• ms.akbari
  • اردیبهشت 11, 1401
  • بدون دیدگاه

چگونگی بررسی اعتبار سایت

این سؤال برای بسیاری از سئو کارها که تازه کار هستند ممکن است به وجود آید که چطور اعتبار یک سایت یا صفحه را بتوانیم متوجه شویم زیرا اعتبار سایت در دنیای فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است. با ما همراه باشید تا جواب سؤال ” چگونگی بررسی اعتبار سایت ” کاملاً آشنا شوید.

چگونگی بررسی اعتبار سایت

داشتن اعتبار در یک سایت برای رتبه بندی سایت در نتیجه‌های بدست آمده در گوگل بسیار مهم است. از مهم‌ترین وظایف یک فرد خبره در سئو سایت پیدا کردن  رقیبان و یا دیگر سایت‌ها به منظور لینک سازی است. در این قسمت به عواملی که در اعتبار سایت مهم است می‌پردازیم.

در این جا به چگونگی بررسی اعتبار سایت با استفاده از موارد زیر می‌پردازیم:

هدف ایجاد وب سایت

در این مرحله گوگول برای یافتن اعتبار سایت و رتبه بندی ان از نیروهای انسانی استفاده می‌کند. به طوری که افراد اشنا و متخصص در این امر را استخدام کرده که این گروه افراد به نام امتیاز دهندگان کیفیت جستجو شناخته می‌شوند. وظیفه اصلی این گروه از افراد تشخیص کیفیت صفحه یا همان pq است. هدف مهم از انجام این امر رسیدن به این موضوع است که یک صفحه از یک سایت تا چه اندازه به اهداف خود دست پیدا کرده است. در این امر برای تشخیص این اعبار عواملی هم چون تخصص نویسنده و لینک‌ها و هدف محتوای تهیه شده از گزینه‌هایی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

از جمله مهم‌ترین موارد از هدف یک سایت است که دلیل به وجود اوردن یک صفحه در چیست. البته این امر ممکن است یک یا چندین هدف را در بر بگیرد که با توجه به نوع ان می‌تواند دلیلی بر پیشرفت و یا برعکس سقوط یک صفحه شود.

حل نیازهای کاربران

اولین مسئله مورد نظر در اعتبار سنجی یک سایت این است که این سایت چه مقدار  نیاز کاربران را برآورده کرده است. در قسمت جستجوی گوگل به درک مفاهمی می‌پردازد که کاربران مورد جستجو قرار داده اند و در مرحله بعد این موضوع‌ها با صفحه‌هایی که اعتبارشان ارزیابی شده است منطبق می‌کنند. پس متوجه می‌شویم که کیفیت سایت ما نیز یک موضوع مهم است.

 برای پاسخ به سؤال ” چگونگی بررسی اعتبار سایت” با ادامه مقاله با ماه همراه باشید.

محتوای با کیفیت برای افزایش اعتبار سایت

در تعیین کیفیت محتوای سایت باید به بعضی موارد از جمله واضح و مشحص بودن متن و خطای املا و یا نگارش و وشیوه عنوان کردن موضوع دقت کرد. داشتن محتوای باکیفیت سبب افزایش اعتبار سایت می‌شود.

 در نتیجه برای لینک دهی سایت باکیفیت محتوای بهتر مد نظر است.

لینک سازی درست و مناسب

در این قسمت برای بدست اوردن اعتبار یک سایت باید وضعیت لینک سایت مان را به دقت بررسی کنیم. از جمله مناسب‌ترین ابزار برای این کار استفاده از moz. Com و ahref. Com است. اینها ابزاری هستند که به کمک ربات‌هایی که تولید شده اند همه صفحه‌های وب را مورد بررسی قرار می‌دهند و همچنین شما به درست کردن یک لیست از داده‌های خروجی این ابزارها مانند تعداد لینک‌ها و همچنین کیفیت این لینک‌ها جملات لینک شده و یا انکرتکست و غیره را درست کنید.

استفاده از moz و چگونگی بررسی اعتبار سایت

 استفاده از ابزار moz شما می‌توانید از اطلاعاتی مانند نمره اسپم و پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی را بدون هیچ هزینه ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

مرحله بعد از ثبت نام در این سایت یک نوار ابزاری در قسمت بالای این صفحه وجود دارد که با باز کردن ان گزینه‌های نمایان می‌شود که شما با کمک ان می‌توانید موارد بالا را تشخیص دهید.

Page Authority چیست؟

در قسمت پیچ اتوریتی اعتبار صفحه یا اعتبار سایت را مشخص می‌کند و رتبه ای که در صفحات گوگل را هم کسب کرده حدس می‌زند. البته این امکان وجود دارد که اعتبار یک صفحه از دامنه مد نظر کمتر و یا بیشتر باشد. از این ابزار بیشتر در مواردی کاربرد دارد که ما بخواهیم دو سایت را با هم مقایسه کنیم که از نظر لینک کدام مناسب‌تر است این پیچ اتوریتی استفاده می‌کنیم تا به یک محتوای با کیفیت دست پیدا کنیم.

البته این موضوع وجود دارد که گوگل برای تشخیص سایت‌ها از یک سری الگوریتم استفاده می‌کند که توانایی رتبه بندی سایت را در گوگل دارد و همچنین اعتبار دامنه بین 0 تا 100 قابل تغییر است و البته همان طور که مشخص است هر چه این عدد بیشتر باشد پس سایت مورد نظر ما دارای جایگاه بهتری است.

Domain Authority در بررسی اعتبار سایت چیست؟

در مورد دایمن اتوریتی (Domain Authority) باید موارد زیادی را بررسی کنیم از جمله مواردی مانند بک لینک‌های تمام صفحه و مقدار دامنه مخصوص که شما را لینک کرده اند و هم چنین بک لینک‌های با لرزش و غیره است.

Spam Score در بررسی اعتبار سایت چیست

استفاده از اسپم اسکور زمانی است که رفتار برای سایت شما ایجاد خطر کرده است. و دارای گزینه‌هایی است برای این امر مانند بررسی اسم دامنه و لینک‌هایی که در سایت شما موجود است و طول url و تعداد صفحه‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند. برای اسپم نمره‌هایی از 0 تا 17 در نظر گرفته شده است که اگر این عدد بیشتر ا ز 8 باشد به احتمال زیاد سایت اسپم است.

نکاتی درباره چگونگی بررسی اعتبار سایت

نکته دیگر که شما در هنگام تهیه یک سایت باید مد نظر قرار دهید این است که اعتبار سایت رقیبان خود را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال اگر شما قصد زدن یک سایت در مورد فروش فرش را دارید. باید در مرحله اول فرش را در گوگل جستجو کنید و یک لیست از این سایت‌ها درست کنیدو در مرحله بعد پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی و اسپم اسکور این سایت‌ها هم با دقت مورد بررسی قرار دهید تا از جایگاه رقیبان خود مطلع شوید.

به طور مثال اگر رقیب شما دارای  دامین اتوریتی زیر 30 و اسپم اسکور بیشتر 5 داشت باید بدانید که رقیب سر سختی ندارید و شانس شما زیادتر است. همان گونه که میدانید و قبلاً اشاره کردیم لینک سازی دارای اهمیت زیادی است البته شما هم باید به روش لینک سازی اشنا باشید تا بهترین نتایج گوگل را از ان خود کنید.

نکته بعدی باید بدانید لینک‌ها که مد نظر شماست تا چه اندازه محبوب هستند و در قسمت ابزار moz دارای چه رتبه ای هستند و همچنین چه تعداد از افراد بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد و این موضوع باعث بالا رفتن ارزش لینک شما می‌شود.

نکته دیگر این که باید این لینک انتخابی شما با موضوع محتوای  مورد نظر شما در رابطه باشد برای نمونه اگر شما یک سایت فروش فرش دارید نباید لینک شما مربوط به لوازم اشپز خانه باشد. نکته دیگر این که لینک مورد نظر شما که به ان انکر تکست هم کفته می‌شود باید مشابه کلمه کلیدی شما باشد.

حرف آخر

در آخر با بررسی اعتبار سایت، امیدواریم به پاسخ “چگونگی بررسی اعتبار سایت” رسیده باشید. اگر با خواندن این مطلب به فکر راه اندازی وب سایت خود با اصول سئو هستید، برای راهنمایی و یافتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 همکاری خود را آغاز کنید.

چه فاکتوری به عنوان اصلی‌ترین عامل در بررسی اعتبار سایت مهم است؟

اولین مسئله مورد نظر در اعتبار سنجی یک سایت این است که این سایت چه مقدار نیاز کاربران را برآورده کرده است.

آیا فقط باید اعتبار سایت خود رابررسی کنیم؟

خیر برای پیشرفت و ارتقا صفحه مجازی خود باید وب سایت رقیبانتان را هم مقایسه کنید.

برای افزایش اعتبار سایت باید در لینک دهی به چه مواردی دقت کنیم؟

باید بدانید لینک‌ها که مد نظر شماست تا چه اندازه محبوب هستند و در قسمت ابزار moz دارای چه رتبه ای هستند و همچنین چه تعداد از افراد بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد و این موضوع باعث بالا رفتن ارزش لینک شما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link