راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما

راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت جدید دارید، قطعا باید بدانید بازدهی سایت شما ارتباط مستقیمی با انجام درست سئو اولیه دارد. بنابراین برای اینکه شما بتوانید در بین گستردگی و نیاز به اقدامات گوناگون، تمام موارد مربوط به سئوی داخلی وب سایتتان را انجام دهید، چک لیستی برای سئو سایت شما نیاز است.

در ادامه برای راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما آماده کرده ایم.

راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما

اهمیت چک لیست سئو هنگام راه اندازی وب سایت

اگر می خواهید وب سایتی را راه اندازی کنید و می خواهید در نتایج جست و جوی گوگل ظاهر شود، بای از چک لیست سئو استفاده کنید. چک لیست سئو هنگام راه اندازی وب سایت از این جهت اهمیت دارد که در اختیار داشتن آن، به شما کمک می کند تا سئو سایتتان را به خوبی بسنجید و یک بررسی کلی بر سئو سایتتان داشته باشید.

از همین ابتدای کار موارد و اقداماتی که رعایت نکرده اید و به آن توجه نداشته اید را شناسایی کنید. در ادامه مقاله اقداماتی برای راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما آماده کرده ایم که در بهینه سازی سئو سایتتان و دیده شدن سایتتان در نتایج گوگل بسیار تاثیر گذار هستند.

بهترین چک لیست سئو برای راه اندازی وب سایت

در ادامه برای راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما تعریف شده است که شامل اقدامات مهمی در زمینه بهینه سازی محتوا وب سایت شما برای موتور های جست و جو است.

  • کلمات کلیدی

مهم ترین اقدام برای راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما یافتن کلمات و عبارت هایی است که کاربران در  هنگام جستجو در گوگل وارد می کنند. شما در ابتدا باید سعی کنید این کلمات کلیدی را  بشناسید و از آن ها در بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

لذا سعی کنید که در هر صفحه از سایت خود از یک کلمه کلیدی مناسب بهره بگیرید. شما می توانید از کلمات کلیدی که جستجوی آن ها در بین کاربران خیلی بالا نیست هم استفاده کنید.

  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه سایت

استفاده از عنوانی جذاب، کوتاه و مفید و هم­چنین به کارگیری آن در عنوان صفحه سایت شما باعث بهبود رتبه سایت و افزایش نرخ کلیک CTR سایتتان خواهد شد. استفاده از ویژگی هایی که برای عنوان گفته شد، مخاطبان و کاربران زیادی را به سمت سایتتان می کشاند و همین امر نرخ کلیک را افزایش می دهد.

  • استفاده از تعداد کلمات کلیدی مناسب در متن

توجه داشته باشید که در هر صفحه از متن سایت خود باید حداقل 300 کلمه محتوا بنویسید و از کلمات کلیدی  هم چندین بار در متن استفاده کنید.

  • به کارگیری مترادف کلمات

از آنجایی که گوگل یک جستجو کننده بسیار پیشرفته می باشد، همواره در حال تغییر است و اغلب اوقات نمی تواند تمامی کلمات کلیدی در محتوا را بشناسد که استفاده از مترادف کلمات کلیدی راه حل این مشکل خواهد بود.

  • به کارگیری تگ ALT

یکی دیگر از اقدامات مهم برای راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما به کارگیری از تگ ALT است. هنگامی که تصویر یا رسانه جدیدی را در محتوای صفحه خود بارگذاری می کنید، با استفاده از تگ ALT می توانید متن جایگزین را به جای رسانه های بارگذاری شده در وردپرس قرار دهید.

به این علت که موتور جستجو قادر نیست تصاویر را جستجو کند. در واقع این تگ عمل جست و جو بر اساس تصاویر غیر متنی را برای شما تبدیل به متن با استفاده از کلمه کلیدی مربوط به متن نوشتاری می کند و به این ترتیب کار جستجو را در موتور جستجو راحت تر می کند.

راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما

  • بهینه سازی تصاویر

یکی دیگر از اقدامات پیشنهادی ما برای راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما بهینه سازی تصاویر می باشد.

این مورد از عامل های رتبه بندی و معیار های گوگل است که باید حتما آن ها را چک کنید. برای این کار شما می توانید از افزونه های متعددی به منظور بهینه سازی تصاویر استفاده کنید.

  • چک کردن هاست

در نهایت آخرین اقدام پیشنهادی ما برای راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما چک کردن هاست است. این مورد هم به نوبه خود به بهبود سئو سایت شما کمک می کند و به مرور زمان شرکت و وبسایت شما گسترش پیدا می کند.

سخن پایانی

در این مقاله برای راه اندازی وب سایت جدید؛ یک چک لیست سئو برای شما قرار دادیم. چک لیست سئو سایت می تواند دارای چندین اقدام دیگر نیز باشد که در این مقاله ذکر نشدند ولی همین موارد ذکر شده در متن نیز به تنهایی تاثیرات بسیاری بر سئو سایت تازه راه اندازی شده شما دارند.

شما می توانید تمامی امور سایت خود را در رابطه با سئو سایت، محتوا نویسی و… به مجموعه رشد 360 بسپارید. مجموعه رشد ۳۶۰ با بیش از ده سال سابقه درخشان در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، عکاسی حرفه ای و… خدمات ارزنده ای را به مخاطبان خود ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت رشد ۳۶۰ مراجعه کنید.

چک لیست سئو چیست؟

در واقع چک لیست سئو لیستی از تمام نکات و کار های مهمی است که باید برای بهینه‌ سازی سایت انجام داد تا بتوان در جهت اهداف خود از رقبا پیشی گرفت.

چک لیست سئو سایت شامل چه مواردی است؟

این چک لیست شامل تحقیق کلمات کلیدی، چک لیست سئو محتوا، معرفی عناصر اصلی سئو، چک لیست اولیه سئو، سئو تکنیکال، سئو داخلی و ساخت بک لینک.

نحوه استفاده از چک لیست سئو سایت چگونه است؟

چک لیست سئو یک فرایندی است که باید ابتدا در آن کار های اصلی انجام شود و بعد به صورت دوره ‌ای و سپس برای هر صفحه‌ای که در سایت ایجاد می کنید این موارد را نیز انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link