چگونه موشن گرافیک با گوشی بسازیم

چگونه موشن گرافیک با گوشی بسازیم

موشن گرافیک یک هنر دیجیتالی بسیار جذاب است و افراد بسیاری را به سمت خود جذب می کند. با این حال شرایط شروع برای همه یکسان نیست و ممکن است برخی نتوانند سیستم و یا تبلت مناسب برای شروع کار تهیه کنند.

جای نگرانی نیست ما اینجا هستیم تا آموزش دهیم چگونه موشن گرافیک یا گوشی بسازیم. اصلا این امکان وجود دارد؟ می توان بدون استفاده از سیستم و همچنین نرم افزار های گرافیکی موشن گرافیک ساخت؟ جواب مثبت است.

قطعا می دانید که استفاده از موشن گرافیک برای کسب و کار ها و بازاریابی دیجیتالی یک اصل ضروری محسوب می شود. علت این ضرورت برقراری ارتباط موشن گرافیک با کاربران هدف یه طور کاملا موثر است. موشن گرافیک این توانایی را دارد تا به راحتی با مخاطب ارتباط بگیرد.

البته لازم به ذکر است که اگر کار های گرافیکی در فرآیند تولید موشن گرافیک به درستی انجام شده باشند و یک موشن گرافیک حرفه ای ساخته شده باشد این اثر گذاری عمل می کند. در ادامه به نحوه ساخت موشن گرافیک با استفاده گوشی موبایل و نرم افزار های موبایلی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

 

موشن گرافیک و بازاریابی دیجیتالی

قبل از هر چیزی بهتر از با مفهوم موشن گرافیک آشنا شویم. موشن گرافیک چیست؟ موشن گرافیک در واقع یک قسمت از انیمیشن محسوب می شود که با استفاده از تصویر های ثابت و به کار گیری نرم افزار های  مربوطه یک توهم حرکت ایجاد شود.

تفاوت انیمیشن با سناریو موشن گرافیک در این است که انیمیشن ها یک داستان و پیام را با استفاده از تصویر های متحرک منتقل می کنند اما موشن گرافیک های داستانی مانند انیمیشن ندارد و همچنین سعی در به حرکت در آوردن تصویر های ثابت دارد.

موشن گرافیک در واقع یک مسیر برای رساندن مفهوم و پیامی به صورت متحرک به کاربر های هدف و مخاطب است. به عبارت دیگر یک ویدیو فوق العاده و کوتاه هست که با استفاده از آن می توان با مخاطب ارتباط گرفت و حتی می توان از این ارتباط فوق العاده استفاده کرد و شروع به تبلیغات کرد.

ساخت موشن گرافیک با گوشی

هنر موشن گرافیک به دلیل استقبال بی نظیر مخاطبان و محبوبیتی که میان کاربران پیدا کرده است همواره در حال رشد و پیشرفت است. این پیشرفت و گسترش به اندازه ای است که امروزه هر کسی می تواند یک موشن گرافیک حرفه ای و جذاب در جهت تبلیغات و بازاریابی با استفاده از گوشی همراه  هوشمند خود بسازد.

پس اگر شما هم سیستم مناسب ندارید و نمی توانید با استفاده از نرم افزار های گرافیکی حرفه ای مانند افتر افکت و فوتوشاپ موشن گرافیک خود را بسازید نیاز نیست که نگران باشید.

می توانید با استفاده از یک گوشی هوشمند کار خود را شروع کنید. برای ساخت موشن گرافیک با استفاده از گوشی همراه هوشمند نرم افزار های متنوع و کاربردی وجود دارند که به آن ها خواهیم پرداخت.

  • برنامه پاور دایرکتور

پاور دایرکتور از معروف ترین اپلیکیشن های ساخت موشن گرافیک با گوشی است. این اپلیکیشن امکان نصب روی هر دو سیستم عامل یعنی IOS و اندروید را دارد. بنابراین این امکان را فراهم می کند تا همه افراد بتوانند از این برنامه بهره مند شوند. این برنامه بسیار محبوب و پر طرفدار است.

از جمله دلایل محبوبیت این اپلیکیشن می توان به قابلیت ضبط و اضافه کردن صدا، داشتن فضای کاربری آسان و راحت، وجود و امکان استفاده از افکت های جذاب و حرفه ای اشاره کرد.

  • برنامه کاین مستر

کاین مستر یکی دیگر از محبوب ترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های ساخت موشن گرافی با گوشی است. این اپلیکیشن امکان ویرایش فریم به فریم را دارد. همچنین افکت ها و تم های حرفه ای و جذابی را نیز در اختیار کاربران می گذارد.  شما با استفاده از این برنامه ساده در عین حال زیبا و کاربردی به سلیقه و علاقه خود موشن گرافیک جذابی را بسازید.

برنامه کاین مستر

  • برنامه Filpaclip

این اپلیکیشن یک برنامه جدید است که کاملا هم رایگان است. این برنامه قابلیت نصب روی هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را دارد و می توانید به راحتی با این اپلیکیشن هر انیمیشن و موشن گرافیکی که مد نظر خودتان است را طراحی کنید. اپلیکیشن Filpaclip این امکان را نیز دارد که طراحی های فریم به فریم موشن گرافیک انجام دهید.

  • برنامه Alight motion pro

این اپلیکیشن نیز دیگر برنامه ای هست که می توانید با استفاده از آن موشن گرافیک های خود را بسازید. این برنامه عنوان اولین اپلیکیشن ساخت موشن گرافیک با استفاده از گوشی همراه هوشمند را نیز دارد.

  • برنامه Animation Creator

این اپلیکیشن بسیار کاربردی دست و به شما این امکان را می دهد تا طرح های متنوع گرافیکی را با گوشی همراه خود طراحی کنید. این اپلیکیشن محیط کاربری مناسبی دارد و کار با آن ساده است. این برنامه نوار ابزار بسیار مختلف و متنوعی دارد و به شما این امکان را می دهد  تا هر طرح گرافیکی که مد نظر شما است را به سادگی طراحی کنید.

  • برنامه Stopmotion Recorder

این اپلیکیشن از قدیمی ترین اپلیکیشن های ساخت موشن گرافیک با گوشی محسوب می شود. این برنامه نیز محیط کاربری مناسبی دارد و کاربر هنگام کار با آن می تواند احساس راحتی داشته باشد. این اپلیکیشن امکان ادیت و ویرایش حرفه ای و قدرتمندی را دارد و همین موجب می شود تا با استفاده از آن موشن گرافیک های گوناگونی را طراحی کرد.

ساخت موشن گرافیک با گوشی

طراحی موشن گرافیک در رشد 360

همانطور که دریافتید امکان ساخت موشن گرافیک با گوشی به سادگی فراهم است. اپلیکیشن ها و برنامه های گوناگونی نیز وجود دارند که می توان با بهره گیری از آن ها یک موشن گرافیک حرفه ای و خاص طراحی کرد. لازم به ذکر است که موشن گرافیک یک اصل اساسی و مهم در هر کسب و کاری محسوب می شود.

بنابراین می بایست به آن توجه ویژه ای داشت. اگر صاحب یک کسب و کار هستید پیشنهاد ما این است تا برای یک بار هم که شده است موشن گرافیک را امتحان کنید و در فرآیند تبلیغاتی خود به کار ببرید.  موشن گرافیک ارتباط سریع و موثری با مخاطب برقرار می کند و همین موجب جذب مخاطب می شود.

رشد 360 یک مجموعه حرفه ای و بی نظیر است که چندین سال سابقه کار در حوزه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ دارد. این امکان در رشد 360 وجود دارد که ساخت موشن گرافیک های تبلیغاتی کسب و کار خود را به رشد بسپارید تا زیر نظر تیم حرفه ای طراحی و ساخته شود.

با چه اپلیکیشن های امکان ساخت موشن گرافیک وجود دارد؟

برنامه پاور دایرکتور-برنامه Stopmotion Recorder- برنامه Animation Creator - برنامه Alight motion pro- برنامه Filpaclip

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک در واقع یک قسمت از انیمیشن محسوب می شود که با استفاده از تصویر های ثابت و به کار گیری نرم افزار های مربوطه یک توهم حرکت ایجاد شود.

آیا امکان ساخت موشن گرافیک روی هر سیسم عاملی وجود دارد؟

بله برنامه های متنوعی وجود دارند که قابلیت نصب روی هر دو سیستم عامل انروید و آی او اس را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link