چگونه سناریو موشن گرافیک بنویسیم

چگونه سناریو موشن گرافیک بنویسیم

می دانیم که برای تاثیر گذاری و موثر بودن یک موشین گرافیک باید ویدیو آن به صورت حرفه ای و عالی طراحی شده باشد و به درستی مفهوم و پیام مد نظر ما را به مخاطب ها و کاربر های هدف برساند.

در واقع ویدیو موشن گرافیک بیس و پایه سناریو آن محسوب می شود. بحث اصلی ما راجع به سناریو موشن گرافیک است و هدف ما پاسخ به این سوال است که چگونه سناریو موشن گرافیک بنویسیم.

سناریو یکی از اصلی ترین بخش های موشن گرافیک محسوب می شود و دقت به آن لازمه موفقیت کار است. نوشتن موشن گرافیک لزوما ساده نیست و ممکن است که زمان زیادی را صرف کند. موشن گرافیک صرفا یک گفت و گوی معمولی نیست و در واقع بخش اصلی داستان محسوب می شود.

موشن گرافیکی موفق و تاثیر گذار خواهد بود که ترکیب عالی از صدا و ویدیو باشد و یک داستان بی نظیر و حرفه ای را برای مشتری داشته باشد. موشن گرافیک یه رسانه خاص و حساس است که در بخش های مختلف آن مانند صدا گذاری، پالت رنگ و… باید به بهترین نحوه ممکن کار ها انجام شود تا تاثیر گذاری مثبتی داشته باشد.

 

شاه کلید سناریو موشن گرافیک!

در یک سناریو موشن گرافیک مواردی وجود دارند که اگر رعایت شوند کلید همه در های بسته به سوی مخاطب است و شاه کلید همه این در ها خواهد شد.

در سناریو نویسی باید از این شاه کلید استفاده کرد. این شاه کلید شامل سه کلمه پرسشی چه، چگونه و چرا است. اگر بتوانید این سه کلید که در کنار هم شاه کلید می شوند را در سناریو خود رعایت کنید قطعا نتیجه های مطلوبی خواهید داشت.

چه چیزی؟

 باید اول پاسخ این سوال را بدانید که شرکتی که قرار است برای آن در موشن گرافیک تبلیغ شود چه چیزی  می خواهد؟ هدفش از ساخت موشن گرافیک چیست؟ این ها سوالاتی هستند که باید  پاسخ آن ها دست پیدا کنید.

چگونه؟

مرحله دوم از سناریو نویسی محسوب می شود و برای این که بتوانید یک سناریو موثر و مخاطب پسند بنویسید باید به پاسخ آن دست پیدا کنید. به عبارت دیگر باید متوجه بشید که هدف شرکت که در مرحله قبل به آن رسیدیم چگونه قابل انجام است.

چرا؟

وقتی که به هدف اصلی موشن گرافیک رسیدید و چگونگی آن را نیز دریافتید باید به دنبال راه حلی باشید که مخاطب چرا باید به جای آن که از شرکت سایر رقبا خدمات دریافت کند به شرکتی که شما برای آن موشن گرافیک می سازید خدمات دریافت کند.

شاه کلید سناریو موشن گرافیک

چگونه سناریو موشن گرافیک بنویسیم؟

نوشتن سناریو موشن گرافیک مهارت زیادی نیاز ندارد اما بخش مهمی است که باید برای نوشتن آن نکاتی را رعایت کنید. ابتدا باید موضوع سناریو به درستی تعیین کنید و بعد از آن می توانید سوژه مد نظر خود را انتخاب کنید شروع به نوشتن کنید. سپس باید پیام مد نظر را در سناریو جای گذاری کنید.

پیام محتوا به سناریو نویس کمک می کند تا بداند از کجا به کجا برود و چه عبارت هایی به کار ببرد. مشخص کردن ادبیات سناریو نیز موضوع مهمی است، باید بدانید که قرار است رسمی باشد و یا غیر رسمی و تکلیف خودتان را مشخص کنید.

سعی نکنید بدون مقدمه چینی یک راست به اصل مطلب برسید. آرام آرام  و با مقدمه چینی به سمت پیام اصلی خود بروید. سعی کنید جملات کوتاه به کار ببرید چرا که جملات بلند برای سناریو نویسی جالب نیست.

نکاتی که باید در هنگام نوشتن سناریو رعایت کنید!

یکی از مشکلات اساسی که زیاد دیده می شود داستان است، یعنی چی؟ یعنی استفاده بیش از حد از داستان نویسی و یا استفاده خیلی کم از آن که البته این موضوع  با کمی دقت و ویرایش رفع می شود اما نباید قدرت داستان در موشن گرافیک را نادیده گرفت.

مورد بعدی که باید به آن وقت داشته باشید زمان موشن گرافیک است، شما باید یک سناریو را با موشن گرافیک تطبیق دهید و بدانید چه محدودیت هایی وجود دارد. نکته بسیار مهم بعدی رعایت مرز شوخی و طنز است، شما باید مرز بین شوخی کردن با روی اعصاب رفتن را در سناریو خود رعایت کنید چرا که با عبور از این مرز موشن گرافیک شما رسما با هیچ دردی نمی خورد.

نکاتی که باید در هنگام نوشتن سناریو رعایت کنید

چرا برای تبلیغات از موشن گرافیک استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید موشن گرافیک یک ترکیب از واژه های موشن و گرافیک است که موشن یعنی حرکت و گرافیک یعنی تصویر و در نهایت موشن گرافیک یعنی یک تصویر متحرک، چنین چیزی جذابیت بسیاری برای مخاطب دارد و ابزار مناسبی برای تبلیغات و بازاریابی است.

یکی از دلایلی که مار متقاعد می کند از موشن گرافیک در بازاریابی خود به کار ببریم این است که می توان با استفاده از آن به راحتی موضوعات پیچیده را به مخاطب به منتقل کرد.

در حالت کلی تر دو مورد باعث می شود با به سمت موشن گرافیک برویم و از آن برای بازاریابی محتوایی استفاده کنیم، اول این‌ که سرعت بالایی در رساندن پیام دارد و دوم این است که از ظاهر زیبا، مخاطب پسند و جذابی برخوردار است.

سناریو و موشن گرافیک هایتان را به ما بسپارید!

اگر قصد دارید از موشن گرافیک برای کسب و کار خود استفاده کنید اما نه فرصت یادگیری آن را دارید و نه می توانید یک سناریو حرفه ای و کاربر پسند بنویسید نیازی نیست که نگران باشید، می توانید موشن گرافیک های تبلیغاتی خود را به ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 بسپارید.

رشد 360 بیش از یک دهه سابقه فعالیت در زمینه های دیجیتال مارکتنیگ و تولید محتوا دارد و می تواند کمک های بسیاری به کسب و کار شما کند تا پیشرفت و رشد عالی داشته باشید. برای برخورداری از خدمات رشد 360 تنها کافی است به سایت مجموعه ما مراجعه کنید.

چرا باید از موشن گرافیک استفاده کنیم؟

سرعت بالا در رساندن پیام _ جذابیت های بصری

شاه کلید های سناریو نویسی چه هستند؟

چه چیزی، چگونه و چرا.

در سناریو نویسی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

رعایت مرز شوخی ها و طنز ها- استفاده مناسب از داستان نویسی- تطبیق سناریو با زمان موشن گرافیک و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهارده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link