چرا تبلیغات اینترنتی؟

چرا تبلیغات اینترنتی؟

تبلیغات، این پل ارتباطی که ما را به دنیای وسیعی از مخاطبان متصل کرده است، اکنون به شیوه ها و روش های گوناگون، در سراسر جهان گسترش یافته است. همانطور که مستحضرید امروزه بیشتر افراد در اینترنت و شبکه های اجتماعی اینترنتی به سر می‌برند؛

شبکه‌های وسیعی که ما را با هر جای دنیا که اراده کنیم، پیوند داده و اطلاعات وسیعی را در اختیار ما قرار می دهد. بنابراین همان طور که پیش بینی می توان کرد، تبلیغات اینترنتی بازخوردی فوق العاده را به همراه خواهد داشت.

اما اگر میخواهید بدانید تبلیغات اینترنتی چیست و چرا تبلیغات اینترنتی بازخورد خوبی دارد؛ ادامه مطالب را با ما همراه باشید.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

در تعریف کلی میتوان عنوان کرد که، به هر نوع فعالیت برای معرفی محصول و خدمات در اینترنت را تبلیغات اینترنتی می گویند. تبلیغات اینترنتی به عنوان یک معادل مجازی برای روشهای بازاریابی سنتي، مانند تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات روزنامه، بیلبوردها و… است.

هم اکنون بیش از از ۴ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد، که این تعداد کاربر نشان دهنده‌ی رونق زیادی است که در تبلیغات اینترنتی وجود دارد. هدف از تبلیغات اینترنتی، جلب توجه کاربران و ارسال آنها به سوی بازار هدف شماست.

باید توجه داشت که پیشنهادات داده شده در تبلیغات باید به گونه‌ای بیان شود که حس کنجکاوی را در مخاطب برانگیزد، تا مخاطب در قبال آن تبلیغ، اقدامی در جهت آن انجام دهد.

برای مثال در تبلیغات دیجیتال، با استفاده از شیوه هایی جذاب و گیرا، باید انگیزه‌ای ایجاد کرد که به مردم دلیل خوبی برای کلیک کردن در سایت شما را بدهد.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تفاوت تبلیغات اینترنتی و سنتی

اما چرا تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتي موفق تر عمل می‌کند؟ تبلیغات اینترنتی بر خلاف تبلیغات سنتی که به صورت عام و بدون توجه به مخاطبان هدف انجام  می‌شود، در این شیوه کاملا پیام را برای مخاطب هدف گذاری شده، به خصوص افرادی که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می شوند، تنظیم می کنند.

در واقع در این نوع تبلیغات، مخاطبان مورد بررسی قرار می گیرند و تبلیغات برای افرادی که بیشتر به این گونه خدمات نیازمندند، نمایش داده می شود؛ این نوع تبلیغ به شما این امکان را می دهد تا نقاط تماس مختلفی را مخاطبان خود ایجاد کنید.

نکته‌ای که این نوع تبلیغ را جذاب میکند این است که در این روش می‌توانید بازده‌ی تلاش‌ها و کارایی بازاریابی اینترنتی خود را، با استفاده از پلتفرم های تحلیل وب پیگیری کنید.

این درحالی است که در تبلیغات آفلاین چنین امکانی وجود ندارد. از رایج ترین انواع تبلیغات اینترنتی که مورد استفاده قرار میگیرد، میتوان به تبلیغات نمایشی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات بومی و… اشاره کرد. در ادامه میخواهیم اشاراتی درخصوص اینکه چرا تبلیغات اینترنتی سودمند است داشته باشیم.

تفاوت تبلیغات اینترنتی و سنتی

مزایای تبلیغات اینترنتی

همه‌ ی این مواردی که در خصوص تبلیغات آنلاین گفته شد، به طور کلی می توان گفت تبلیغات اینترنتی به دلیل مزایایی که دارد در میان بازاریابان طرفداران ویژه‌ای دارد.

در اینجا قصد داریم یکسری از مزیت‌های تبلیغات اینترنتی را با هم بررسی کنیم تا شناخت بیشتری در مورد آن داشته باشید. یکی از مزیت هایی که می توان به آن اشاره کرد، ارزان بودن آن است.

با توجه به تعداد کاربرانی که در فضای اینترنتی هستند و فضای وسیعی که در اختیار فرد قرار می گیرد، هزینه آن بسیار به صرفه و ارزان است. ماندگاری آن نیز از دیگر مزایای آن محسوب می شود.

با نگرش به اینکه در سایر رسانه ها به تبلیغ مورد نظر شما تنها یکبار و یا به تعداد دفعاتی که رزرو کرده باشید پرداخته می‌شود، تبلیغات اینترنتی این امکان را دارد تا هر زمانی که مخاطب بخواهد، می‌تواند به تبلیغ شما دسترسی داشته باشد.

تبلیغات اینترنتی از هوشمندی نیز برخوردار است؛ به طوری که بلافاصله پس از نشر تبلیغ، شما می‌توانید بازخورد آن را ببینید و یا کاربران را به عضویت در سایتتان ترغیب کنید و همچنین آمار دقیق بازدیدکنندگان و مشخصات آنان را به دست آورید.

علاوه بر این هر زمان که مایل بودید می توانید اطلاعات سایت، ایمیل های تبلیغاتی و بنرهای خود را تغییر دهید و مواردی مانند قیمت، آدرس، تلفن و… را ویرایش کنید. این در حالی است که هیچ رسانه دیگری چنین امکانی را ندارد. در هر صورت مزایای تبلیغات اینترنتی بسیار بیش از آن است که در اینجا پرداخته شد و از برتری ویژه‌ای نسبت به سایر رسانه‌ها برخوردار است.

معایب تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به شما کمک می کند تا در مکان مناسب و زمان مناسب برای مخاطبان خود ظاهر شوید. اما بهتر است کمی به معایب آن نیز بپردازیم تا در این باره نیز اطلاعاتی داشته باشید.

برخی از چالش های اصلی مرتبط با تبلیغات آنلاین، عبارتند از: رقابت شدید، هزینه اشتباهات، ناامنی اطلاعاتی، کوری تبلیغات و…

رقابت شدید

در این عرصه از تبلیغات رقابت شدیدی برای دیده شدن وجود دارد. اگر ایده جدیدی خلق نکرده اید، باید خود را برای یک رقابت جدی آماده کنید.

این بازار به خصوص برای مشاغل تجارت الکترونیک، بیش از حد اشباع شده است. به همین دلیل لازم است نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار داده و محصول خود را به روز نگه دارید، تا در چرخه رقابت باقی بمانید.

هزینه اشتباهات

اما باید بدانید که چرا تبلیغات اینترنتی در برخی مواقع هزینه‌بر است. موفقیت و دریافت بازخورد مطلوب، کار آسانی نیست و ممکن است اگر در این زمینه اطلاعاتی نداشته باشید، هزینه‌ی اشتباهتان گران تمام شود.

هدف قرار دادن افراد اشتباه، انتخاب کلمات کلیدی بسیار رقابتی و اجرای کمپین تبلیغاتی پس از خاموش کردن آن، رایج ترین اشتباهاتی هستند که ممکن است هزینه زیادی را به همراه داشته باشد.

نا امنی اطلاعاتی

سایت های اینترنتی به دلیل اینکه همواره تحت نفوذ هکرها است، نسبت به سایر رسانه‌ها از امنیت کافی برخوردار نیست. در این موارد گاهی اطلاعات شخصی مخاطبان مورد سرقت قرار می گیرد و همچنین اختلالاتی در کار دستگاه های سرویس دهنده به وجود می‌آید.

کوری تبلیغات

همانطور که در بیشتر موارد مشاهده می شود، کاربران تقریباً هر بار که یک صفحه وب را باز می‌کنند یک تبلیغات را می بینند. به دلیل کثرت تبلیغاتی که در دنیای اینترنتی وجود دارد، سبب می شود تا افراد به سادگی بنرها را بدون توجه به محتوای آن نادیده گرفته و گذر کنند.

برای مقابله با این مسئله، مطمئن شوید که بنرهای شما، افراد مناسبی را هدف قرار می‌دهند که به پیشنهاد شما نیاز دارند.

نتیجه گیری

اینترنت فرصت های گسترده‌ای را برای ارتباط با مشتریان بالقوه ارائه می دهد. بنابراین گسترش شیوه تبلیغات اینترنتی، روشی سودمند برای  پیشرفت جامعه خواهد بود.

اگر این روش در جوامع فرهنگ‌سازی شود، آینده موفقیت آمیزی را پیش رو خواهد داشت. امید است در آینده با دسترسی به اطلاعات سودمند در این باره، تعداد سایتهای تخصصی افزایش یافته و مراجع معتبر زیادی برای مخاطبان فراهم شود. امیدوارم دلایلی منطقی برای سوال چرا تبلیغات اینترنتی مناسب است پیدا کرده باشید و از آن برای کسب وکار خود بهره ببرید.

اگر تصمیم دارید از این روند پیش بروید می توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 بهره مند شوید و از مشاوره های حرفه ای و ارائه خدمات آن ها استفاده کنید.

معایب تبلیغات اینترنتی چیست؟

رقابت شدید، هزینه اشتباهات، ناامنی اطلاعاتی، کوری تبلیغات و…

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟

ارزان بودن و کم هزینه بودن_ گستردگی محیط مجازی_ توانایی دیدن بازخورد ها پس از نشر و…

چرا تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتي موفق تر عمل می‌کند؟

تبلیغات اینترنتی بر خلاف تبلیغات سنتی که به صورت عام و بدون توجه به مخاطبان هدف انجام می‌شود، در این شیوه کاملا پیام را برای مخاطب هدف گذاری شده، به خصوص افرادی که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می شوند، تنظیم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 11 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link