چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

نوشتن ریپورتاژ برای معرفی محصولات و خدمات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما در صورت نیاز به نوتن رپورتاژ اگهی باید با قواعد و اصول ان اشنا باشید. در این مقاله قصد داریم به چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ پاسخ دهیم و نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع رپورتاژ آگهی

بیشتر افراد چیزی که فکر می‌کنند رپورتاژ آگهی تنها به صورت متن انجام می‌شود؛ اما در نظر داشته باشید که رپورتاژ تنها در قالب متن نیست و دارای انواع مختلفی می‌باشد. شما باید بدانید در کجا و چه زمانی از کدام مورد رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی تصویری

برای تبلیغات معمولاً از رپورتاژ تصویری استفاده می‌کنند. در صورتی که شما قصد دارید محصولات خود و خدمات خود را تبلیغ کنید‌، پیشنهاد می‌کنیم از رپورتاژ تصویری بهره مند شوید. البته باید در نظر داشته باشید که شما باید تصاویری که مورد استفاده قرار می‌دهید جذاب بوده تا بتواند نظر مخاطبان شما را جذب کند.

رپورتاژ آگهی تصویری

رپورتاژ آگهی دفاعیه

در برخی مواقع برخی از برندها در معرض بحران رسانه ای قرار می‌گیرند. برندهای شناخته شده سعی می‌کنند از روش‌های گوناگونی این بحران ها را به حداقل برساند و آثار منفی در ذهن مشتریان آنها نباشد.

یکی از گزینه های بسیار مهمی که شما می‌توانید در این موارد استفاده کنید؛ نوشتن رپورتاژ آگهی می‌باشد در صورتی که شما یک رپورتاژ آگهی دفاعیه مناسبی را منتشر کنید باعث تحت تأثیر قرار گرفتن اذهان عمومی خواهد بود.

رپورتاژ ژورنالیستی

در صورتی که شما تمایل دارید تا رسانه ها جذب شرکت شما شوند و درباره برند و خدمات شرکت شما مطالبی را درج کنند می‌توانید از رپورتاژ ژورنالیستی بهره مند شوید. با منتشر کردن رپورتاژ ژورنالیستی رسانه ها جذب کار شما شده و سعی می‌کنند تا در رسانه های خود مطالبی را درباره برند شما درج کنند.

ساختار رپورتاژ آگهی

همانطور که تمامی متن هایی که شما منتشر می‌کنید، دارای قواعد و اصول خاصی هستند. رپورتاژ خبری نیز به این صورت می‌باشد و از قواعد ساختاری خاصی پیروی می‌کنند.

در نظر داشته باشید که منظور ما در اینجا از قواعد ساختاری اجزا و بخش های تشکیل دهنده یک رپورتاژ خبری می‌باشد که شما باید بدانید چگونه رپرتاژ آگهی بنویسید؟ و این تنها با آگاهی بر اجزا و بخش های تشکیل دهنده یک رپورتاژ می‌باشد. در صورتی که شما این را بدانید می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین رپورتاژ را بنویسید.

ساختار رپورتاژ آگهی

تیتر اصلی

یکی از بخش‌های بسیار مهم رپورتاژ آگهی؛ تیتر اصلی است. در صورتی که شما بتوانید تیتر اصلی را به درستی بنویسید، به راحتی می‌توانید رپورتاژ آگهی بنویسید که اولین تماس شما با خوانندگان برقرار خواهد شد.

تیتر اصلی را به گونه ای جذاب و مناسب انتخاب کنید که خواننده را ترغیب به خواندن ادامه مطلب شما کنند.

برای انتخاب تیتر اصلی باید مواردی را در نظر داشته باشید که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم.

  1. پرسونای مخاطب
  2. مبهم یا شفاف بودن
  3. از صفات تفصیلی استفاده نکنید
  4. کیفیت تیتر

لید

بهتر است بدانید که لید در نوشتن رپورتاژ آگهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما باید چکیده خبر یا خلاصه‌ای از محصولات، خدمات و … را در رپورتاژ آگهی ذکر کنید که این همان لید می‌باشد. بهتر است برای لید از کلمات و متن طولانی استفاده نکنید شما می‌توانید در حدود ۴۰ الی ۵۰ کلمه متن برای قسمت لید در نظر بگیرید.

به خاطر کوتاه بودن لید معمولاً نوشتن آن تا حدودی دشوار می‌باشد که باید شما برخی نکات را در نوشتن لید رپورتاژ آگهی خبری دقت کنید. که در ادامه به برخی از این نکات را برای شما ذکر می‌کنیم.

  • عدم ذکر جزئیات
  • شفاف نوشتن
  • تمرکز بر روی ارزش خبری
  • پرهیز از نقل قول مستقیم
  • خلاقیت

متن اصلی

یکی دیگر از قسمت های رپورتاژ آگهی، متن اصلی می‌باشد،
شما باید تمامی داستانی که قصد دارید در رپورتاژ آگهی ذکر کنید را در متن اصلی بیان کنید. البته در نظر داشته باشید که شما باید در بخش های قبلی مانند لید، ذهن مخاطبان و خوانندگان خود را آماده کرده باشید. شما می‌توانید ساختار آن را تغییر دهید اما در نظر داشته باشید که ساختار کلی رپورتاژ آگهی نباید از بین برود.

میان تیتر

متن اصلی که یکی از بخش‌های رپورتاژ خبری می‌باشد، از بخش های مختلفی تشکیل شده که یکی از بخش آن میان تیتر می‌باشد. برای اینکه مخاطبان و خوانندگان شما بتوانند درک بهتری داشته باشند سعی کنید از میان تیتر مناسبی استفاده کنید. خوانندگان با خواندن میان تیتر به راحتی متن اصلی شما را شناسایی خواهند کرد.

دعوت به انجام عمل

دعوت به انجام عمل در نوشتن رپورتاژ آگهی خبری، آخرین بخش می‌باشد. ولی حساسیت بسیار بالایی دارد و شما باید به گونه ای در این بخش عمل کنید که خوانندگان جذب خدمات و فعالیت شما شوند.

نکاتی در نوشتن رپورتاژ آگهی

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ در ابتدا اصول اولیه نگارش رپورتاژ آگهی را برای شما ذکر کردیم. حال قصد داریم برخی از نکات را برای شما ذکر کنیم تا بتوانید مانند حرفه ای ها شروع به نوشتن رپورتاژ کنید.

  1. اولین نکته ای که شما باید در نظر داشته باشید؛ محلی که قصد دارید رپورتاژ آگهی را درج کنید بررسی کنید.
  2. با مقررات و سیاست های رسانه ها آشنا شوید تا بتوانید به درستی و اصولی اقدام به نوشتن رپورتاژ آگهی کنید.
  3. تعداد کلمات رپورتاژ آگهی نیز یکی از نکاتی است که شما باید در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی به آن توجه داشته باشید که همواره سعی کنید به صورت ساده و خوانا رپورتاژ مناسبی را بنویسید.
  4. توجه داشته باشید که شما برای اینکه بتوانید بر خوانندگان خود تاثیر گذار باشید باید از تصاویر مناسب و با کیفیت به همراه کپشن مناسب استفاده نمایید. تاثیر عکس به همراه رپورتاژ آگهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتی که شما می‌خواهید محصولی را معرفی کنید باید از کپشن مناسب استفاده کنید.
  5. برای نوشتن لید از شروع طوفانی غافل نشوید با نوشتن جملاتی جذاب خوانندگان را ترغیب کنید تا رپرتاژ شما را تا پایان مطالعه کنند.

در این مقاله ساختار کلی رپورتاژ آگهی را به همراه نکاتی برای شما ذکر کردیم. البته در نظر داشته باشید شما می‌توانید در صورتی که نیاز به رپورتاژ دارید از خدمات تخصصی تیم رشد 360 نیز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link