افزایش سرعت بالا آمدن سایت

افزایش سرعت بالا آمدن سایت

بالا آمدن سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید از راهکارهایی برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت استفاده کنید. در ادامه مطلب قصد داریم افزایش سرعت بالا آمدن سایت را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

یکی از مهمترین دغدغه هایی که هر مدیر سایت با آن روبرو هستند و سرعت لود سایت می باشد. روش ورودی گوگل و کسب رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار استو گوگل طبق اعلامیه ای اعلام کرد که برای اینکه رتبه بهتری داشته باشید باید سرعت لود سایت افزایش پیدا کند.

سایت هایی که دارای رتبه بهتری باشند و کاربر زمان کمتری را برای لود کردن آن صرف می‌کند در گوگل بالاتر نمایش داده می شود.

فاکتورهای بسیار مهم و اساسی در سئو وبسایت و بهینه سازی وب سایت می باشد. توجه داشته باشید استاندارد ورود هر صفحه بین ۵ تا ۷ ثانیه می با‌شد.

در صورتی که به این استاندارد توجهی نکنید باعث می‌شود تا نرخ پرش وبسایت افزایش پیدا کند و کاربران به مرور به وب سایت شما مراجعه نخواهند کرد. باید برای بهبودی تجربه کاربری وب سایت سعی کنید سرعت وب سایت را افزایش دهید. در ادامه برخی از راه های افزایش سرعت وب سایت را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر می کنیم.

 

افزایش سرعت سایت

در وبسایت ها روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید برای بالا بردن سرعت سایت خود از آن بهره مند شوید. برخی از راه های افزایش سرعت بالا آمدن سایت عبارتند از:

افزایش سرعت سایت

  • بهینه سازی تصاویر

توجه داشته باشید تصاویر تاثیر بسزایی در سرعت وب سایت دارد. از مهمترین عواملی که بر سرعت بارگذاری سایت تاثیرگذار می‌باشد می‌توان به حجم صفحات اشاره کرد. تصاویر تاثیر بسیار زیادی در افزایش حجم صفحات دارد. برای استفاده از تصاویر باید سعی کنید تصویر را از سایز های مورد نیاز بزرگتر انتخاب نکنید.

عکس هایی که برای وب سایت انتخاب می‌کنید سعی کنید با فرمت PNG باشند و برای تصاویر طبیعی نیز فرمت JPG انتخاب کنید. قبل از اینکه تصاویر را در وب سایت بارگذاری کنید فشرده‌سازی انجام دهید تا حجم آن کمتر شود. می توانید از ابزارهای مثل فتوشاپ و غیره کمک گرفته تا کار فشرده سازی تصاویر انجام دهید.

  • استفاده از افزونه کش مرورگر

یکی از راه های افزایش سرعت بالا آمدن سایت استفاده از افزونه کش مرورگر می باشد. هر بار که یک صفحه از وب سایت خود را باز می کنید سرور ساعت اطلاعاتی را از پایگاه داده و فایل های php دریافت کرده و در قالب html برای شما نمایش داده می شود. این پروسه زمان‌بر و طولانی خواهد بود برای کوتاه کردن این پروسه می توانید یک افزونه کش نصب کنید.

در این صورت باید بخشی از اطلاعات صفحه که ثابت می باشد مثل تصاویر و غیره در حافظه سیستم کاربر ذخیره خواهد شد. اگر کاربر مجدد وارد همان صفحه شود دیگر اطلاعات مرحله اولیه را لازم نیست که لود کند و سریع تر دریافت می‌کند این اطلاعات را تا پروسه آن کوتاه تر باشد.

  • استفاده از قالب های مناسب

در برخی موارد از کدنویسی ضعیف و ناکارآمد استفاده می شود که باعث می شود تا سرعت سایت کمتر شود. سعی کنید از قالب های بسیار سبک و ساده استفاده کنید و انیمیشن های محرک بیهوده نداشته باشند.

  • استفاده از افزونه هایی با سرعت بیشتر

اگر شما از وردپرس یا جوملا یا دیگر سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید باید مراقب سرعت پلاگین ها باشید. برخی از پلاگین ها و خودنویس ضعیف باعث می‌شوند تا اجرای سایت کند شود و در نتیجه سرعت سایت کاهش پیدا می‌کند. بهتر است آن را پاک کرده و فضای مناسب تری را نصب نمایید.

  • کنترل فعالیت های پس زمینه

زمانی که شما در صفحه وب سایت مطلبی را مشاهده می کنید امکان دارد فعالیت‌های در پس زمینه در حال انجام باشد. به عنوان مثال پشتیبانی در حال تهیه برنامه‌های از قبل ایجاد کرده که در حال اجرا باشد که تمام این عوامل در سرعت رشد تاثیر گذار می باشد. بنابراین بهتر است زمانی که از آن ها استفاده می‌کنید دقت بیشتری به خرج دهید.

  • استفاده از  CDN

اگر شما وب سایت فعالی دارید و همکاران از کشورهای مختلف سایت شما سر می‌زند پیشنهاد می کنیم حتماً از CDN استفاده نمایید.

با فعال‌سازی این مورد اطلاعات سایت شما در سرورهای سرتاسر جهان ذخیره خواهد شد. اطلاعات برای هر کاربر و شخص بارگذاری می‌شود و باعث می‌شود تا سرعت لود سایت شما افزایش پیدا کند.

فایل‌های چندرسانه‌ای

اگر شما در وب سایت خود از ویدیو های مختلف استفاده می کنید بهتر است مستقیما در هارد بارگذاری نکنید. برای اینکه سرعت وبسایت خود را افزایش دهید کافیست هارد مخصوص آپلود ویدئو تهیه کنید که علاوه بر افزایش سرعت کاهش هزینه های مصرف پهنای باند را نیز برای شما به همراه دارد.

فشرده سازی فایل های کد

فایل های جاوا، css ،html معمولا بالای ۱۵۰ بایت دارند که با gzip فشرده خواهد شد که یک روش موثر تمامی حجم فایل ها را تقریبا ۷۰ درصد به راحتی کاهش خواهد داد. سعی کنید فضای خالی بین کدها را حذف کرده و کامنت ها را نیز حذف نمایید تا حد امکان فایل های فشرده کرده و بعد بارگذاری نمایید.

 

کاهش تعداد ریدایرکت ها

در برخی مواقع شما لینک ها را مشاهده می کنید که با کلیک بر روی آن ها پس از باز شدن آدرس اسناد به صورت اتوماتیک به یک صفحه جدید وارد می شوید این همان ریدایرکت می باشند. اگر ریدایرکت کاهش پیدا کند سرعت وب سایت شما بیشتر خواهد شد.

کاهش تعداد ریدایرکت ها

 تاخیر در بارگذاری فایل ها

اگر شما به دنبال افزایش سرعت بالا آمدن سایت خود می باشید برای اینکار می توانید از ابزارهای مختلف سنجش سایت عبارت defer را مشاهده کنید تا به شما اعلام می‌کنیم که فایل های سنگین را با تاخیر در وبسایت بارگذار کنید.

از انجام این کار از افزونه های بهینه سازی و کشت در مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمایید این افزونه ها دارای ویژگی defer می باشند.

کاهش تعداد درخواست های صفحه

یکی از بهترین و اساسی ترین روش های افزایش سرعت بالا آمدن سایت کاهش درخواست های ارسالی به سرور می باشد. برای بارگزاری هرچه آلمانی در صفحه لازم است که تا شما به سرور درخواست ارسال کنید.

ساده ترین روش کاهش درخواست ها به سرور، کاهش تعداد المان های صفحه می باشد. شما با حذف تصاویر بنر توضیحات و هر بخش غیر مهمی از اجزا می‌توانید آن را بهینه سازی نمایید.

وب سایت خود را به تیم تخصصی رشد 360 بسپارید تا به صورت کاملا اصولی و استاندارد در گوگل وارد کرده و گسترش کسب و کار شما رقم بزنیم. از طریق راه ارتباطی ذکر شده در https://roshd360.com/ با کارشناسان در تماس باشید.

استفاده از قالب ها چه تاثیری در سرعت وب سایت دارد؟

در برخی موارد کدنویسی های ضعیف و ناکارآمد باعث می شود تا سرعت وب سایت شما کند شود سعی کنید از قالب های سبک و ساده استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر چه تاثیری بر افزایش سرعت سایت دارد؟

اگر تصاویر بهینه سازی شود و حجم آن کم شود و همچنین با فرمت مناسب بارگذاری شود سرعت سایت افزایش پیدا می‌کند.

چگونه می توان وب سایت مناسبی را در گوگل راه اندازی کرد؟

راه اندازی وب سایت مناسب برای کسب و کار خود را به تیم تخصصی رشد ۳۶۰ بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سه =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link