چگونه می توان محصولات دیجیتالی را به فروش رساند؟ + 9 ابزار دیجیتال مارکتینگ

چگونه می توان محصولات دیجیتالی را به فروش رساند؟

گسترش کاربران شبکه های اینترنتی چنان به سرعت پیش می رود که به هدف بازاریابی تمامی محصولاتی که روزانه با آن ها سروکار داریم تبدیل شده است.

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی، هم اکنون برترین راه جذب مشتریانی جدید و همچنین پوشش مشتریان قدیمی در بستر وب سایت و شبکه های اجتماعی است.

پروسه بازاریابی از طریق دستگاه های دیجیتال، نیازمند به کار گیری نهایت تخصص در امور برندسازی، طراحی سایت و تصاویر، تولید محتوا، مدیریت شبکه های اجتماعی و در کل بهینه سازی صفحات وب می باشد.

اهمیت هر یک از موارد ذکر شده در بالا زمانی به اوج خود رسید که روش های سنتی خرید و فروش کنار گذاشته شدند و روزانه میلیون ها نفر به جامعه خدمات دیجیتالی پیوستند. حالا با وجود رقیبان سرسخت، نمی توان بحث دیجیتال مارکتینگ را سطحی گرفت.

راه های بازاریابی دیجیتالی

راه های بازاریابی دیجیتالی

طیف نسبتاً وسیعی از شیوه های جذب مشتری از طریق اینترنت به پاس پیشرفت بدون توقف دستگاه های دیجیتالی و دنیای شبکه ای، برای هر شخص دارای کسب و کار وجود دارد که از طریق آن ها می تواند محصولات خود را به صورت مجازی تبلیغ کند، با درخواست کننده ارتباط داشته باشد و در نهایت جنس خود را به فروش برساند.

مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز را در ادامه برایتان به صورت مفید و مختصر شرح داده ایم:

  • تبلیغات کلیکی: حتماً متوجه حجم عظیم کاتالوگ های دیجیتالی در اطراف صفحه پربازدید ترین وب سایت ها شده اید. این تبلیغ های رنگارنگ و شلوغ در گذشته بیشتر محبوبیت داشتند، اما هنوز هم امکان بهره وری از آنان وجود دارد.

روش Cost Per Click، برای تبلیغ کننده هزینه بر است و شما به ازای هر کلیکی که از طریق این نوع تبلیغ دریافت می نمایید، ملزم به پرداخت هزینه ای می باشید. تعداد دریافت کلیک با افزایش بودجه تبلیغ شما، بیشتر خواهد شد.

  • اینفلوئنسرها در بستر شبکه های اجتماعی: مطمئناً هر کاربر شبکه اجتماعی با پست هایی از جانب اشخاص یا شرکت های تبلیغاتی محبوبی مواجه شده که در آن به تبلیغ محصولی خاص به صورت بسیار جذاب و جالبی می پردازند.

خلاقیت و تخصص از عوامل اصلی اعتماد و ترجیح بیشتر برندها به این افراد می باشد، به طوری که سالانه مشهور ترین برندهای جهان به گسترش و تبلیغ اجناس خود از طریق همین اینفلوئنسرهای فعال می پردازند.

  • پوش نوتیفیکیشن: از ابزارهای هزینه دار و نیمه سنتی اما هنوز کاربردی برای مارکتر به حساب می آید که از طریق پیامک های تلفنی یا همان SMS، انجام می پذیرد.

روزانه ده ها پیام موبایل از سایت ها و فروشگاه هایی که از آن ها زمانی خرید نموده اید دریافت می کنید که از موجودی جدید یا تخفیف های ویژه خود خبر می دهند. در واقع شما می توانید با صرف هزینه ای منصفانه به طور سالانه، کلاب مشتریان خود را در جریان کمپین های شگفت انگیز محصولات خود قرار دهید.

  • پشتیبانی آنلاین: برخورداری فروشگاه اینترنتی از امکان چت آنلاین با نمایندگان به صورت شبانه روز، نیاز مشتری را نسبت به پاسخ سؤالاتی که درباره محصولی دارد، برطرف می نماید.

شما از طریق ارتباط در بستر وب، می توانید مشتریان خود را به خوبی پوشش دهید و سطح رضایت آنان از خرید و کسب و کارتان را افزایش دهید.

  • آنالیزورها: تحلیل کمپین های فروش خود به وسیله ابزارهای آنالیزگر، بسیار پراهمیت و در عین حال غیر مطرح در زمینه بازاریابی اینترنتی می باشد.

ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کنند تا بفهمید هر یک از کاربران شما از طریق کدام منبع جذب سایت شما شده اند، مشخصات آن ها به چه صورت است و کدام محصولات بین آنان محبوب تر است. به کمک همین آمار و نتایج، بازدهی کمپین های خود را افزایش خواهید داد.

  • استفاده از ایمیل مارکتینگ: آگاه سازی و به روز رسانی مشتریان قدیمی و جدید نسبت به موجودی محصولات مجموعه، یکی از چالش های هر کسب و کاری است، چرا که هنوز هم مدیران و متخصصان به دنبال مناسب ترین و در عین حال به صرفه ترین راه برای انجام این قابلیت اند.

استفاده از ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل های خودکار و از پیش برنامه ریزی شده به مشتریان، جزو محبوب ترین مارکتینگ های از نوع خبرنامه به حساب می آید. سرویس های محبوب و پرکاربردی نیز برای همین کار برنامه ریزی و ارائه شده اند. سالانه میلیون ها ایمیل تبلیغاتی به کاربران در سراسر دنیا ارسال می شود.

  • سئوی سایت: بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو، امروزه مهم ترین عامل موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی به شمار می رود و مجموعه اعمال و تکنیک هایی است که به منظور صعود عنوان سایت شما در موتور جستجوگر گوگل بر روی سایت و محتوای آن پیاده می شود.

سایتی که در صورت سرچ عبارات مربوط به کتگوری فعالیت آن در گوگل جزو اولین نتایج نشان داده شود، قطعاً با بازدید و بازدهی بهتری نسبت به سایت های پایین تر روبرو خواهد شد.

  • ریتارگتینگ: شاید کمتر کسی از وجود چنین تکنیکی در بازاریابی از طریق اینترنت به خوبی خبردار باشد. طبق آمار رسمی، درصد فوق العاده پایین تا حتی یک درصد، احتمال دارد با اولین بازدید از یک سایت از آن خرید نمایند.

ریتارگتنیگ، ابزاری است که شانس بازگشت کاربران به سایت شما و خرید از آن را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. بدین صورت که در صورت عدم خرید کاربر از سایت، در وبگردی های آینده اش با تبلیغ جذب کننده همان سایت به گونه ای مواجه خواهد شد که این بار تصمیم می گیرد به آن فروشگاه اینترنتی فرصتی مجدد بدهد.

  • تبلیغ کسب و کار در شبکه های اجتماعی: می توان گفت در حال حاضر محبوب تر و پر بازدیدتر از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام در دنیا وجود ندارد. تقریباً هر شخصی از طریق پیج خود پیگیر صفحات و پست های اشخاص یا برندها و محصولات مورد علاقه خود هستند.

همین امر سبب شده تا مدیران کسب و کار اقدام به ساخت پیج و تبلیغ دیجیتالی محصولات خود در بستر شبکه های مطرح اجتماعی نمایند. اگر بازاریابی محصولات اصول مندانه انجام گیرد، بازدهی قابل توجهی برای هر شخص وجود دارد و احتمال شکست در جذب مشتری بسیار پایین است.

در صورت راهنمایی ها و مشاوره های لازم می‌توانید از تیم تخصصی رشد ۳۶۰ بهره مند شوید. یکی از خدمات تخصصی تیم رشد 360 افزایش فروش اینترنتی شما می‌باشد که شما می‌توانید به راحتی از خدمات این شرکت بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link