چگونه با پریمیر موشن گرافیک بسازیم

چگونه با پریمیر موشن گرافیک بسازیم

به نظر شما می توان با پریمیر موشن گرافیک ساخت؟ بله می توان با پریمیر موشن گرافیک ساخت و کاری شدنی است. اما افراد زیادی هستند که پریمیر را دست کم می گیرند و جواب آن ها به این سوال منفی است.

دلیل جواب منفی این افراد جز این که به نرم افزار پریمیر مسلط نیستند و همچنین به گرافیک تسلط ندارند چیز دیگری نخواهد بود.  اما برای شروع ساخت یک موشن گرافیک با نرم افزار پریمیر می بایست یک سری اصول و قواعد را رعایت کنید تا بتوانید این فرآیند را به درستی طی کنید.

ما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه با پریمیر موشن گرافیک بسازیم و تمامی پیش نیاز ها و اصول را برای شما شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

 

نرم افزار ادوبی پریمیر چیست؟

نرم افزار ادوبی پریمیر یک نرم افزار ویرایش ویدیو محسوب می شود که ساخت شرکت ادوبی است. این نرم افزار برای اولین بار در سال 1991 تولید شد و نسخه اپدیت شده آن نیز در سال 2003 وارد بازار شد.

این نرم افزار برای افراد حرفه ای  مناسب تر است. همچنین ادوبی پریمیر با سایر نرم افزار های ادوبی رابطه مستقیم دارد و بدون ایجاد وقفه این امکان را به کاربر می دهد تا کار خود را پیش ببرد.

نرم افزار ادوبی پریمیر چیست

موشن گرافیک چیست؟

به ویدیو هایی که یک پیام و یا محتوا را به حالت متحرک به کاربر منقل می کنند موشن گرافیک می گویند. به معنای ساده تر موشن گرافیک یعنی یک گرافیک با حرکت که برای انتقال پیامی از آن استفاده می شود.

اصولا در موشن گرافیک ها از تصویر های واقعی استفاده نمی کنند و برای طراحی گرافیک آن ها از نرم افزار های گرافیکی استفاده می کنند. انتقال پیام و یک محتوا با چنین روشی بسیار مناسب و خوب است. چرا که می توان محتوای درخواستی را به سرعت بیشتر و زمان کمتری و همچنین به شکل تاثیر گذار تری به مخاطب منتقل کرد.

موشن گرافیک چیست

چگونه با پریمیر موشن گرافیک بسازیم

برای ساخت موشن گرافیک با استفاده از نرم افزار پریمیر می بایست ابتدا به طور کاملا حرفه ای به این نرم افزار مسلط باشید. برخی افراد هستند که تنها با یاد گیری بخشی از پریمیر خود را استاد این نرم افزار می دانند و با غرور می گویند نرم افزار پریمیر را بلد هستم در نتیجه موشن گرافیک کار سختی نیست.

این جمله کذب است و فقط یه توهم بر خواسته از غرور است. دنیای موشن گرافیک با دنیای ساخت کلیپ های تصویری، ویدیو ها، تیزر های تبلیغاتی و… متفاوت است. در پروژه های ذکر شده شما می بایست ویدیو ها را بخش بخش کنید، افکت گذاری کنید، سر ضرب بگیرید و… همچنین یک مدت زمان طولانی تر برای پروژه خواهید داشت.

اما در موشن گرافیک شما می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن هدف و پیام مشخص شده را به کاربر منتقل کنید. به طور خلاصه تر می توان گفت اگر می خواهید با پریمیر موشن گرافیک بسازید باید دانش قبلی خود را برای مدت زمانی  کنار بگذارید و به طور حرفه ای تری یادگیری پریمیر را شروع کنید.

همانطور که گفته شد برای شروع ساخت موشن گرافیک با پریمیر می بایست ابتدا به نرم افزار پریمیر مسلط شوید. پس از تسلط به پریمیر می بایست طراحی پوستر و گرافیک با نرم افزار ادوب فتوشاپ را نیز فرا بگیرید.

سپس می بایست به طور مقدماتی به نرم افزار گرافیکی افتر افکت مسلط شد که این مهارت برای ساخت موشن گرافیک های دو بعدی بسیار کاربردی است.

تایپو گرافی در افتر افکت نیز مهارت ضروری برای شروع ساخت موشن گرافیک در پریمیر است. تایپو گرافی بخش مهم و اساسی در موشن گرافیک محسوب می شود پس می بایست به خوبی بر روی آن تسلط داشته باشید.

یادگیری موشن گرافیک سه بعدی نیز برای ادامه کار ضروری است و در نهایت شما می توانید شروع به ساخت موشن گرافیک  در نرم افزار ادوب پریمیر کنید.

 

موشن گرافیک با پریمیر برای چه کسانی مناسب است؟

اولین دسته از افراد که موشن گرافیک با پریمیر برای آن ها قطعا مفید خواهد بود کسانی هستند که تیزر های تبلیغاتی نیاز دارند. بهتر است بگوییم کسب و کار ها و برند ها. دسته بعد افرادی هستند که به ساخت موشن گرافیک تمایل دارند.

مستند سازان، معلمان و مدرسین، تولید کنندگان موزیک ویدئو و تدوین گران ویدیو ها دسته های دیگری هستند که این مهارت برای آن ها مفید خواهد بود.

موشن گرافیک و رشد

طرح های  موشن گرافیکی بسیاری در محیط اطراف ما دیده می شود.  تلویزیون، تبلیغ ها، شبکه های اجتماعی و بسیاری دیگر از مکان ها و سوشال مدیا ها مکان هایی هستند که ما در آن ها موشن گرافیک را مشاهده می کنیم.

همانطور که گفته شد موشن گرافیک یک ویدئو کوتاه دارای حرکت است که از زیر مجموعه های انیمیشن هم محسوب می شود.

لازم به ذکر است که موشن گرافیک برای تبلیغ های شرکت ها و ایجاد یک برند و با هدف انتقال یک پیام و مفهوم کاملا هدفمند برای کاربر های هدف ساخته و تولید می شود. که این مورد از تفاوت های موشن گرافیک با انیمیشن محسوب می شود.

از دیگر تفاوت های موشن گرافیک با انیمیشن می توان به مدت زمان آن اشاره کرد در موشن گرافیک زمان کوتاه تری صرف می شود و بلعکس در انیمیشن به علت داستانی که وجود دارد زمان نمایش طولانی تر است.

شما می توانید برای برندینگ و تبلیغات کسب و کار خود از موشن گرافیک استفاده کنید. در این مسیر تنها نخواهید بود و رشد 360 می تواند شما را همراهی کند و بهترین موشن گرافیک ها را برای شما بسازد.

موشن گرافیک چیست؟

به ویدیو هایی که یک پیام و یا محتوا را به حالت متحرک به کاربر منقل می کنند موشن گرافیک می گویند.

نرم افزار های ضروری برای شروع ساخت موشن گرافیک با پریمیر چه هستند؟

نرم افزار ادوب فتوشاپ نرم افزار افتر افکت

بیشترین کاربرد موشن گرافیک برای چه کسانی است؟

برندها و کسب و کار هایی که نیاز به به تیزرهای تبلیغاتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link