بایدها و نبایدهای تبلیغات

بایدها و نبایدهای تبلیغات

وقتی صحبت از تبلیغ به میان می آید، یک سری اصول، بایدها و نبایدهای تبلیغات وجود دارد که لازم است آنها را در تبلیغ خود رعایت کنید.

هر فردی برای تبلیغ محصول خود ایده‌ای در سر دارد که می خواهد طبق آن عمل کند؛ ولی آنچه که مهم است این است که آیا به قانونی بودن و اصولی بودن ایده‌ی خود اطمینان دارد یا خیر.

تبلیغ کردن کار اصولی است و لازم است قبل از اینکه شروع به تبلیغ کنید، اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. برای آگاهی از باید ها و نباید های تبلیغات، ما در این مقاله یکسری از این قوانین را مطرح کردیم، که در ادامه به آن می پردازیم.

 

  • از استفاده از طنز نترسید

از قدرت کمدی در تبلیغات غافل نشوید! تبلیغاتی که باعث خنده بینندگان می شود اغلب در میان مردم دست به دست شده و تاثیر آن دو چندان می شود. تبلیغات طنز یکی از انواع تبلیغاتی است که اشتراک گذاری بالایی دارد و موفق تر عمل می کند.

از استفاده از طنز نترسید

  • گروهی را حذف نکنید

همانطور که در اکثر موارد مشاهده می شود، اغلب تبلیغات، فقط زنان را جنسیت می‌دهند، فاقد تنوع هستند و حتی گروه خاصی از افراد را به شکل منفی نشان می دهند؛

در این مورد باید توجه داشت که افراد، در خلاقیت یک آگهی دخیل هستند و نباید با کنار گذاشتن گروهی از افراد تبلیغ خود را محدود کرد.

  • به مسائل اجتماعی توجه کنید

تبلیغاتی که به نوعی نمایشی و غیر‌واقعی باشد، به مخاطب حس بیگانه و ناخوشایندی القا کرده و به نوعی ارتباط خوبی با آن برقرار نمی شود.

بنابراین سعی کنید تبلیغات خود را به گونه ای طراحی کنید که با فضای جامعه همخوانی داشته و واقعی تر به نظر برسد. پرداختن به این مسئله به این معنی است که توجه مخاطبان برایتان بسیار مهم است.

  • توجه به انتخاب نام برند

نام شرکت و علامت تجاری یا خدماتی خود را به گونه ای انتخاب کنید که قبلاً توسط شخص دیگری انتخاب نشده باشد و تکراری به نظر نرسد. خاص بودن نام تجاری سبب می‌شود تا در ذهن مخاطب ماندگارتر شوید و در تبلیغ نیز منحصر به فرد باشید.

  • در ادعا صادق باشید

اگر در تبلیغ خود از عبارت هایی مانند سریع ترین، ارزان ترین، به روزترین، یا هر چیز دیگری مانند آن استفاده می کنید؛ قبل از به کار بردن آن، راجع به ادعای خود تحقیق کنید تا مطلع شوید که درست است یا خیر؛ اطلاعات غلط، اعتماد مصرف کننده را نسبت به برند شما از بین می‌برد.

  • تبلیغاتی ایجاد کنید که قابلیت اشتراک گذاری هستند

برای اینکه تبلیغات شما قابل اشتراک گذاری باشد‌، باید جذاب باشد. تبلیغات شما باید به گونه ای باشد که به سرعت توجه مخاطب را به خود جلب کند؛ چون مخاطب برای تماشای یک تبلیغ، برای مدت طولانی نمی ماند.

بنابراین برای تولید یک تبلیغ، چه عکس و چه ویدئو، مطمئن شوید که چیزی را که ایجاد می کنید، بیننده را مجذوب خود می‌کند. 

  • کپی کار نباشید

برای ساخت تبلیغ در جستجوی ایده جدید باشید و کپی کار نباشید. اگر از ایده دیگران استفاده میکنید حتماً به صاحب ایده، اطلاع و از او اجازه بگیرید. توجه داشته باشید که رعایت کردن اصول بایدها و نباید های تبلیغات، قطعا از ایرادات تبلیغ شما میکاهد.

  • به شیوه های فریبنده و گمراه کننده تبلیغ نکنید

در هر کشوری قوانین حمایت از مصرف کننده وجود دارد و از این این نوع اقدامات که سبب فریب مصرف کننده می شود، جلوگیری می کند.

بنابراین اگر در تبلیغ خود از این شیوه استفاده کنید و دستگیر شوید، مجازات آن می تواند بیش از پولی باشد که برای تبلیغ خود هزینه کرده اید و همچنین به شهرت تجاری شما نیز آسیب خواهد زد.

به شیوه های فریبنده و گمراه کننده تبلیغ نکنید

  • وعده های جذاب دهید

یکی از راه‌های متمایز کردن محتوای شما می تواند وعده های جذابی باشد که مخاطب با شنیدن آن، به تماشای تبلیغ شما ترغیب شود.

این وعده می تواند شامل تخفیفات چند درصدی، رایگان، به زودی و… باشد. توجه داشته باشید که وعده‌ای را عنوان کنید، که قادر به عملی کردن آن هستید.

  • از سوال های کلیشه‌ای بپرهیزید

از جمله اصول بایدها و نباید های تبلیغات، پرهیز از سوال های کلیشه‌ای است. شما برای شروع تبلیغ می توانید با یک سوال زیرکانه توجه مخاطب را به خود جلب کنید؛ اما از سوالات کلیشه ای و تکراری جداً بپرهیزید.

سوالی مانند “آیا به یک تلفن همراه احتیاج دارید؟” یک سوال کلیشه‌ای است که جواب آن کاملاً واضح بوده و کسی را جذب نمی کند. باید کمی تلاش کنید تا با تبلیغ نویسی مناسب، توجه مخاطب را جلب کنید.

  • تبلیغ خود را تست کنید

پس از ساخت تبلیغ، آن را در چند جا منتشر کنید تا بازخورد آن را ببینید و پس از بررسی، درصورت بازخورد مناسب، مطمئن می شوید که مسیر را درست پیموده اید.

می توانید از مشتریان سوال کنید که چگونه با محصول شما آشنا شدند؛ اگر آشنایی آنها از طریق تبلیغات بود، نشان می‌دهد تبلیغ شما بازخورد مناسب را داشته است.

 

  • طولانی و زمان‌بر نباشد

تبلیغ شما باید خلاصه و مفید باشد، زیرا مردم به تبلیغاتی که طولانی باشد توجهی نمی کنند. سعی کنید حداکثر زمان تبلیغ شما ۳۰ ثانیه طول بکشد که بهترین بازدهی را داشته باشید.

البته باید توجه داشته باشید که باید در زمان کوتاه، تبلیغ بسیار تاثیر گذار بوده و بیان مبهم نداشته باشد و مطلب را به صورت واضح بیان کند. همچنین بهتر است در آن از جملات کوتاه استفاده شود.

  • انتقاد پذیر باشید

از بحث و مجادله با مخاطب بپرهیزید. سعی کنید از انتقادهایی که نسبت به محصول می شود استقبال کرده و از آنها به عنوان فرصتی برای پیشرفت استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که تبلیغات برای ارتباط مستقیم با مخاطب است، بنابراین باید انتقادهایی که از این طریق به شما وارد می شود را منطقانه بپذیرید.

نتیجه گیری

بایدها و نبایدهای تبلیغات که در این مقاله عنوان شد از مهمترین اصولیست که برای دریافت نتیجه‌ی مطلوب، بهتر است که آن را رعایت کنید.

تبلیغات از مهمترین بخش های کسب و کار به شمار می رود؛ بنابراین سعی کنید آن را به شیوه های اصولی انجام دهید و برای افزایش کیفیت تبلیغ خود، بودجه مناسبی را در نظر بگیرید.

توجه کنید که تبلیغ آن چیزی است که شما را به مخاطب معرفی می کند، پس تلاش کنید بهترین معرفی را از کسب و کار خود داشته باشید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید.

اگر مایل هستید تا با رعایت اصول حرفه ای شروع به تبلیغات گسترده کنید می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 کمک بگیرید تا یک تبلیغات بی نظیر ارائه دهید.

عملکرد تبلیغات طنز به چه صورت است؟

تبلیغاتی که باعث خنده بینندگان می شود اغلب در میان مردم دست به دست شده و تاثیر آن دو چندان می شود.

از راه های متمایز شدن تبلیغات شما با سیار رقبا چیست؟

یکی از راه‌های متمایز کردن محتوای شما می تواند وعده های جذابی باشد که مخاطب با شنیدن آن، به تماشای تبلیغ شما ترغیب شود.

برای بازدهی بهتر تبلیغات باید چه مواردی را رعایت کرد؟

تبلیغ شما باید خلاصه و مفید باشد، زیرا مردم به تبلیغاتی که طولانی باشد توجهی نمی کنند. سعی کنید حداکثر زمان تبلیغ شما ۳۰ ثانیه طول بکشد که بهترین بازدهی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link