ای ارائه می دهند. اگر شما هم مشتاق دیده شدن بیشتر و سبقت گرفتن از رقبا در کسب و کار آنلاینتان هستید با آژانس دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ ارتباط برقرار کنید تا با خلق تجربه کاربری منحصر به فرد برای مشتریان به جمع حرفه ای ها ملحق شوید.

چگونه در گوگل ادز برای یک کمپین جستجو بودجه کلی اختصاص بدهم؟

برای این کار تنها امکان تعیین بودجه روزانه برای کمپین ها وجود دارد. بنابراین برای اینکه کمپین مورد نظر شما بعد از مصرف بودجه مشخصی متوقف شود باید از اسکریپت برای توقف آن استفاده کنید.

چرا با وجود عدم اعمال محدودیت جغرافیایی تبلیغات من در برخی کشور ها نمایش داده نمی شود؟

در پاره ای از مواقع گوگل ادورزد با توجه به متن و موضوع تبلیغات شما، نمایش آن را برای برخی کشور ها محدود می کند.

چگونه از وضعیت کمپین تبلیغاتی خود مطلع شوم؟

بعد از فعال سازی تبلیغات، گزارش عملکرد کمپین تبلیغاتی شما به طور روزانه، هفتگی و ماهانه به ایمیل شما ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link