چرا باید تبلیغات کنیم؟

چرا باید تبلیغات کنیم؟

تبلیغات یکی از مهمترین جنبه‌های یک کسب و کار است. شاید عده ای از ما با آوردن بهانه های گوناگون، لزومی برای تبلیغ کسب و کار خود نبینیم.

شاید با خود بگوییم چرا باید تبلیغ کنیم و سرمایه‌‌ی خود را دور بریزیم! همانطور که مشاهده می‌شود، اکثر مردم از تبلیغات اجتناب می‌کنند، اما نه لزوماً به دلیل هزینه‌ی زیاد ، بیشتر آنها نمی‌دانند چگونه به نتیجه برسند و اثرات باقی‌مانده در درازمدت را درک نمی‌کنند.

اما آنچه که باید در نظر داشت این است که، ایجاد یک کسب و کار موفق بدون تبلیغات، عملاً کار غیرممکنی است. دلایل زیادی وجود دارد تا قانع شوید که امروزه تبلیغات در دنیای فروش حرف اول را می‌زند. جذب مشتری جدید، افزایش فروش، رشد کسب و کار و… هر یک از آن‌ها مواردی هستند که برای تحقق آنها به تبلیغات نیاز است.

تبلیغات شما را با دنیایی از ارتباطات پیوند می دهد و باعث می شود که افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند. برای اینکه متوجه شوید چرا باید تبلیغات کنیم یا چرا تبلیغات مهم است، در ادامه به پاسخگویی به این سوالات خواهیم پرداخت.

 

چرا تبلیغات مهم است؟

تبلیغات بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان است و از طرفی برای باقی ماندن در چرخه رقابت امروزی، نقش مهمی را ایفا می کند. اکنون تبلیغات نه تنها برای فروشنده، بلکه برای مشتری و تولید کننده هم به یک ضرورت تبدیل شده است؛

چرا‌ که جهان در حال پیشرفت و تولید محصولاتی جدید و نوین است، که برای معرفی و شناخت آنها به یک رسانه جمعی نیاز است. برخی از دلایلی که بر ضرورت تبلیغات در دنیای فروش تاکید دارد،و عنوان می‌کند که؛

چرا تبلیغات مهم است؟

چرا باید تبلیغات کنیم؟

  • افزایش ترافیک کسب و کار

تبلیغات مستمر سبب می‌شود تا محصول به خوبی در ذهن مصرف‌کنندگان باقی بماند و به نوعی آنها را به مشتریان ثابت محصول تبدیل کند، در نتیجه، فروش محصول بیشتر و درآمد حاصل از فروش آن هم افزایش خواهد یافت.

  • کسب و کار را در راس ذهن مصرف کننده نگه می‌دارد

با وجود تنوعی که در تولید محصولات گوناگون وجود دارد، تبلیغات این امکان را به شما می دهد تا به خوبی ویژگی ها و قابلیت هایی که محصول شما را از سایر محصولات متمایز می کند به مخاطبان عرضه کنید و این تصویری در ذهن مخاطب ایجاد کرده و به آن یادآوری می کند که چرا باید شما را انتخاب کند.

  • حفظ رقابت کسب و کار

مصرف کنندگان زیادی در حال مقایسه محصول مورد نیاز خود، از میان تنوع فراوان محصولات موجود هستند. شما باید برای حفظ سهم خود از مشتریان، تبلیغ کنید وگرنه مشتریان خود را به رقبای قدرتمند تر خواهید باخت. درواقع نقش شما این است که مصرف کننده را متقاعد کنید که شما کسی هستید که باید انتخاب کند!

  • ایجاد تصویری مثبت از کسب و کار

برای آن دسته از افرادی که میگویند چرا باید تبلیغات کنیم باید گفت تبلیغات قوی و مثبت باعث می شود که مخاطب بدون توجه به رقابت و شرایط بد اقتصادی، وارد فروشگاه شما شود.

دقت کنید تبلیغات می‌تواند بر روی احساسات مصرف کننده اثر گذاشته و آن را مجذوب خود کند؛

برای مثال در بسیاری از موارد دیدیم که با تبلیغ یک محصول خوشمزه به روش صحیح و گیرا، مصرف کننده بدون مقایسه کردن با محصولات دیگر، اقدام به خرید آن می کند. فقط کافیست که تبلیغ شما بر روی مصرف کننده تاثیر گذار باشد.

ایجاد تصویری مثبت از کسب و کار

  •  جذب مشتریان جدید

برای فروش بیشتر و جذب مشتریان جدید به تبلیغات نیاز است؛ زیرا برای اینکه افراد بیشتری محصولات شما را بشناسند و مشتری محصولات شما شوند، لازم است یک راه ارتباطی‌ وجود داشته باشد تا محصول شما به افراد بیشتری نمایش و معرفی شود.

  • از بین بردن واسطه ها

تبلیغات یک پل ارتباطی مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده ایجاد می کند؛ این مسئله باعث می شود دلال‌ها و واسطه‌گران از چرخه حذف شود و مشتریان بتوانند با قیمت کمتری محصولات را خریداری کرده و مصرف کنند.

  • برای مدت طولانی نتیجه می‌دهد

ممکن است تبلیغاتی که شما امروز می‌کنید تا هفته های آینده نیز در خاطر مصرف کننده بماند و در هنگام خرید، محصول شما را انتخاب کند. تبلیغ سبب می‌شود تا کسب و کار شما، نسبت به کسب و کاری که تبلیغ کمتری دارد بیشتر دیده شود و مشتریان بیشتری را جذب کند.

تبلیغات تا مدت نسبتا طولانی روی مخاطب تاثیر می‌گذارد؛ اما باید توجه داشته باشید که باید به صورت مستمر تکرار شود تا نتیجه ی مطلوب داشته باشد.

  • افزایش فروش

اگر به کسب و کارهای اطرافتان دقت کنید، حتماً متوجه می‌شوید که کسب و کارهایی که تقریباً همیشه تبلیغ کنندگان قوی و ثابتی هستند، موفق‌ترند. تبلیغات قوی کسب و کار شما را قوی می‌کند. بنابراین از تاثیر تبلیغات بر روی افزایش فروش غافل نشوید.

  • حفظ روحیه فروشگاه

کاهش یا لغو تبلیغات در فروشگاه ممکن است سبب نگرانی یا تضعیف روحیه‌ ‌ی فروشندگان شود، که با شروع تبلیغات جدید می توانید روحیه‌ای تازه به کارکنان دهید و چرخه‌ی فروش را به حرکت در آورید.

  • افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان

ممکن است محصول تولیدی شما برای مصرف کنندگان ناشناخته باشد یا اطلاعات و آگاهی لازم از آن محصول نداشته باشند؛ شما می‌توانید با یک تبلیغ اصولی و مطلوب، آگاهی لازم را نسبت به محصولات در اختیار مخاطبان قرار دهید و بازدهی بهتری دریافت کنید.

 

نتیجه گیری

با توجه به دلایلی که عنوان شد، به نظر می‌رسد به پاسخ سوال “چرا باید تبلیغ کنیم” رسیده باشید. تبلیغات یکی از اساسی ترین نیازهای یک کسب و کار به شمار می‌رود. تبلیغات همچون خونی است که به بازار کار شما جان دوباره می بخشد.

بنابراین اگر قصد ایجاد کسب و کاری را در آینده دارید، حتماً سرمایه‌ای را برای تبلیغ در نظر بگیرید، تا در کارتان درجا نزنید و بتوانید پیشرفت کنید.

امروزه با توجه به وسایل ارتباطی‌ای که در سراسر جهان وجود دارد، تبلیغات به شیوه ها و روش های مختلف از رسانه های گوناگون در حال پخش است؛

انتخاب درگاه مناسب برای تبلیغات یکی از چالش‌هایی است که ممکن است تولید کننده را درگیر خود کند، اما چیزی که باید در نظر داشت این است که ابتدا مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و راه ارتباط با آنها را بیابید و از آن طریق، تبلیغ خود را به گوش مخاطبان هدف خود برسانید، تا بتوانید به بازدهی دلخواه دست یابید.

برای تبلیغات و کمک به کسب و کار های خود می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 کمک بگیرید و کسب و کار های خود را متحول کنید.

چرا تبلیغات مهم است؟

تبلیغات بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان است و از طرفی برای باقی ماندن در چرخه رقابت امروزی، نقش مهمی را ایفا می کند.

دلایل ضرورت استفاده از تبلیغات در کسب و کار های چیست؟

• افزایش ترافیک کسب و کار • کسب و کار را در راس ذهن مصرف کننده نگه می‌دارد • حفظ رقابت کسب و کار • ایجاد تصویری مثبت از کسب و کار • جذب مشتریان جدید • از بین بردن واسطه ها • برای مدت طولانی نتیجه می‌دهد • افزایش فروش • حفظ روحیه فروشگاه • افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان

چگونه می توان با تبلیغات موجب افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان شد؟

ممکن است محصول تولیدی شما برای مصرف کنندگان ناشناخته باشد یا اطلاعات و آگاهی لازم از آن محصول نداشته باشند؛ شما می‌توانید با یک تبلیغ اصولی و مطلوب، آگاهی لازم را نسبت به محصولات در اختیار مخاطبان قرار دهید و بازدهی بهتری دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهار =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link