بازاریابی عصبی چیست؟

بازاریابی عصبی چیست؟

بازاریابی عصبی که به عصب پایه نیز معروف است عبارت است از کاربرد ابزار دستاوردها آزمون‌های برآمده از رشته‌های علمی و روش سیم برای سنجش و اندازه گیری واکنش های زیستی در رابطه با محرک‌های بازاریابی انجام می‌شود.

برای سنجش تغییرات در قسمت‌های مختلف مغز و نوار مغزی برای سنجش و بررسی فعالیت در بخش مشخصی از مغز استفاده می‌کنند که نحوه تصمیم‌گیری مشتریان قسمت مرتبط به دستگیری را مطالعه خواهند کرد.

بهتر است بدانید بازاریابی عصبی یکی از حوزه‌های جدید در بازاریابی می باشد که از تکنولوژی های پزشکی در این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند.

مثل عکسبرداری مغزی که برای مطالعه بر روی واکنش مغز نسبت محرک های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته از اینکه بازاریابی محتوا شبکه اجتماعی وجود داشت مدیر شرکت یا کسب و کار سعی داشتند تا بودجه تبلیغات افزایش و لوگوی خود را بر روی اتوبوس چاپ کرده و یا جاهای دیگر نصب کند تا مشتریان را ببینند و به آن مراجعه کند.

اما امروزه بزرگترین چالش برای این است که پول کمتری پرداخت کنند ولی بازدهی بیشتری داشته باشند. تحلیل های بازاریابی امروزه نشان از بازاریابی عصبی دارد که ترجیحات مصرف کننده به درستی تشخیص داده می شود.

اکثر افراد بیشتر مواقع به سوالاتی که از آنها می پرسند امکان دارد درست پاسخ ندهند و لی در این روش بازاریابان با تمایل آن ها به راحتی آشنا شده و سعی می کند آن ها را به کار ببرد.

بازاریابی عصبی به بازاریابی می‌گوید که مخاطب در مقابل رنگ خاص یا مدل خاصی از بسته‌بندی و صدای محصول در تبلیغ چه عکس‌العملی می‌تواند نشان دهد.

به طور کلی می‌توان گفت بازاریابی عصبی شامل استفاده از علوم اعصاب در تحقیقات بازاریابی می‌شود. به این گونه که بررسی محرک ها باعث می شود تا مشکل در بین مشتریان ایجاد شود. سپس این محرک‌ها را استفاده کرده تا به نتیجه مورد نظر برای کمپین تبلیغاتی برسد.

بر اساس بازاریابی عصبی گزارش به دست خواهد آمد که شما می توانید برای طراحی نقشه  مشتری ایده‌های کاربردی و خوبی را دریافت نمایید. بهتر است بدانید بازاریابی عصبی به نام نورومارکتینگ نیز بر روی استراتژی‌های خود تجدیدنظر و بازاریابی هوشمند ایجاد نمایید.

هدف بازاریابی عصبی این است که با کارکرد مغز مشتریان خود می توانید آشنا شوید. ذهن مخاطبان خود را به راحتی بخوانید.

استراتژی بازاریابی به صورتی است که شما به مشتریان خود تاثیر گذار خواهد بود و در نتیجه می توانید برای طراحی برنامه بازاریابی عصبی ایده های جالبی را دریافت نمایید.

 

بازاریابی عصبی و نورومارکتینگ چگونه کار می کند؟

در ادامه مبحث بازاریابی عصبی چیست؟ بهتر است بدانید برای ردگیری عملکرد ذهنی مشتریان از دو روش اصلی FMRI و EEG  استفاده می شود. بهتر است از نظر تخصصی در تصویربرداری مغزی از آهنربای خاصی برای ردگیری جریان خون در مغز استفاده می‌شود.

در زمان پاسخگویی محرک وارد مرکز لذت افراد شده و بازاریابان به راحتی می توانند دریابند که عملکرد و ویژگی‌های خاصی موجب تحریک افراد شده و به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

این محرک‌ها می تواند تصویر صدا چیدمان بسته بندی، رایحه، ویژگی‌های فیزیکی و … باشد. بهتر است بدانید روش EEG نسبت به روش FMRI نسبتاً ارزان تر می باشد.

توسط کلاهی که بر روی آن الکترودهای نصب شده است و باعث تولید موج های الکترونیکی می‌شود توسط مغز اندازه گیری خواهد شد. برای محققان این امکان را فراهم خواهد کرد که هیجانات و احساسات و خشم هیجان انبوه و … افراد را ردگیری نمایند.

بازاریابی عصبی و نورومارکتینگ چگونه کار می کند؟

کاربرد بازاریابی عصبی در حوزه‌های مختلف بازاریابی

بازاریابی عصبی در تحقیقات بازار

بهتر است بدانید کمپین هایی که از بازاریابی عصبی استفاده می‌کنند تحت تحقیقات بازار خود از آن بهره مند خواهند شد. این متخصص در ارزیابی تبلیغات تبلیغات تجاری محصول جدید واحد اندازه گیری واکنش مخاطبان به بخش تبلیغات و کلیپ های تبلیغاتی خواهد بود که از آن برخوردار شده و می‌توانند جهت موفقیت در کسب و کار خود از آن بهره مند شوند.

بازاریابی عصبی در طراحی محصول و بسته بندی

اینکه یک محصول به به چه صورت به نظر می‌آید یا احساس می شود به عنوان یک موجودیت به صورت کلی چه اثری بر تجربه مشتریان دارند تاثیرگذار خواهد بود.

به کارگیری اصول بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ و انجام آزمایشات آن باعث می‌شود تا بینشی از تحصیلات هیجانی در انتخاب طراحی‌های مختلف را به محققان و افرادی که این آزمایش انجام می‌دهند نشان دهد.

بازاریابی عصبی در طراحی محصول و بسته بندی

بازاریابی عصبی در قیمت گذاری

بازاریابان متن های طولانی است که قیمت متغیر و مهم و تاثیرگذار در موفقیت محصولات و خدمات می زند. اینکه چگونه قیمت را به مشتریان معرفی کنید بخشی از ارزش آفرینی بازاریابی عصبی می باشد که در حوزه بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.

بازاریابی عصبی در چیدمان فروشگاه

موفقیت یک خرده فروشی به اینکه چگونه تجربیات دلپذیر را برای مشتریان و مخاطبان ایجاد کند بستگی دارد. محصولات قیمت ها و تخفیف ها و … را چگونه معرفی کند باعث می شود تا مشتریان جذب شوند.

صاحبان مشاغل خرده فروشی ها از اصول نورومارکتینگ در محیط خود بهره مند شده و به این صورت می‌تواند تجربه منحصر به فرد را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

بازاریابی عصبی در خدمات حرفه ای

صنعت خدمات حرفه ای متاثر از تعاملات انسانی می باشد. نورومارکتینگ ابتکاراتی را برای عملکرد با بهترین کیفیت به وجود خواهد آورد.

چرا که اکثر مواقع تصمیم قبل از طریق خدمت صورت می‌گیرد. ایجاد تصویر مورد نظر بازاریابان در ذهن مشتریان ویژگی های مورد نظر آن ها را در ذهن مشتریان القا خواهد کرد و توجه آنان را به سمت برند جذب می‌کند.

بازاریابی عصبی در تبلیغات

بهتر است بدانید از اصول نورومارکتینگ برای توسعه تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی و ساخت درست آن ها استفاده خواهد شد. به گونه ای که تبلیغات محصولات فرهنگی خلاقانه می باشد که نورو مارکتینگ است توسط ارزش افزایی وسیله فهم بهتر تاثیر توافق را افزایش خواهد داد.

مهمترین مرحله در معرفی خدمات و محصولات می باشد که باید مورد توجه قرار دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وبسایت https://roshd360.com/ با کارشناسان در تماس باشید و به صورت کاملاً رایگان اطلاعات و مشاوره دریافت نمایید.

بازاریابی عصبی چیست؟

به طراحی و استفاده از محتوا وب سایت و غیره که واکنش‌های عصبی منجر به خرید را ایجاد کند و احساسات مرتبط با تصمیم گیری درباره خرید تحلیل کند را بازاریابی عصبی می گویند.

چه ابزار هایی برای بازاریابی عصبی وجود دارد؟

معمولاً استفاده از کلاه الکتریکی سیگنال های که توسط مغز تولید خواهد شد را دریافت کرده و این اطلاعات به محققان اجازه می‌دهد تا احساسات مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

یک مثال از بازاریابی عصبی ذکر کنید؟

کمپانی معروف نتلفیکس سیاه برای پیش بینی میزان موفقیت فیلم ها و سریال های خود از بازاریابی عصبی استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link