چطور از گوگل ادز به درستی استفاده کنیم؟

چطور از گوگل ادز به درستی استفاده کنیم؟

یکی از بزرگ ترین چالش های امروزی صاحبان سایت ها، این است که از میلیون ها وب سایت موجود که دارای کتگوری و فعالیت مشابهی می باشند، به عنوان مرجع معتبر و قابل اعتماد مورد استفاده قرار گیرند. این موضوع به خصوص در کسب و کارها، با شدت گرفتن رقابت در سطح وب، دشوارتر شده است.

شرکت جهانی گوگل به عنوان پلتفرمی که قدرت اصلی وب را به دست گرفته است، امکان دیگری تحت عنوان گوگل ادز را در اختیار کاربرانش قرار داده که به آن ها اجازه می دهد با صرف هزینه ای منصفانه، سایت خود در بستر وب را تبلیغ نمایند.

تاریخچه گوگل ادز به سال 2000 باز می گردد، زمانی که تحت عنوان گوگل ادوردز پس از دست یابی گوگل به شهرت جهانی قابل توجه، معرفی گردید. از سال 2018 عنوان خود را به گوگل ادز تغییر داد.

شاید خیلی از شما صاحبان کسب و کارهای کوچک و حتی بزرگ، هنوز هم با گوگل ادز و نحوه استفاده درست از آن آشنا نباشید. پس بهتر در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید. همچنین به منظور بالا بردن سطح اطلاعات شما علاقه مندان به حوزه سایت و سئو، مقالات دیگری در رشد 360 تهیه شده اند که می توانید از آن ها نیز بازدید نمایید.

گوگل ادز و انواع آن

با زبان ساده، گوگل ادز (Google Ads)، از برترین ابزارها و پلتفرم های تبلیغ محصول و کسب و کار به حساب می آید. این امکان توسط گوگل به کاربران خود داده شده تا دیگر در یافتن مرجعی جهت تبلیغ کسب و کارشان با چالش روبرو نباشند، البته خود گوگل نیز سود قابل ملاحظه ای از این تبلیغ ها خواهد نمود.

گوگل ادز و انواع آن

به طور کلی تبلیغ هایی که به واسطه گوگل ادز در بستر وب انتشار می یابند، به دو شکل قابل درخواست هستند:

  • تبلیغات در شبکه جستجو (Search Network)

حتماً به هنگام جستجوهای خود، به لینک هایی که همیشه در ابتدای موتور جستجو نمایش داده می شوند و علامت Ad را نیز دارا می باشند، توجه نموده و نسبت به آن ها کنجکاو شده اید. در واقع این آپشن با پرداخت هزینه ای به گوگل، برای وب سایت شما تا مدت زمانی امکان پذیر خواهد بود.

البته تصور نکنید که هر سایتی می تواند با پرداخت این هزینه به رتبه نخست گوگل دست یابد. الگوریتم های گوگل همچنان صفحات شما را آنالیز خواهند نمود و بایستی شایستگی خود در قرارگیری در این رتبه را به خوبی اثبات نمایید. پس تصور نکنید که این کار یک راه فرار از اصول سئو برای شماست!

جالب است بدانید که این نوع تبلیغ در گوگل مپ و گوگل شاپینگ (که در کشور ما تحریم است) نیز انجام می پذیرد.

  • تبلیغات در شبکه نمایشی (Display Network)

اما اگر قصد دارید تا تبلیغ خود را به صورت بنر تصویری یا ویدئویی در وب سایت ها، اپلیکیشن ها و حتی دیگر پلتفرم های گوگل در معرض دید بگذارید، بهترین انتخاب شما، تبلیغات در شبکه نمایشی خواهد بود.

معروف ترین پلتفرم این نوع تبلیغ، یوتیوب است که امروزه توسط میلیاردها کاربر از سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با رعایت برخی نکات، به راحتی تبلیغ خود را پیش از پخش ویدئوی مورد نظر خود در یوتیوب، به نمایش بگذارید.

مزایای استفاده درست از گوگل ادز

اگر از کاربران ثابت امکانات شرکت گوگل باشید، به خوبی می دانید که امکانات خدمات آن را در هیچ کجا نخواهید یافت! به طور شک آپشن های گوگل ادز و محبوبیت میلیونی آن ها، باعث شده اند تا این امکان امروزه به مرزی بین موفقیت و شکست یک کسب و کار مبدل شود.

همچنین بهتر است بدانید که میانگین نرخ بازگشت سرمایه در گوگل، چیزی در حدود 700 درصد اعلام شده است که در واقع نتیجه استفاده 246 میلیون کاربر به ازای هر روز با 3.5 میلیارد بازدید به ازای هر تبلیغ می باشد!

مزایای استفاده درست از گوگل ادز

پرداخت در گوگل ادز به چه صورت انجام می شود؟

شما در این پلتفرم ملزم به پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) می باشید، یعنی اگر کاربری به کلیک بر روی تبلیغ شما ترغیب گردد و سرانجام آن را به انجام برساند، هزینه ای برای شما انداخته خواهد شد.

البته روش های پرداخت در گوگل ادز تنها به این مورد محدود نمی شود. دیگر روش های پرداخت در این پلتفرم عبارت اند از:

  • پرداخت به ازای عضویت کاربر
  • پرداخت به ازای خرید
  • پرداخت به ازای پر نمودن یک فرم خاص
  • پرداخت به ازای هر 1000 بار بازدید از تبلیغ (CPM) که برای معرفی برند یا محصولی نوپا طراحی شده است

تبلیغ و دیجیتال مارکتینگ با رشد 360

اهمیت و حساسیت برخورداری از تبلیغات و بازاریابی دیجیتال مناسب برای سایت، امروزه بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

از سویی دیگر، بهینه سازی ارگانیک یا همان صعود سایت بدون هیچگونه تبلیغ، بسیار دشوار بوده و زمان زیادی را می طلبد.

در واقع اگر می خواهید کسب و کار شما در سطح وب بیشتر شناخته شود، بایستی تنها به رعایت اصول سئو اکتفا ننموده و بودجه ای را به تبلیغ نمودن برند خود در سطح وب و شبکه های مجازی اختصاص دهید. اما آیا هر تبلیغی می تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند؟!

رشد 360 اینجاست تا رویای رشد کسب و کار اینترنتی تان را تحقق بخشید! ما در کادر خود، حرفه ترین های حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ را به کار بسته ایم تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با مؤثرترین اصول و تکنیک ها، سایت شما را به بالاترین صفحات گوگل هدایت کنند و طیف مشتریانتان را گسترش دهند.

تفاوت گوگل ادز با گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادز برای کسانی است که قصد نمایش تبلیغ سایتشان در صفحه اول جستجوگر گوگل یا دیگر سایت ها را دارند، حال آن که گوگل ادسنس به میزبان تبلیغ این افراد اختصاص دارد.

آیا استفاده درست از گوگل ادز به تنهایی می تواند کسب و کار مورد نظر را رشد دهد؟

تأثیر گوگل ادز در پیشرفت کسب و کار شما از هیچکس پنهان نیست، اما هیچ گاه نبایستی جایگاه اصول سئوی سایت و محتوای آن در موفقیت روز افزون وب سایت را نادیده گرفت.

قیمت گذاری خود گوگل بهتر است یا دستی؟

شما می توانید سقف بودجه را به صورت دستی تعیین نمایید تا سیستم قیمت گذاری شناور توسط گوگل انتخاب شود، اما در نوع خودکار، گوگل براساس رقبایتان قیمت را تعیین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link