چگونه امنیت وردپرس را بالا ببریم

چگونه امنیت وردپرس را بالا ببریم

افزایش امنیت وردپرس دارای تکنیک های گوناگونی است. از جمله دغدغه هایی می باشد که برای بسیاری از مالکان وب سایت ها مطرح است.

سوالی پس از راه اندازی سایت که از طرف مالک وبسایت مطرح می  شود این است که چگونه افزایش امنیت وردپرس را تامین کنیم یا بالا ببریم. شما در ابتدا برای افزایش امنیت وردپرس می توانید به موارد زیر توجه کنید.

  • قالب را آپدیت کنید

 در حقیقت آپدیت قالب های وردپرس از گام های مهم برای افزایش امنیت وردپرس است. شما برای این کار باید سایت خود را متناسب با آخرین استانداردهایی که ارائه شده است به روز رسانی کنید. در هر نسخه جدید امنیت وردپرس مورد بررسی قرار می گیرد و بهتر است سایت خود را همواره به روز نگه دارید.

در هنگام آپدیت کردن قالب ها ممکن است پلاگین ها با نسخه جدید آپدیت همخوانی نداشته باشند، شما برای رفع مشکل می توانید پلاگین یا قالب را جایگزین کنید.

 

  • ایجاد یک پروفایل جدید

قدم بعدی ایجاد یک پروفایل جدید است. توجه داشته باشید که با استفاده از رمز عبور پیش فرض احتمال هک شدن سایت شما وجود دارد، چرا که اولین چیزی که به ذهن هکرها می رسد رمزهای پیش فرض است. به همین دلیل بهتر است در قسمت کاربران و اضافه کردن کاربر جدید یک کاربر جدید اضافه کنید.

برای افزایش امنیت، شما می توانید یک رمز طولانی و پیچیده درست کنید. در حقیقت ایجاد یک پسورد پیچیده نه تنها برای امنیت وردپرس مهم است بلکه برای همه شبکه های اجتماعی و امنیت سایت مهم می باشد.

توجه داشته باشید که از کلمات کلیدی آسان و قابل حدس استفاده نکنید چون هکرها وب سایت هایی را که دارای پسورد آسان هستند را به راحتی هک می کنند به همین دلیل بهتر است از پسوردی استفاده کنید که ترکیبی از حروف و اعداد و عبارات باشد.

برای اینکه بتوانید یک رمز عبور پیچیده و سخت ایجاد کنید می توانید از حروف بزرگ و کوچک علائم گوناگون و اعداد استفاده کنید. همچنین می توانید برای تولید رمز عبور های پیچیده و سخت از پلاگین استفاده کنید.

  • افزایش امنیت یک هاست قوی

قدم بعدی برای افزایش امنیت، یک هاست قوی است. متاسفانه به دلیل هزینه بر بودن استفاده از هاست بیشتر صاحبان وب سایت و کسب و کار از آن استفاده نمی کنند.

به دنبال هزینه کم هستند و همین دلیل موجب شده است که امنیت سایت آن ها به خطر بیفتد. اما توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید امنیت وردپرس خود را افزایش دهید به یک هاست قوی و حرفه ای نیاز دارید.

افزایش امنیت یک هاست قوی

  • پلاگین های امنیتی را فعال کنید

در قدم بعدی شما می توانید پلاگین های امنیتی را فعال کنید. برای استفاده از پلاگین می توانید در سایت رسمی ورد پرس در قسمت پلاگین به آن ها دسترسی کامل داشته باشید . خوشبختانه در حوزه امنیت پلاگین های بسیار زیادی وجود دارد و شما می توانید از پلاگین های معروف مانند all in one wp security , Firewall iThemes security استفاده کنید.

پلاگین های امنیتی را فعال کنید

  • تعداد ورود را محدود کنید

شما برای افزایش امنیت همچنین می توانید اقدام به محدود کردن تعداد دفعات ورود کنید. توجه داشته باشید که هکرها هنگامی که به صفحه ورود وب سایت شما مراجعه می کنند، به صورت مکرر شروع به تست کردن رمزهای عبور می کنند و حتی بعضی از هکرها برای انجام این کار از ربات استفاده می کنند، تا بتوانند به راحتی به رمز شما دسترسی داشته باشند.

شما با محدود کردن تعداد دفعات ورود می توانید از این عمل جلوگیری کنید. سپس آدرس هایی که به صورت مکرر اقدام به استفاده از رمز عبور های گوناگون می کنند را بلاک کرده یا در لیست سیاه قرار دهید.

  • تنظیم اعتبار دو سطحی

روش دیگر تنظیم اعتبار سنجی دو سطحی است. برای اینکه اعتبار دو سطحی را تایید کنید می  توانید از پلاگین های گوناگون استفاده کنید  .

  • مخفی کردن نسخه وردپرس

البته راه های دیگری مانند مخفی کردن نسخه وردپرس وجود دارد. توجه داشته باشید که از جمله کارهایی که طرح ها انجام می دهند شناسایی سی ام اس در سایت شما است و به همین دلیل بهتر است نسخه وردپرس خود را مخفی کنید تا اطلاعات در اختیار هکرها قرار نگیرد.

  • تهیه کردن نسخه پشتیبان

البته می  توانید یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود تعبیه کنید. در حقیقت احتمال هک شدن سایت ها همواره وجود داشته است. البته توجه داشته باشید که تهیه نسخه پشتیبان یک راهکار برای جلوگیری از هک شدن نمی باشد اما در صورتی که سایت شما هک شد می توانید در زمان کوتاهی کلیه اطلاعات خود را بازیابی کنید.

 

خدمات مجموعه رشد 360 در حوزه سایت

از جمله خدماتی که مجموعه رشد ۳۶۰ در حوزه سایت انجام می دهند می توان به ثبت دامنه و افزایش امنیت وردپرس و طراحی سایت اشاره کرد. مجموعه رشد ۳۶۰ همچنین اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی و پشتیبانی وب سایت می کند .

مجموعه مذکور یک مجموعه قوی بوده که با توجه به تاثیر مثبت وب  سایت در درآمد اصلی شرکت ها اقدام به طراحی وب سایت برای رشد کسب و کار افراد می کند. طراحان و متخصصین مجموعه رشد ۳۶۰ از تمام تجربیات و تلاش خود برای پیاده سازی و طراحی سایت مطابق با سلیقه مشتری استفاده می کنند.

سایتی که توسط تیم رشد ۳۶۰ طراحی می  شود ریسپانسیو بوده و این سایت در تمام دستگاه ها نمایش داده می شود. طراحی سایت برای همه کسب و کارها انجام می  شود و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. سایت طراحی شده سرعت بالایی دارد و به دلیل داشتن ویژگی های ممتاز، رتبه ی آن در گوگل افزایش پیدا می کند.

سخن پایانی 

افزایش امنیت وردپرس از جمله نگرانی های مالکان وب سایت ها است. خوشبختانه برای افزایش امنیت وردپرس راهکارهایی وجود دارد. از جمله این راهکارها می توان به آپدیت قالب های وردپرس اشاره کرد.

البته راهکارهای دیگری نظیر پشتیبان گیری از وب سایت و تایید اعتبار دو سطحی و استفاده از یک هاست قوی است. همچنین برای افزایش امنیت می  توانید یک پروفایل جدید ایجاد کنید یا اینکه می توانید رمز عبور سخت و پیچیده ای تولید کنید . چرا که استفاده از رمز عبور پیش فرض در سایت ها موجب بالا رفتن احتمال هک شدن سایت می شود.

خدمات مجموعه 360 چیست ؟

از خدمات تیم 360 می توان به افزایش امنیت وردپرس و طراحی سایت اشاره کرد.

چگونه می توانیم امنیت وردپرس را بالا ببریم ؟

برای بالا بردن امنیت شما می توانید تعداد دفعات ورود را محدود کرده یا اینکه می توانید نسخه وردپرس را مخفی کنید.

ویژگی سایت های طراحی شده توسط مجموعه 360 چیست ؟

سایت طراحی شده دارای سرعت بالای هستند و به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد دارای رتبه بالایی در گوگل می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یازده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link