چگونه طراحی سایت یاد بگیریم؟

چگونه طراحی سایت یاد بگیریم؟

امروزه با توجه به اینکه اغلب کسب و کارهای سنتی به کسب و کار های مجازی و اینترنتی روی آورده اند، مشاغلی مانند طراحی سایت کارآمد و پردرآمدتر شده اند. که افراد زیادی نیز تمایل دارند تا طراحی سایت را یاد گرفته و وارد این شغل شوند.

شما نیز اگر تمایل دارید اموزش و یادگیری طراحی سایت را شروع کنید سه گام اصلی را باید فرا بگیرید. که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم.

آشنایی با کار یک طراح سایت

در گام اول شما باید سعی کنید با کار یک طراح سایت آشنا شوید و مزیت و ویژگی های طراحی سایت را بدانید. در صورتی که علاقه داشتید بعد می‌توانید طراحی سایت را یاد بگیرید چرا که علاقه به میزان چشمگیری بر موفقیت در یک شغل تاثیرگزار می‌باشد.

آشنایی با کار یک طراح سایت

یادگیری تخصص های لازم برای طراحی سایت

برای اینکه شما بتوانید طراح سایت شوید باید تخصص های لازم و مورد نیاز را یاد گرفته تا بتوانید موفق باشید.

تخصص گرافیست: طراحی لوگو، تصویر سازی و طراحی سایت و … معمولاً بر عهده گرافیست می‌باشد که باید گرافیست ها فردی با انگیزه و خلاق باشند. تا بتوانند بهترین طراحی ها را برای سایت ها انجام دهد در غیر این صورت سایت جذب مشتری نخواهد کرد.

برنامه نویس کاربر: طراحی پوسته سایت معمولاً با استفاده از زبان‌های مانند css و html و … امکانپذیر می‌باشد که این موارد بر عهده برنامه‌نویس کاربر می‌باشد. بنابراین اگر شما می‌خواهید طراحی سایت یاد بگیرید باید به این زبان های برنامه نویسی تسلط داشته باشید تا بتوانید پوسته سایت را توسط رابط کاربری تنظیم و برنامه نویسی لازم را انجام دهید.

برنامه نویس سرور: برنامه نویس سرور وظیفه ارتباط مرورگر را با سرور سایت برعهده دارد که می‌تواند از زبان های برنامه نویسی php و asp.net استفاده کند.

بهترین روش های آموزش طراحی سایت را بدانید

اگر شما میخواهید طراحی سایت انجام دهید باید روش های یادگیری طراحی سایت را بدانید. یکی از روش های یادگیری طراحی سایت جستجو در اینترنت می‌باشد که شما در این روش هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کنید اما فرایند یادگیری طراحی سایت تا حدودی طولانی و سخت می‌شود.

یکی دیگر از روش های یادگیری طراحی سایت استفاده از کتاب‌های چاپ شده در زمینه طراحی سایت می‌باشد که شما می‌توانید در هر زمان و مکانی از این کتاب‌ها استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که استفاده از این کتاب باعث می‌شود شما از فرآیند عملی برنامه نویسی دور شوید و همچنین روند یادگیری طراحی سایت شما طولانی و سخت خواهد شد.

در نظر داشته باشید که شما می‌توانید از ویدیو های آموزشی برای یادگیری طراحی سایت نیز استفاده کنید. به آسانی و در هر زمان و مکانی که هستید طراحی سایت را یاد بگیرید. از تجربیات بهترین مدرس ها نیز بهره مند خواهید شد.

البته در نظر داشته باشید که در صورتی که کیفیت آموزش های ویدیو پایین باشد شما زمان خود را از دست می‌دهید. در صورتی که شما پشتیبان نداشته باشید بهترین راه حل استفاده از روش ویدئوهای آموزشی برای یادگیری است.

یکی دیگر از راه های یادگیری طراحی سایت استفاده از کلاس های آموزشی است، که شما می‌توانید به آسانی از این کلاس ها استفاده کرده و طراحی سایت را فرا گیرید البته هزینه بالایی برای شما به همراه خواهد داشت.

اما پیشنهاد ما به شما برای آموزش و یادگیری طراحی سایت استفاده از ویدیو های آموزشی در کنار کتاب های که در این زمینه چاپ شده اند، می‌باشد.

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

برای برنامه نویسی سایت شما باید چند زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. از زبان برنامه نویسی HTML شروع کنید. عکس، تصاویر و محتوای که در سایت بارگذاری می‌شود به کمک HTML انجام خواهد شد که شما باید زبان HTML را وارد بوده و با کدهای HTML آشنا باشید.

همچنین برای اینکه زیبایی به سایت خود ببخشید باید زبان css را یاد بگیرید که به شما کمک می‌کند تا محتوای به کار برده شده در سایت را به صورت رنگی و زیبا درآورید.

اگر می‌خواهید طراحی سایت خود را به صورت حرفه‌ای جلوه دهید؛ جاوا اسکریپت را به صورت کاملا اصولی یاد بگیرید. با جاوا اسکریپت شما می‌توانید به کار خود انیمیشن اضافه کنید. توجه داشته باشید که شما برای طراح سایت شدند باید این زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید.

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

مدت زمان یادگیری طراحی سایت

برای یادگیری طراحی سایت نمی‌توان مدت زمان مشخصی را ذکر کرد. چرا که طراحی سایت به عواملی مانند روش های یادگیری و یا تلاش شما بستگی دارد. همچنین مدت زمانی که شما در طی روز برای آموزش طراحی سایت در نظر دارید. اما به صورت کلی می‌توان گفت که به طور میانگین حداقل سه ماه برای یادگیری طراحی سایت لازم است.

اگر شما نیز می‌خواهید طراحی سایت یاد بگیرید؛ سعی کنید یکی از روش های مناسب برای طراحی سایت انتخاب کنید که بتوانید به صورت اصولی آموزش ببینید، و پس از آن اقدام به فعالیت کنید.

البته در نظر داشته باشید که شما می‌توانید بدون کدنویسی و برنامه نویسی نیز طراحی سایت انجام دهید. سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس هستند که بدون هیچ گونه نیازی به کد نویسی شما می‌توانید طراحی سایت را انجام دهید. باید در نظر داشته باشید که سئو سایت را نیز مد نظر قرار دهید تا بتوانید در گوگل رتبه بالاتری را کسب کنید.

همانطور که ذکر شد وردپرس نیازی به کد نویسی ندارد که امروزه به همین خاطر توانسته است از محبوبیت بالایی برخوردار شود. اما در نظر داشته باشید که این نیز نیاز به رعایت برخی نکات کلیدی و ریزی دارد که شما باید تمامی این نکات را مد نظر قرار دهید تا بتوانید شرایط مناسبی را طراحی کنید.

تیم طراحی رشد ۳۶۰ یکی از تیم های متخصص برای طراحی سایت می‌باشد که بهترین و استاندارد ترین سایت ها را برای مشتریان در زمینه‌های مختلفی طراحی کرده است.

شما می‌توانید نمونه کارهای این تیم را مشاهده کنید و در یادگیری طراحی سایت از آن ها بهره مند شوید. در نظر داشته باشید که تنها طراحی سایت انجام نمی‌شود بلکه پشتیبانی و امنیت سایت از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود که تیم تخصصی رشد ۳۶۰ پشتیبانی و امنیت سایت های مشتریان را نیز بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 10 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link