چگونه می توان سایت طراحی کرد؟

چگونه می توان سایت طراحی کرد؟

در چند دوره قبل طراحی سایت کار هر کسی نبود، تنها شرکت های فناوری و سازمان های بزرگ جهت کسب و کار خود از سایت ها بهره مند شدند. اما با پیشرفت تکنولوژی اینترنت همه را متحول کرده و امروزه تقریباً تمامی افراد برای کسب و کار های خود سایت طراحی می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم چگونگی طراحی سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی سایت

زیرساخت های لازم برای طراحی سایت

طراحی سایت نیازمند زیر ساخت های خاص، دانش و تخصص لازم می‌باشد. دامنه و وب سرور دو تا از زیرساخت‌های لازم و ضروری برای طراحی سایت می‌باشد که بدون این دو مورد شما نمی‌توانید طراحی سایت انجام دهید.

دامنه

دامنه یعنی نام و اسم مخصوصی که شما برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید. همانطور که ذکر شد دامنه یکی از از زیرساخت های لازم برای طراحی سایت می‌باشد. که باید در اولین قدم برای طراحی سایت دامنه آن را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که برخی از دامنه ها به صورت جهانی بوده و برخی دیگر مختص ایران می‌باشد.

از دامنه های جهانی می توان به دامنه com ,net , org اشاره کرد. در ایران نیز دامنه های بسیاری وجود دارند از جمله دامنه های ir , xyz, و… . اگر شما قصد دارید از دامنه‌های جهانی برای سایت خود استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم حتماً با توجه به موضوع کسب و کار خود دامنه مناسبی را انتخاب نمایید. مثلاً دامنه com به معنی تجاری می‌باشد و مناسب کسب و کار تجاری است و net به معنی اینترنت است.

نکته مهمی که شما باید مد نظر قرار دهید این است که زمانی که می‌خواهید نام دامنه را برای سایت انتخاب کنید سعی کنید مرتبط با کار شما باشد و از نام های خیلی طولانی استفاده نکنید.

وب سرور

یکی دیگر از زیرساخت های لازم در جهت طراحی سایت وب سرور ها هستند که این سرورها معمولاً رایانه ای می‌باشند که داده های سایت شما در حافظه آن نگهداری می‌شود.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید از کامپیوتر های خانگی نیز به عنوان وب سرور استفاده نمایید اما در نظر داشته باشید که استفاده از وب سرور خانگی کاری اشتباه می‌باشد.

چرا که باید کامپیوتر به صورت ۲۴ ساعته فعال باشد و در صورتی که فردی از طریق گوگل جستجو می‌کند باید اطلاعات سایت شما را نمایش دهد که استفاده از کامپیوتر های خانگی به عنوان وب سرور هزینه نگهداری بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت و همچنین ایمنی کمتری دارند.

وب سرور ها معمولا ابر رایانه هایی هستند که حافظه بسیار بیشتری دارند و دارای قدرت پردازش بالایی هستند که به صورت شبانه‌روزی روشن و فعال می‌باشند. در صورتی که مشکلی برای سرور ایجاد شود تمامی اطلاعات سایت ها از دسترس خارج می‌شود.

توجه داشته باشید که هر چه قدرت وب سرور بالاتر باشد، سرعت بارگذاری سایت نیز بیشتر می‌شود.

بهتر است بدانید که طراحی سایت علاوه بر دامنه و وب سرور نیاز به طراحی و کدنویسی نیز دارد.

روش های طراحی سایت

سایت ها معمولاً به دو روش استاتیک و داینامیک طراحی می‌شوند، که در وب سایت هایی که از روش استاتیک استفاده شده است، محتوا توسط طراح سایت بارگذاری شده و مدیر سایت به هیچ عنوان نمی‌تواند این محتوای بارگذاری شده را تغییر دهد. در صورتی که شما نیاز به هرگونه تغییرات داشته باشید به طراح سایت نیازمند خواهید بود.

توجه داشته باشید که از لحاظ فنی می‌توان به دو روش HTML و فول فلش سایت های استاتیک را طراحی کرد. معمولاً سایت های فول فلش از نظر ظاهری بسیار زیبا تر بوده و اما حجم بسیار بالایی دارند که این برای کسب رتبه در گوگل مناسب نمی‌باشد. اما سایت های HTML حجم کمتری دارند که برای کسب رتبه‌های بالاتر در گوگل می‌توان رقابت کرد.

روش دوم طراحی سایت های دینامیک می‌باشد که بر خلاف سایت استاتیک، محتوای این سایت ها را می‌توان به راحتی تغییر داد و نیازی به دانش برنامه نویسی نیز ندارید. شما می‌توانید صفحات جدید بسازید یا محتوای جدیدی را برای سایت اضافه کنید و یا هر تغییراتی که مورد نظر دارید را در آن ایجاد کنید.

قابل ذکر است که طراحی سایت نیاز به دانش و تخصص دارد در صورتی که شما طراحی سایت را ندارید می‌توانید از طراحان سایت درخواست کنید تا برای شما سایت طراحی کرده و یا از طریق اطلاعات موجود در اینترنت از طریق ویدئو های اموزشی اقدام به طراحی سایت کنید.

سیستم مدیریت محتوا

به سیستم مدیریت محتوا CMS گفته می‌شود که سیستم های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید برای طراحی سایت و مدیریت محتوا از آن بهره مند شوید. یکی از سیستم های مدیریت محتوا که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، سیستم وردپرس می‌باشد که این سیستم هیچ گونه کد نویسی نیاز ندارد و شما به راحتی بدون اینکه از کد نویسی استفاده کنید می‌توانید سایت مورد نظر خود را طراحی کنید.

یکی از شرکت های تخصصی طراحی سایت شرکت رشد ۳۶۰ می‌باشد که شما می‌توانید جهت بهره مندی از خدمات شرکت رشد از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان رشد تماس گرفته و سفارش سایت مورد نظر خود را ثبت کنید.

برخی از خدمات شرکت تخصصی طراحی وب رشد عبارتند از: طراحی وب سایت و پشتیبانی وب سایت ها، طراحی لوگو، طراحی بنر و مشاوره کسب و کار و همچنین پشتیبانی و مدیریت اینستاگرام و … می‌باشد.

چگونه سایت طراحی کنیم

چگونه سایت طراحی کنیم؟

در صورتی که شما قصد دارید سایت مورد نظر خود را طراحی کنید. اما دانش و تخصص لازم آن را ندارید می‌توانید با مشاوران رشد 360 تماس گرفته تا از راهنمایی های لازم بهره مند شوید. طراحی سایت یکی از خدمات تخصصی شرکت رشد ۳۶۰ می‌باشد که شما می‌توانید جهت کسب و کار خود بهترین سایت را طراحی کرده و رتبه بالاتری را در گوگل از آن خود کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که شما سایت طراحی کرده اید اما در گوگل رتبه بالاترین ندارد، نیز می‌توانید با همکاران تماس گرفته تا وظیفه تولید محتوای آن را بر عهده گرفته و همچنین سئو سایت را به صورت کاملاً تخصصی انجام داده تا بالاترین رتبه را در گوگل کسب کنید. البته شما می‌توانید با یادگیری طراحی سایت خودتان نیز اقدام به طراحی سایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 2 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link