چگونه سئو سازی کنیم؟ + 3 مرحله از سئو سازی

چگونه سئو سازی کنیم؟

حدوداً یک دهه است که پدیده ای به نام «سئو»، عامل اصلی برتریت سایت ها نسبت به یکدیگر شده است و از آن پس رقابت بر سر صدر نشینی در صفحه موتور جستجوگر گوگل، برای برخی به طور ثابت محقق شده و برای برخی تبدیل به آرزو شده است.

شناخت درست و اصولی نسبت به فاکتورهای تأیید شدن سئوی سایت شما توسط گوگل، تنها راه قرار گرفتن عنوان سایت در صفحه اول نتیجه جستجو به حساب می آید. این فاکتورها نسبتاً ساده به نظر می آیند، اما در رقابت شدیدی که مدتی است راه افتاده است، بایستی بسیار هوشمندانه عمل کنید.

اگر از وضعیت سایت خود در موتورهای جستجوگر ناراضی هستید و بازدید شما روز به روز در حال پایین تر آمدن است، باید بدانید که مشکلی در عملکرد شما وجود دارد و آن هم سئوی اشتباه است. در این مقاله سعی داریم تا شما را با اهمیت سئوی سایت و مراحل انجام اصولی آن بیشتر آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

چگونه سئو سازی کنیم؟

پیدایش سئو

همانطور که اشاره کردیم، سئو تنها یک دهه است که وارد پروسه سایت سازی شده است و در همین مدت کوتاه چنان انقلابی به پا کرده که دیگر کسی نمی تواند آن را نادیده گرفته و در عوض انتظار موفقیت در فضای گوگل را داشته باشد. حال ممکن است بپرسید: «چگونه چنین چیزی ممکن است؟»

داستان به سالی بر می گردد که شرکت گوگل تصمیم گرفت معیاری برای پایین آوردن سایت های کپی گر و به اصطلاح به درد نخور به منظور بالا بردن و حفظ محبوبیت خود و به دست آوردن رضایت کاربرانش، تعیین کند. معیاری که به الگوریتم «پاندا» معروف است.

وظیفه این الگوریتم، دسته بندی سایت ها طبق کیفیت محتوای آن ها و براساس آن، تشویق سایت های با کیفیت محتوای خوب و مفید و تنبیه شیادان کپی کار است که با معیاری استاندارد صورت می گیرد. پس از آن فعالیت هایی همچون تولید محتوا، از اهمیت بسیاری برخوردار گشتند.

مزیت های ارائه این الگوریتم تنها به اینجا ختم نمی شود. در طول یک دهه اخیر با استفاده از همین موقعیتی که گوگل در اختیار طراحان سایت قرار داده، شرکت هایی با هدف افزایش سئوی سایت در سراسر دنیا شکل گرفتند و اقدام به استخدام برترین متخصصان این زمینه نمودند که خود کمک شایانی به چرخه کار و اقتصاد بود.

چرا سئوی سایت اهمیت دارد؟

درست است که مفهوم تولید محتوا پس از ارائه الگوریتم پاندا و مطرح شدن سئو برای بسیاری معنی شد، اما در ابتدا کسی به طور کامل به معیارهایی که برتری محتوایی را نسبت به دیگری تعیین می کنند، خبر نداشت. تنها تصور می شد که کپی نکردن مساوی است با سئوی قوی و بالا رفتن در رنکینگ گوگل!

این مسئله را آن دسته از افرادی که پیوسته در تلاش برای بهینه سازی سایت خود و صعود به رتبه های بالاتر اند اما همچنان ناکام مانده اند، به خوبی درک می کنند. تنها تولید محتوا نیست که باعث سئو فرندلی شدن سایت شما خواهد شد، بلکه محتوای تولید شده بایستی بهینه سازی شده ارائه شود.

اکنون که بیشتر متوجه اهمیت سئوی سایت شده اید، می توانیم در ادامه به معیارهای بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم.

افزایش قدرت سئو

مراحل سئوسازی

رعایت موارد زیر جهت افزایش سئو در هر سایتی، ضروری است و عامل ساده اما تأثیر گذاری در زیر و رو شدن محبوبیت فیلد یا کسب و کار شما به حساب می آید:

  1. بهترین عنوان سایت را به کار ببرید

عنوان سایت یا عنوان سئو، اولین موردی است که بایستی توجه ویژه ای در نوشتن آن داشته باشید، چرا که سایت شما در موتور جسجتوگر با همین عنوان معرفی می شود، لذا تأثیر به سزایی در جذب کلیک کاربران دارد. این بخش در محیط وردپرس قابل ویرایش است.

برای داشتن عنوانی تحت استانداردهای تعیین شده سئو، سعی کنید آن را با کلمه کلیدی تعریف شده شروع کنید یا حتماً آن را در طول عنوان به کار ببرید.

همچنین سعی کنید طول عنوان چیزی بین 40 تا 50 کاراکتر باشد و بیشتر از 50 نشود، هر چند تا 60 کاراکتر نیز جا دارید. در آخر نیز پیشنهاد می کنیم از سپراتورها یا جداکننده هایی مانند «–» و «|» میان کلمات عنوان بهره ببرید.

  • توضیحات زیر عنوان را جدی بگیرید

توضیحاتی (Meta Description) نیز در زیر عنوان سایت شما به نمایش در خواهد آمد که برای آن هم شاخص های سئو تعریف شده است و کاربر به احتمال زیاد قبل از ورود به سایت شما به مطالعه آن بپردازد، پس بسیار مهم است.

آغاز این توضیحات با کلمه کلیدی، بیشتر نشدن توضیح از 150 یا 160 کلمه، تبلیغ هوشمندانه محتوای داخل سایت با همین فضای زیر عنوان و… از اقداماتی است که می توانید در جهت ارتقاء سایت از آن ها بهره ببرید.

  1. آدرس URL مناسبی را در نظر بگیرید

پیوند یکتا که نام دیگر آن است، دومین عامل معرفی شده توسط ما جهت بهینه سازی سایت به شمار می رود. این پیوند همان لینکی است که به وسیله آن دیگران را نیز به مشاهده صفحه مورد نظر دعوت می نماییم.

مناسب ترین آدرس URL، دارای کلمه کلیدی محتواست و زیاد طولانی نمی باشد. پیوند یکتای فارسی، بهینه تر از انگلیسی اما در عین حال طولانی تر است که عاملی منفی به حساب می آید.

  1. سئوی محتوا، مهم ترین عامل موفقیت سایت شماست!

اهمیت محتوای سایت به قدری زیاد است که در صورت رعایت تمامی موارد بالا و عدم برخورداری از محتوای بهینه ساز شده، انگار که هیچ گامی در ارتقای سئو برنداشته اید.

  • سرتیترها

سرتیتر یا هدینگ ها، اولین و اصلی ترین فاکتور محتوای برتر به حساب می آیند، چرا که پیش شروع پاراگراف های محتوا بوده و ممکن است با کاربری مواجه شوید که فقط همین هدینگ ها را بخواند، پس لازم است معرف محتوا باشند.

  • محتوای متنی

متنی برتر شناخته می شود که پاراگراف بندی، جمله بندی، علائم نگارشی و املایی در آن به نحو احسنت رعایت شده باشند. سعی کنید کلمات کلیدی را به اشکال مختلف در طول پاراگراف ها ذکر کنید و محتوایی دارای حداقل 600 تا 700 کلمه برای هر موضوع ارائه دهید. توجه داشته باشید که با کپی پیست کردن متن بیشتر سر خود را کلاه گذاشته اید تا کاربر را!

  • لینک های داخلی و خارجی

برقراری ارتباط بین محتواهای مرتبط در یک سایت، با استفاده از لینک های داخلی ممکن است. اگر قصد پرداختن به موضوعی را دارید، اما آن را در محتوایی جدا بررسی کرده اید، می توانید آن را به محتوای فعلی لینک کنید.

لینک های خارجی را تنها در صورتی استفاده کنید که برای اثبات حرف خود به منبعی بسیار موسخ نیاز داشته باشید.

سئوی سایت خود را به ما بسپارید

پروسه حساس و نیازمند به دقت بالای سئوسازی، جدا از تخصصی بودن، بسیار زمان گیر است. همین تخصصی شدن سبب شده تا افرادی تحت عنوان کارشناسان سئو، با هدف ارتقاء کیفیت سایت به لحاظ ساختاری و محتوایی مورد پرورش قرار گیرند و به تمام افرادی که قصد داشتن صفحه وبی با محبوبیت بالا و در نتیجه ارتقاء کسب و کار خود دارند، کمک نمایند.

شما عزیزان می توانید در راستای موفقیت در صعود سایت خود به بالاترین رتبه ممکن در جستجوگر گوگل، با کارشناسان مجرب مجموعه ما از طریق سایت رشد 360 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link