کدام تبلیغات بهتر است؟

کدام تبلیغات بهتر است؟

تبلیغات کلمه ای است که این روزها بیشتر بر سر زبان‌ها می چرخد. قدرت تبلیغات در رشد صنایع و کسب و کار از جمله مواردی است که نمی توان آن را کتمان کرد.

امروزه استفاده از تبلیغات به شیوه‌ها و روش های گوناگون شکل می‌گیرد که هر شخص با توجه به کسب و کار و حرفه‌ی مد‌نظر، بهترین شیوه را برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می کند.

اگر تبلیغات به شیوه ای نسنجیده صورت گیرد، این امکان وجود دارد که نه تنها پیشرفتی از آن تبلیغ حاصل نشود بلکه به کسب و کار نیز لطمه‌ی جدی وارد کند و فقط موجب هدر رفت سرمایه شود.

بنابراین لازم است همه شیوه هایی که برای تبلیغ وجود دارد را در نظر بگیرید تا با بررسی همه جوانب، بهترین و ثمربخش ترین روش را انتخاب کرده و به سرانجام برسانید.

اگر می خواهید با شیوه هایی که در تبلیغات وجود دارد آشنا شوید و بدانید که کدام تبلیغات بهتر است پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب را دنبال کنید.

ویژگی تبلیغات خوب

اگر می‌خواهید یک تبلیغات خوب و ثمربخش را تجربه کنید، پیشنهاد اول ما این است که تبلیغ شما باید ابتدا ویژگی های یک تبلیغ خوب و درست را داشته باشد تا بتوان گفت که این تبلیغ اصولی است و امکان بازدهی مطلوب آن زیاد است.

اما این ویژگی‌ها شامل چه مواردی می شوند؛ در اینجا به یکسری از ویژگی های یک تبلیغ درست و اصولی می پردازیم تا ابتدا یک تبلیغ اصولی را ارائه دهید و سپس بهترین نوع تبلیغات متناظر با حرفه‌ی خود را برگزینید.

ویژگی تبلیغات خوب

ارتباط با مخاطب هدف را ایجاد کنید

سعی کنید مخاطب هدف خود را بشناسید و مسیر ارتباطی درستی را با آنها ایجاد کنید. ارتباط با مخاطب هدف صحیح ترین شیوه برای معرفی خود با آنهاست. انتشار تبلیغ به افرادی که به محصول یا خدمات شما نیازی ندارند کار بیهوده و بی نتیجه‌ای است.

اعتبار را از طریق ویژگی یا استفاده از محصول ثابت کنید

کسب اعتبار اهمیت بسزایی در ارتقاء رشد کسب و کارتان دارد. اگر بتوانید اعتماد مخاطب را جذب کنید، امکان اینکه مشتریان ثابت شما شوند بیشتر می شود.

بنابراین سعی کنید به نحوی، یا با دادن اطلاعات صحیح و دقیق و یا استفاده از محصول در حضور خود مشتریان، اطمینان مخاطبان را نسبت به محصول تولیدی خود جلب نمایید.

 به دانش مصرف‌کننده اضافه کنید

اولین گامی که سبب می شود تا ما اطمینان لازم را نسبت به یک محصول داشته باشیم، شناختی است که در مورد آن داریم. بنابراین اگر مشتریان شناخت مناسبی از محصولات شما نداشته باشند امکان اینکه به شما اعتماد کنند کاهش می یابد.

در نتیجه شما می توانید از طریق تبلیغات اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار دهید تا آنها با نگاهی وسیع تر نسبت به محصول شما تصمیم گیری کنند.

 از طریق نقاط تماس با مخاطبان عمل کنید

سعی کنید شناخت مناسبی نسبت به نیازمندی‌های مخاطباناان داشته باشید؛ یعنی بدانید که آنها اکنون به چه چیزی نیاز دارند و از چه طریق می‌توان نیازمندیشان را برآورده نمود. نقاط مشترک مشتریان با محصول خود را بیابید و از همان طریق وارد عمل شوید.

روش های تبلیغاتی سنتی و مدرن

روش های تبلیغاتی فراوانی در جهان وجود دارند که برخی از آنها کم شناخته شده و کم مصرف هستند. ما در این مقاله به یک سری از روش های تبلیغاتی سنتی و مدرن می پردازیم تا با بررسی مزایا و معایب مربوط به هر کدام، بدانید که کدام تبلیغات بهتر است.

روش تبلیغاتی سنتی

روش تبلیغاتی سنتی شامل شیوه هایی همچون پخش تراکت و بروشور در سطح شهر، تبلیغات در روزنامه، بیلبوردهای تبلیغاتی، رسانه‌های جمعی همچون تلویزیون و رادیو و تبلیغات پستی می شود، که هر کدام از روش‌ها طرفداران مختص به خود را دارند.

از جمله مزایایی که تبلیغات سنتی به همراه دارد این است که دارای پوشش گسترده‌ی محلی است و انعطاف پذیری جغرافیایی آن بالاست و همچنین می توان گفت که انعطاف پذیری بالایی در قیمت دارد.

علاوه بر این اگر بخواهیم به برخی از معایب آن بپردازیم، می توان گفت این نوع تبلیغات ریسک بالایی دارند به طوری که فقط شرکت‌های بزرگ می توانند ریسک این گونه تبلیغات را بپذیرند و این روش به کسب و کارهای کوچک توصیه نمی شود.

همچنین نمی توان از روش تبلیغات سنتی انتظار بازخورد آنی را داشت و به صورت دقیق گزارشی از ثمربخشی و نتایج تبلیغ خود کسب نمود.

 روش تبلیغاتی مدرن

روش تبلیغاتی مدرن که امروزه با استقبال بیشتری همراه شده است، با شیوه‌های جدیدی صورت می‌گیرد که این شیوه‌ها عبارتند از تبلیغات ویدیویی، تبلیغ در نرم افزارها، تبلیغ در وب سایت ها، تبلیغ در شبکه های اجتماعی، تبلیغات اپلیکیشن و دیجیتالی.

مزایای این تبلیغات مدرن به این صورت است که در این تبلیغ سرعت انتشار پیام بسیار بیشتر از روش سنتی است و معمولاً تبلیغات مدرن انعطاف پذیرترند و شما می توانید صدا، متن، فیلم، عکس و هر آنچه که مد نظر دارید را برای دیده شدن منتشر کنید.

در حالیکه در تبلیغات سنتی چنین چیزی امکان ندارد. دیگر مزیتی که می‌توان برای تبلیغات مدرن عنوان کرد این است که شما می توانید نظر تک‌تک خریداران را بپرسید و از نظرات مخاطبانتان آگاه شوید و در نتیجه ارتباط بیشتری با مشتریان خود برقرار کنید.

البته باید گفت که در روش تبلیغات مدرن ناامنی اطلاعاتی نیز وجود دارد و این امکان وجود دارد که تحت نفوذ هکرها قرار گیرید. در هر صورت تبلیغ به هر شیوه‌ای، چه سنتی و چه مدرن با مزایا و معایبی همراه هستند که باید با در نظر گرفتن شرایط موجود، شیوه‌ی صحیح برای معرفی محصول خود را برگزید.

نتیجه گیری

با وجود شرایطی که عنوان شد، نمی‌توان گفت که کدام تبلیغ بهتر است، چرا که بهتر بودن شیوه‌ی تبلیغ به نوع کسب و کار شما بستگی دارد.

تنها عاملی که به بهتر شدن تبلیغ شما با هر روشی یاری‌بخش است این است که تبلیغ خود را به شیوه های اصولی انجام دهید، تا بازخورد امیدبخشی دریافت کنید.

در نهایت امیدواریم بتوانید با رعایت اصول تبلیغات و انتخاب بهترین روش، تبلیغ ثمربخشی را تولید کنید. اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید می توانید برای تبلیغات خود از آژانس دیحیتال مارکتینگ رشد 360 کمک بگیرید.

ویژگی های تبلیغات خوب چیست؟

ارتباط با مخاطب هدف را ایجاد کند اعتبار را از طریق ویژگی یا استفاده از محصول ثابت کند به دانش مصرف‌کننده اضافه کند و…

روش های تبلیغاتی به چند دسته تقسیم می شوند؟

دو دسته سنتی و مدرن

تبلیغات به شیوه مدرن به چه صورت هست؟

روش تبلیغاتی مدرن که امروزه با استقبال بیشتری همراه شده است، با شیوه‌های جدیدی صورت می‌گیرد که این شیوه‌ها عبارتند از تبلیغات ویدیویی، تبلیغ در نرم افزارها، تبلیغ در وب سایت ها، تبلیغ در شبکه های اجتماعی، تبلیغات اپلیکیشن و دیجیتالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 17 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link