استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی

استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی

در این مقاله شما را با برترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی آشنا خواهیم کرد تا شما هم با استفاده از این دستور العمل بتوانید مهارت‌های لازم در بازاریابی را به دست آورید.

قبل ازهر استراتژی و سبکی جهت بازاریابی‌ باید هدف خود را  از بازاریابی اینترنتی مشخص کنید. مخاطبینتان را بشناسید و بدانید که در کجا می‌توانید آن‌ها را بیابید.

 

استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی

رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی

امروزه کمتر کسی است که از رسانه‌های جمعی و برنامه‌های مجازی دور باشد. این برنامه‌های مجازی میلیون‌ها طرفدار دارند و از مدرن‌ترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی به حساب می‌آیند.

اینفلوئنسر کیست و چه فعالیت و حرفه‌ای در بازاریابی اینترنتی دارد؟  اینفلوئنسرها در اینستاگرام و برنامه‌های مجازی مشابه با آن، تبلیغ محصولات و معرفی مکان ویژه‌ای را برعهده می‌گیرند. در نهایت با جذب فالوور و مخاطب به بازاریابی و فروش اینترنتی کمک شایانی خواهند کرد. البته بر خلاف آن که تصور می‌کنید کار آسانی نیست و چالش‌های زیادی به همراه دارد.

برای‌ دیده شدن یک پیج مهم‌ترین نکته برنامه‌ریزی مشخص و صحیح است. شما باید به صورت روزانه پست‌ها و استوری‌های پرمحتوایی در رابطه با موضوع پیجتان به اشتراک بگذارید و سعی کنید مخاطبین و تماشاگران را به خود وابسته کنید.

برای داشتن یک صفحه‌ی پر طرفدار در شبکه‌های مجازی باید ادمین مناسبی داشته باشید که به موقع پاسخ دایرکت‌ها را دهد، برای مخاطبان وقت بگذارد و نشان دهد کن برای آن‌ها ارزش قائل است. ادمین باید به بهترین نحو ممکن مدیریت صفحه را بر عهده گیرد. در غیر این صورت افراد از پیج اینستاگرام ناامید خواهند شد و دیگر آن را دنبال نمی‌کنند.

وبلاگ نویسی

مهم‌ترین نکته در وبلاگ نویسی به روز بودن آن است. در وبلاگ‌های خود اعتماد مشتریان و مخاطبان را به دست آورید‌. به شکلی که اطلاعات کاملی از روش‌ها و تاریخ فروشتان تهیه کنید، تفاوت محصولات خود را با سایر رقبا را ذکر کرده و از مزیت‌ آن‌ها سخن بگویید.

در وبلاگ نویسی قادرید به صورت روزانه پیشترفت داشته باشید. کلمات کلیدی جدیدی به وبلاگتان اضافه کنید و در موتورهای جستوجو در رتبه‌ی بالاتری قرار گیرید.

برگزاری مسابقه

فرقی نمی‌کند شما در چه رده‌ی سنی قرارگرفته‌اید همیشه شرکت در مسابقات هیجان خاصی به اشخاص منتقل می‌کند. برگزاری یک مسابقه بدین صورت است که در ابتدا همه‌ی افراد در جایگاه یکسانی قرار می‌گیرند ولی در ادامه داستان تفاوت‌هایی مابین آدم ها به وجود می آید.

برای مثال در یک وب سایت اینترنتی بازی‌های رایانه‌ای، برای جذب مخاطبین بیشتر مسابقه‌ای در رابطه با یک بازی مشهور برگزار می‌شود.

به شکلی که سوالاتی از شرکت‌کننده‌ها پرسیده می‌شود و هرکدام که مرحله‌ای را پشت سر بگذارند وارد مرحله‌ی بعدی می‌شوند. به همین ترتیب در آخر تنها عده‌ی معدودی باقی می‌مانند که بر سر جایزه رقابت تنگاتنگی با هم می‌کنند.

در نتیجه با برگزاری مسابقه در یک سایت و یا صفحه‌ی مجازی علاوه‌ بر اینکه افزایش مخاطبین را موجب می‌شود، لذت و اعتماد افراد را به همراه خواهد داشت.

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی آنلاین تبلغات است که به شکل‌های متنوعی در وب سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در حال انجام است. مهم‌ترین اصل در تبلیغات به نمایش درآوردن جلوه‌ی ویژه‌ای از یک عکس یا فیلم می‌باشد که با سایر رقبا تفاوت داشته باشد.

همکاری در فروش

گاهی همکاری در صنایع مختلف مانند موسیقی با آرایشی و بهداشتی و یا  صنایع مربوط به آموزش و پرورش  با هنر، می‌تواند نتایج شگفت انگیزی در بر داشته باشد. برای مثال زمانی که یک بازیکن فوتبال با همکاری در صنعت موسیقی ویدیویی تهیه و در پیج و وب سایت مشخصی قرار دهد می تواند افراد زیادی را جذب کند. 

ویدئوها

در وب سایت‌ها و صفحه‌های مجازی خود سعی کنید بیشتر از ویدئو استفاده کنید. مخاطبین ریکشن و عکس العمل‌‌های جالبی نسبت به ویدیوهای آموزشی و تبلیغاتی نشان می‌دهند. نکته‌ی قابل توجه این است که باید در ویدئوها تمام ویژگی محصولات تبلیغاتی را یاد آورشد یا اگر ویدئو آموزشی است به شکل صحیحی تمامی مراحل و شیوه‌های آموزنده ذکر شود.

امروزه در بازاریابی اینترنتی استراتژی ساخت کلیپ و ویدیوهای آموزشی جایگاه ویژه‌ای دارد. در کلیپ‌ محصولات آرایشی معمولا خانم‌های جوان و زیبا هستند که با ترفندهایی چگونگی استفاده از وسیله‌ی آرایشی را یاد می‌دهند. به گونه‌ای که روی پوست خودشان آن را امتحان کرده و نتیجه را به بینندگان ارائه می‌کنند.

 

استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی

پادکست‌ها

منظور از پادکست چیست؟ محتواهای شنیدنی‌ هستند که امروزه در بازاریابی اینترنتی تاثیر زیادی دارند. از اعتیادآورترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی پادکست‌ها می‌باشند.

زمانی که شما پادکست گوش می‌دهید، چشم‌های شما به خاطر اشعه‌ها و نورها آسیب نمی‌بیند و ذهنتان بیشترین تمرکز را بر روی محتوای شنیداری دارد. پلک‌هایتان را روی هم بگذارید و به آرامی در هر موقع از شبانه روز به پادکست‌های مورد علاقه‌تان گوش کنید.

نکات ضروری استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی

  • این احتمال وجود دارد که در ابتدای فعالیت بازاریابی اینترنتی با شکست‌هایی روبه رو شوید. هرگز‌ امید خود را از دست ندهید و از گذشته‌ها برای ساخت آینده بهره ببرید.
  • تاریخچه‌ای از زحمات و تلاش‌های تهیه کنید و ان را تا هنگامی که به موفقیت دست خواهید یافت کامل کنید. وقتی که نتیجه تلاش‌های شما مثمر ثمر واقع گشت، برای طرفداران خود از زحماتی که کشیده‌اید سخن بگویید و اعتماد آن‌ها را جذب می‌کنید.
  • در مواقعی که دنبال ایده‌های جدید و نو برای جذب مخاطبان جدید هستید،‌ مشتریان سابق خود را فراموش نکنید. همیشه برای جلب رضایت انها تلاش کنید. زیرا پایه‌های داشتن یک صفحه‌ی موفق در شبکه‌های مجازی دارا بودن افراد همیشگی و ثابت است.
  • شما برای موفق شدن در بازاریابی اول از همه باید دیدگاه ذهنی خودتان را سامان دهید و به روشنی از آینده‌ای که قصد دارید به آن برسید آگاهی داشته باشید.
  • اگر بعد از گذشت مدت زمان مشخصی درآمد شما در بازاریابی اینترنتی به حد نساب نرسید باید به دنبال مشکل و ایرادی که مسبب این قضیه است بگردید و ان را رفع کنید. همیشه هزینه‌ کردن مالی پاسخ‌گوی مشکلات نیست و صبر و حوصله با چاشنی تلاش می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.
  • درپایان هرماه یا هرهفته فعالیت‌های خود را ارزیابی کنید و ببینید آیا نتیجه‌ی دلخواه را به دست آورده‌اید یا نه؟! نمودار و جداولی را به این کار اختصاص دهید و سود و زیان‌های ماهیانه را حساب کنید.

اگر می‌خواهید با وب سایت‌های تولید محتوا و مقاله نویسی آشنا بشوید حتما به رشد 360 مراجعه کنید‌. مطمئنن جواب پرسش‌های خود را در رابطه با انواع موضوع‌های طراحی سایت و ادمین اینستاگرام و … را خواهید یافت.

قیمت گذاری صحیح چه تاثیری بر بازاریابی اینترنتی خواهد داشت؟

مطمئنا اگر کیفیت لازم هم علاوه بر قیمت مناسب رعایت شود تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

چرا نباید در بازاریابی اینترنتی از تکنیک‌ها و روش‌های زیادی بهره برد؟

زیرا زمان کمتری خواهید داشت که عملکرد تکنیک‌های قبلی را برسی کنید.

آیا اپلیکیشن و یا برنامه‌ای در بازاریابی اینترنتی برای شناخت مخاطبین و مشتریان وجود دارد؟

plan marketing می‌تواند در این زمینه کمک فراوانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 20 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link