آشنایی با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

آشنایی با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

به طور کلی 4 دسته کلمه کلیدی در گوگل ادوردز وجود دارد که هر کدام از آن ها شرایط خاصی را برای ایجاد آگهی در گوگل ایجاد می‌ کنند.

بنابراین اگر کمپین تبلیغاتی موفقی می خواهید، باید آشنایی کامل و لازم را با کلمات کلیدی در گوگل ادوردز داشته باشید. اگر قصد دارید آشنایی با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز پیدا کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

به طور کلی برای آشنایی با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز و استفاده از تبلیغات گوگل ادز باید بدانید که 4 دسته کلی وجود دارد که این 4 دسته عبارت اند از:

  • کلمات کلیدی Broad Match یا تطابق کلمات

در حالت کلی این دسته از کلمات کلیدی به صورت پیش فرض برای تبلیغات گوگل ادز انتخاب شده است. این امر بدین معناست که اگر شما کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید، نوع کلمات کلیدی آن به صورت Broad Match است که بیشترین مخاطبان ممکن را برای کمپین شما جذب می کند.

وقتی که شما از این دسته از انواع کلمات کلیدی استفاده می کنید، تبلیغات شما مجاز هستند که با هر کلمه ای که مخاطبان جست و جو کرده اند و با کلمات کلیدی مورد هدف شما ارتباط دارد، نمایش داده شوند.

حتی در برخی مواقع ممکن است آگهی شما در پاره ای از جست و جوی مخاطبان که با کلمات انتخاب شده شما مرتبط نیستند نیز نمایش داده شود.

این اتفاق ممکن است به خاطر اینکه Broad Match یا تطابق کلمات برای دسترسی به بیش ترین مخاطب ممکن ایجاد شده است رخ بدهد. احتمالا مخاطبان با جست و جو هایشان روی تبلیغات شما به طور آگاهانه و یا نا آگاهانه کلیک می‌ کنند که البته این مسئله قابل حل است.

  • کلمات کلیدی Modifier Broad Match یا تطابق گسترده اصلاح شده

در بین انواع دسته های کلمات کلیدی این دسته طرفداران بسیاری دارد. در صورتی که از این نوع کلمه کلیدی برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید، نمایش آگهی های شما مرتبط تر خواهند بود.

این دسته از کلمات کلیدی تبلیغات شما را در اختیار طیف وسیعی از مخاطبین در جست ‌و جوی گوگل قرار می ‌دهد. شما با استفاده از محدود کردن کلمه ‌ای در عبارت کلیدی خود توسط اضافه کردن «+» به قبل کلمه مورد نظر، می توانید مشخص و قفل کنید که تنها در شرایط مد نظرتان تبلیغ شما نمایش داده شود.

بنابراین توصیه مي به شما این است که اگر سراغ این دسته از کلمات کلیدی در گوگل ادورزد می‌ روید، با دقت بیشتری کلمات مورد نظرتان را انتخاب کنید تا از هدر رفتن بودجه خود تا حد قابل توجهی جلوگیری کنید.

  • کلمات کلیدی Phrase Match Type یا تطابق عبارتی

این دسته از کلمات کلیدی هم باز یکی از پر طرفدار‌ ترین‌ دسته ها در صنعت تبلیغات دیجیتال است، به شما قدرت کنترل این را می دهد که مشخص کنید تبلیغ شما به چه افرادی نمایش داده شود.

در این نوع از 4 نوع کلمات کلیدی گوگل ادوردز، مخاطبان تنها زمانی تبلیغات شما را می‌ بینند که دقیقا کلمه کلیدی Phrase Match شما را جست‌ و جو کرده باشند.

در این صورت حتی پس و پیش بودن کلمات هم باعث می‌ شود که تبلیغات و آگهی شما نمایش داده نشوند و اصل این است که دقیقا همان کلمات مورد هدف شما با همان ترتیب توسط مخاطبان نوشته و جست ‌و جو شوند.

اما به این نکته توجه داشته باشید که وجود عبارت و کلماتی که قبل و بعد از عبارت مورد هدف شما قرار گرفته اند. اختلالی در نمایش تبلیغاتتان ایجاد نخواهند کرد و در نهایت به تمامی مخاطبان نمایش داده می ‌شوند.

آشنایی با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

  • کلمات کلیدی Exact Match یا تطابق دقیق

این دسته از انواع کلمات کلیدی در سرویس گوگل ادوردز، در شرایطی مناسب است که از تمامی کلمات کلیدی که مخاطبان برای ورود به سایت شما استفاده می ‌کنند مطلع باشید. این دسته از تبلیغات یکی از محدود ‌ترین انواع قانون‌ گذاری روی کلمات کلیدی به حساب می ‌آید.

ویژگی تطابق دقیق عموما کاربرد و طرفداران کمتری نسبت به سایر انواع کلمات کلیدی دارد. در کلمات کلیدی Exact Match، تنها در صورتی تبلیغات و آگهی شما نمایش داده می ‌شوند که دقیقا عبارت کلیدی مورد هدف توسط شما جست ‌و جو شود وگرنه در هیچ حالت دیگری تبلیغات شما نمایش داده نمی ‌شوند.

این بدین معناست که اگر کلمه ای بعد و یا قبل عبارت مشخص شده ی شما نوشته شود، همچنان تبلیغات شما برای مخاطبان نمایش داده نخواهد شد.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده شاید متوجه شده باشید که کسب و کار‌ هایی که از این نوع کلمات کلیدی استفاده می‌ کنند، موقعیت ‌های بسیاری را از دست می دهند.

چراکه ممکن است مخاطبان کلمه ای را اشتباه تایپ کنند و در این صورت تبلیغات نمایش داده نمی ‌شود. با این وجود می توان با آشنایی با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز فهمید که چه نوع کلمات کلیدی برای تبلیغات شما مناسب هستند.

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی برای آشنایی با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز ارائه شد که به صاحبان کمپین های تبلیغاتی کمک می کند تا نوع کلمه کلیدی مد نظر خود را به درستی انتخاب و مشخص کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشورت با کارشناسان خبره می توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 در ارتباط باشید.

مجموعه رشد 360 با بیش از یک دهه سابقه درخشان در حوزه فناوری دیجیتال خدمات متنوعی در زمینه توسعه رسانه های دیجیتال ارائه می دهد از جمله این خدمات می توان به سئو حرفه ای سایت، عکاسی حرفه ای، تولید محتوا و… اشاره کرد.

آیا می ‌توان به طور همزمان برای یک کلمه کلیدی از چند نوع متفاوت کلمات کلیدی در سرویس گوگل ادوردز استفاده کرد؟

بله می ‌توان به طور همزمان برای یک کلمه کلیدی از انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز استفاده کرد.

کلمات کلیدی در گوگل ادوردز چگونه عمل می کنند؟

کلمات کلیدی عباراتی هستند که مرتبط با کسب و کار ها بوده و واسطه بین کمپین های تبلیغاتی و مخاطبانشان هستند.

از کجا می توان فهمید افرادی که روی تبلیغات من کلیک کرده اند، چه چیزی را جستجو کرده‌اند؟

برای مشاهده لیست کلماتی که افراد با آنها وارد سایت شما شده اند، ابتدا باید به بخش کلمات کلیدی رفته و سپس در منوی بالایی بر روی گزینه Search Terms کلیک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link